۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جزئیات جدید از پرونده کاندیدای متهم به خرید و فروش رأی
کد خبر: ۲۶۵۶۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۳ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان شهرستان البرز خبر داد:

جزئیات جدید از پرونده کاندیدای متهم به خرید و فروش رأی

محمود محمودخانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: د‌ر قانون مجازات اسلامی برای این جرم حبس به مدت۳ماه وجزای نقدی به مبلغ ۵۰۰هزار تومان پیش بینی شده است.

جزئیات جدید از پرونده کاندیدای متهم به خرید و فروش رأی
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ محمود محمودخانی از دستگیری یکی از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر الوند به اتهام خرید و فروش رای خبر داد و گفت: فرد مورد نظر یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهرالوند بوده که آرای لازم را برای ورود به پنجمین دوره شورای شهر کسب نکرده است.

وی اظهار کرد: این کاندید مورد نظر با خرید ۶۰۰ رای و پرداخت مبلغی قریب به ۲۰میلیون تومان اقدام به خرید و فروش آرا کرده و در قبال این مبلغ یک چک ضمانتی به عامر خرید و فروش پرداخت کرده است.

دادستان شهرستان البرز ادامه داد: این کاندید متخلف با عامر خرید و فروش آرا برای نقد شدن چک ضمانتی به اختلاف خورده و این اختلاف و شکایت خیانت در امانت شاکی باعث مشهود شدن جرم این کاندید شد.

این مسئول قضایی خاطر نشان کرد: واسطه‌ای که خرید و فروش آرا را برای کاندید متخلف انجام داده بود با ارائه مدارک و شواهد لازم من الجمله لیست اشخاصی که آرای آنها خریداری شده بود باعث مشهود شدن جرم کاندید مورد نظر شد.

محمودخانی خاطر نشان کرد: پرونده کیفری کاندید متخلف پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر الوند با قرار مجرمیت به دادگاه ارجاع شده که قابل ذکر است این کاندید بعد از بازداشت شدن با تودیع وثیقه ۴۰ میلیون تومانی منتظر صدور حکم دادگاه است.

وی با اشاره به مجازات تعیین شده برای خرید و فروش آرا در قانون بیان کرد: د‌ر قانون مجازات اسلامی برای این جرم حبس به مدت۳ماه وجزای نقدی به مبلغ ۵۰۰هزار تومان پیش بینی شده است.

دادستان شهرستان البرز با اشاره به شکایت خیانت در امانت این کاندید مورد نظر گفت: در قانون مجازات برای این جرم ۳سال حبس پیش بینی شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان