۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری طرح اوقات فراغت در ۱۵۰ بوستان/ گفتمان دینی طی سال تحصیلی اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۶۵۵۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۰ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

برگزاری طرح اوقات فراغت در ۱۵۰ بوستان/ گفتمان دینی طی سال تحصیلی اجرا می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت در ۱۵۰ بوستان بیان کرد: طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی استان در سه بخش بوستان‌های معرفت، هسته‌های فرهنگی جوان و پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر برگزار شد.

برگزاری طرح اوقات فراغت در ۱۵۰ بوستان/ گفتمان دینی طی سال تحصیلی اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اختتامیه کلاس‌‌های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی استان پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان استانی، روحانیون و مربیان فرهنگی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در قالب طرح تابستانی اوقات فراغت برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی، اخلاقی، قرآنی ‌و ورزشی در پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، بوستان‌های معرفت، هسته‌های فرهنگی جوان برای مخاطبان اجرا شد.

نظری خاطرنشان کرد: طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی استان در سه بخش بوستان‌های معرفت در مقطع سنی 7 تا 15 سال در ۱۵۰ بوستان سطح استان، مقطع سنی ۱۵ تا ۲۵ سال در قالب هسته‌های فرهنگی جوان و بخش سوم شامل پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۰ نفر روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و همچنین روحانیون و مربیان بومی فعالیت و همکاری داشتند و در هر پایگاه به طور متوسط ۳۰ نفر در قالب بوستان معرفت، هسته‌های فرهنگی جوان و پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شرکت داشتند که برنامه‌های مختلفی در این بازه زمانی برای آنها اجرا شد.

اعزام امام جماعت به مدارس دخترانه و پسرانه 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: در طول سال تحصیلی در مدارس برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که از جمله آن برگزاری گفتمان‌های دینی پیرامون موضوعات متنوعی همچون موضوع شعار سال، مسائل فرهنگی و اجتماعی نظیر تحکیم بنیان خانواده، آسیب‌های مواد مخدر، عفاف و حجاب می‌باشد.

وی در ادامه گفت: اعزام امام جماعت به مدارس مقطع اول و دوم دبیرستان دخترانه و پسرانه از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان است که بخشی از فعالیت روحانیون اعزامی بیان احکام شرعی، احادیث و روایات و نکات دینی است.

نظری با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از اوقات فراغت افزود: عمر، سرمایه و نعمت گرانقدری است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است؛ بنابراین اگر به این سرمایه عظیم، توجه نکنیم و ارزش و بها قائل نشویم و عمرمان را به بطالت بگذرانیم، دچار خسارت شده‌ایم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: معنای خسارت و ضرر با یکدیگر متفاوت است چراکه خسارت، جبران ناپذیر است؛ از این رو باید فرصت‌ زندگی را غنیمت شمرده و به بهترین شکل مناسب از آن بهره‌مند شویم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم همه جوانان از عمر خود که سرمایه گرانقدری است برای افزایش سرمایه‌های دنیوی و اخروی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان