۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجود ۳۶۶ کودک بازمانده از تحصیل در استان
کد خبر: ۲۶۵۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۸ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی قزوین اعلام کرد:

وجود ۳۶۶ کودک بازمانده از تحصیل در استان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۳۶۶ کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد که بهزیستی استان در حال شناسایی و اطلاع‌گیری در خصوص وضعیت این کودکان است.

وجود ۳۶۶ کودک بازمانده از تحصیل در استان
علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از فراهم‌سازی شرایط تحصیل برای 500 کودکان کار و خیابان در استان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون،  245 کودک کار و خیابان توسط بهزیستی استان شناسایی و حمایت شده‌اند.

وارثی افزود: طرح مهرانه یکی از طرح‌های در حال اجرای بهزیستی استان است؛ که همزمان با آغاز سال تحصیلی در راستای حمایت از دانش‌آموزان کودک کار و خیابان و خانواده‌هایشان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این طرح بن‌هایی ویژه خرید پوشاک، بسته‌های لوازم التحریر و بسته‌های بهداشتی، هزینه ثبت‌نام در مدارس و بسته‌های تغذیه سالم برای یک ماه به این کودکان و سایر اعضای خانواده کودک که دانش‌آموز هستند؛ تخصیص یافته است.

شناسایی 64 کودک کار و خیابان در 5 ماه نخست سال جاری
وی با تاکید بر اینکه دوری از تحصیل به دلیل تحمیل فشار اقتصادی خانواده، آینده‌ای نه چندان خوشایند را برای این کودکان متصور ساخته است؛ خاطرنشان کرد: مسئله کارکودکان، رابطه مستقیم با افزایش معضلات اجتماعی، اعتیاد، طلاق، مهاجرت به شهرها و بیکاری والدین دارد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه در 5 ماه نخست سال جاری 64 کودک کار و خیابان شناسایی شده‌اند؛ گفت: در راستای توانمندسازی این کودکان اقدامات اولیه از قبیل تشکیل پرونده، بازدید از منزل و محل کار کودک، انجام مصاحبه تشخیصی، مشاوره تخصصی، مصاحبه انگیزشی، انجام آزمون‌ها و آموزش‌های فردی و سایر خدمات انفرادی مددکاری اجتماعی و روانشناسی و پیگیری در جهت جلب حمایت خیرین برای کودکان شناسایی شده؛  انجام شده است.

وارثی برگزاری کارگاه‌ها، برنامه‌های تفریحی و اردوهای گروهی، حضور تیم تخصصی در پاتوق‌های کودکان و انجام آزمایشات و معاینات غربالگری و پیگیری تحصیل کودکان در مدرسه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این خدمات با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان و سالم‌سازی محیط زندگی شهری با حمایت از حقوق کودکان خیابانی در دو بخش مراکز نگهداری کوتاه‌مدت کودکان کار و خیابان به صورت شبانه‌روزی و مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده که به صورت روزانه می‌باشد، ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان با بیان اینکه 93 درصد کودکان کار و خیابان تحت حمایت بهزیستی استان، پسر و 7 درصد دختر هستند؛ افزود: طی آمار اعلام شده در طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل وزارت رفاه، در استان قزوین 366 کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد که بهزیستی استان در حال شناسایی و اطلاع‌گیری در خصوص وضعیت این کودکان است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان