۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رشد ۴۰ درصدی جمع آوری زکات در شهرستان تاکستان
کد خبر: ۲۶۵۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۹ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد:

رشد ۴۰ درصدی جمع آوری زکات در شهرستان تاکستان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: جمع آوری زکات در شهرستان تاکستان طی سه ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۰ درصدی جمع آوری زکات در شهرستان تاکستان
سید مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: زکات جمع آوری شده از وجوه شرعی است و لازم است براساس دستور دین مصرف اولویت دار آن به محرومان اختصاص داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: میزان زکات جمع آوری شده طی سه ماهه نخست سال جاری در شهرستان تاکستان بیش از 541 میلیون و 419 هزار تومان بوده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

مومنی ادامه داد: در سایر شاخص‌های حوزه مشارکت های مردمی نیز وضعیت این شهرستان خوب است به طوری که در اطعام یک هزار و 593 درصد، طرح مفتاح الجنه 774 درصد و کمک به تهیه جهیزیه برای مددجویان 39 درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وضعیت استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین بیش از سه درصد جمعیت استان از مددجویان کمیته امداد امام (ره) هستند که 44 هزار و 814 نفر را شامل می شود که خدمات تک و چند خدمتی را دریافت می کنند.

این مسئول با اشاره به موفقیت طرح اکرام ایتام و محسنین بیان کرد: طرح اکرام ایتام از طرح‌های موفق این نهاد است که در استان قزوین بیش از 21 هزار حامی، حمایت از یک هزار و 689 یتیم را بر عهده دارند.

وی افزود: نزدیک به پنج هزار حامی طرح محسنین نیز حمایت از دو هزار و 618 کودک تحت حمایت را بر عهده دارند.

مومنی کار بسیجی را ضرورت خدمت به مددجویان دانست و یادآورشد: امروز برای خدمت به جامعه هدف تحت حمایت، نیازمند کار جهادی، بسیجی وار و شبانه روزی هستیم که در صورت تلاش با چنین رویکرد می توانیم به دستاوردهای گران سنگ در حوزه خدمت به محرومان دست یابیم.
انتهای پیام/2002/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان