۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین راکتور ذخیره هوشمند انرژی خورشیدی در قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۲۶۵۰۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۲ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی؛

راکتور ذخیره هوشمند انرژی خورشیدی در قزوین رونمایی شد

با حضور مسئولان استانی راکتور ذخیره هوشمند انرژی خورشیدی در قزوین رونمایی شد.

راکتور ذخیره هوشمند انرژی خورشیدی در قزوین رونمایی شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، طی مراسمی روز گذشته(شنبه) در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) و با حضور مسئولین استانی و کشوری از اختراع سیده رقیه جلالی با عنوان سیستم راکتور هوشمند خورشیدی تولید برق و تبدیل بخار به گرمایش رونمایی شد.

استاندار قزوین در این مراسم اظهار کرد: هر چقدر در حوزه کشف و اختراع کم تحرک باشیم به همان اندازه از نعمت‌های الهی بی‌بهره خواهیم بود.

فریدون همتی افزود: تحولاتی که امروز در عرصه تکنولوژی و فناوری شاهد هستیم نشان دهنده این است که باید خود را به سلاح علم و دانش تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: باید در قالب یک برنامه منظم برای حمایت از شرکت‌ها طرح و برنامه تهیه کرده و پیگیر اجرای آن باشیم.

این مسئول عنوان کرد: باید تلاش کنیم ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با مجموعه‌های کشاورزی، شرکت‌های صنعتی و خدماتی بیشتر شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: هماهنگی بین شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های صنعتی و کشاورزی به تجاری‌سازی طرح‌های و ایده‌های جدید کمک کرده و این فرآیند را سرعت می‌بخشد.

همتی خاطرنشان کرد: خانم جلالی با توجه به تعلق خاطری که به انقلاب اسلامی و ملت ایران داشتند پس از سال‌ها تحصیل و زندگی در خارج از کشور به وطن خود بازگشته‌اند تا به مردم ایران و جامعه اسلامی خدمت کنند.

وی یادآور شد: در یک زمانی مدیران و مسئولان ارشد کشوری دغدغه فرار مغزها را داشتند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که فرزندان این مرز و بوم با افتخار برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند. 

استاندار قزوین متذکر شد: افرادی که آمادگی سرمایه‌گذاری دارند باید جذب پارک علم و فناوری شوند تا ایده‌ها و طرح‌های مخترعان را به تولید انبوه برسانند.

سیده رقیه جلالی، مخترع راکتور هوشمند خورشیدی در ادامه این مراسم با بیان اینکه حدود یک میلیارد تومان هزینه آزمون و خطا در دل این طرح نهفته است، اظهار کرد: عایق حرارتی در داخل این راکتور تعبیه شده است که موجب می‌شود گرمای جذب شده توسط پرتوهای خورشید برای مدت طولانی‌تر در این وسیله باقی بماند تا در فصل سرد زمستان از ان بهره‌مند شویم.

وی افزود: این راکتور کاملا هوشمند است و در زمان‌های طوفانی از محدوده خارج می‎شود تا به دستگاه آسیبی نرسد.

مخترع راکتور هوشمند خورشیدی مطرح کرد: امیدوارم با سیستم‌هایی که اختراع می‌کنم در راستای اشتغال‌زایی گام‌های مؤثری بردارم و شعار تولید و اشتغال که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است را جامه عمل بپوشانم.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان