۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آسمان ایران امن ترین آسمان جهان است/۳۷۰۰ نقطه پدافندی در کشور داریم/ قاطعانه با تجاوز برخورد می کنیم
کد خبر: ۲۶۵۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۲ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

امیر اسماعیلی در برنامه نگاه یک:‌

آسمان ایران امن ترین آسمان جهان است/۳۷۰۰ نقطه پدافندی در کشور داریم/ قاطعانه با تجاوز برخورد می کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: در زمان جنگ نقاط پدافندی ۴۰۰ نقطه بود که امروز به ۳۷۰۰ نقطه افزایش یافته است.

آسمان ایران امن ترین آسمان جهان است/۳۷۰۰ نقطه پدافندی در کشور داریم/ قاطعانه با تجاوز برخورد می کنیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم  الانبیاء (ص)  با حضور در برنامه نگاه یک با اشاره به اینکه رهبری به سازمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم اعتماد کردند، اظهار داشت: پدافند هوایی با فرماندهانی کار می کند که در زمان دوران دفاع مقدس جوانتر از ما بودند؛ بله من جوانترین فرمانده هستم.

وی با بیان ساز و کار تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء افزود: فرمانده معظم کل قوا با ژرف نگری دستور جدایی از نیروی هوایی را صادر کردند، پتانسیل و ظرفیت بسیج مردمی بود که  نیروهای پدافندی سپاه و ارتش تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را داد. 

امیر اسماعیلی گفت: پدافند در دوران جنگ تحمیلی حداکثر در ۴۰۰ نقطه بود اما تجارب جنگ ها نشان داد که اکثر خون ریزی ها از راه هواست که آن ۴۰۰ نقطه به ۳۷۰۰ نقطه رسیده است.

وی تصریح کرد: هواپیماهایی که پرواز می کنند پدافند در زمینه تامین امنیت آن ها نقش دارد و همه پهپاد ها و پرنده ها اعم از امدادی، شناسایی و جنگی از پرواز هم با خبر نیستند و پروازها توسط قرارگاه پدافند هماهنگ می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا درباره اخطار به هواپیماهای آمریکایی یادآور شد: هواپیمای یو ۲ آمریکایی توسط افسر شکار ما اخطار می گیرد و این در منطقه فصای شلوغ خلیج فارس و تنگه هرمز است. وقتی به این هواپیما اخطار داده شد یعنی به مرز ما تقرب داشته و زمانی که حرکت کرد مسیرش توسط پدافند چک شد و اخطار گرفت‌. این هواپیما خاصیت رادار گریز دارد و یک ستوان جوان با شهامت تمام تذکر می دهد خلبان آمریکایی مجاب می شود تا پاسخ دهد. وقتی خلبان آمریکایی پاسخ می دهد یعنی می داند که پهپاد ها و هواپیماها و موشک های جمهوری اسلامی می تواند سینه اش را بشکافند.

وی درباره عملیات  RQ-4  ادامه داد: RQ سطح مقطع خاصی دارد و تنها رادارهای برد بلند می تواند آن را رهیابی کند و ما با لبه تکنولوژی استکبار درگیر شدیم. خلبان RQ آن را از دور کنترل می کند و تکنولوژی بالایی دارد. ما چشم غول استکبار را در اوردیم و این عملیات هفته گذشته رخ داده است.

امیر اسماعیلی گفت: بیش از ۱ و نیم میلیون هواپیما و بالگرد و جنگنده از فراز جمهوری اسلامی با امنیت عبور کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه ما امن ترین آسمان جهان را داریم عنوان داشت : ما مباحث سیاسی نداریم و قاطعانه با تجاوز برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه با تشخیص نیروی هوایی و پدافند ریگی ملعون دستگیر شد، اظهار داشت: درباره هواپیمای آلماتی ناو آمریکایی به هواپیمای مذکور اخطار ناشناس داد و این در حالی بود که ما آن زمان رزمایش داشتیم و آمریکا به دنبال این بود که با ناشناس معرفی کردن هواپیمای مسافربری برای ایران غائله سازی کند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه ایران دارای تکنولوژی بالایی در نبردهای خلیج فارس است، تاکید کرد : ۶۰ میلیون مسافر از آسمان جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۵ عبور کردند. 

وی با بیان تایید ایکائو به آسمان امن ایران افزود: چرا ان ها آسمان کشورهایی مثل آمریکا را امن ترین آسمان جهان نمی دانند؟

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاءگفت: ان هایی که ایران را درباره حقوق بشر سرزنش می کنند خجالت بکشند، با وجود همه ناامنی های اطراف ایران آسمان کشورمان امن ترین آسمان جهان است.

امیر اسماعیلی با اشاره به خریدهای تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه اضافه کرد: آن ها نیازی به این خریدها ندارند چرا که تحریم نیستند و تهدید نمی شوند، آن ها از این تجهیزات نمی توانند استفاده کنند.

وی افزود: ما لبه تکنولوژی یو ۲ و ارکیو ۱۷۰ و جنگنده های پیشرفته را هدف گرفتیم.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء ادامه داد: بیش از ۸۵۰ نخبه دکتری پدافند رادار کیهانی ساختند و ما امروز نفس دشمن را حس می کنیم.

امیر اسماعیلی با اشاره به اقدام جاسوسی هرمس ۴۵۰ یادؤور شد: ۴۱ دقیقه اجازه پرواز پیدا کرد برای انکه در زمان مناسب به تور می افتاد‌ چون اطراف این پهپاد ۴ هواپیمای مسافربری وجود داشت. این هواپیما در تعامل با برادرانمان در سپاه و ارتش این  با موشک سپاه تکه تکه شد.

وی درباره نقش نیروی انسانی در رشد و تعالی تکنولوژی در کشور گفت : رزمندگان اسلام و مدافعان حرم با اعتقاد خویش جانفشانی کردند، ولایت و شهادت از ویژگی های اعتقادی سربازان پدافند است.  

وی افزود: نیروی انسانی تهدید را می شناسد و می داند که برای چه تهدیدی از چه سامانه ای بهره ببرد چرا که ابتکار عمل را در دست دارد.

امیر اسماعیلی گفت: هیچ کسی جز پدافند هوایی از نقطه به نقطه کشورمان مطلع نیست، اگر سیستم های ما ساخت داخل نباشد کدام کشور به ما سیستم می فروشد؟

وی تصریح کرد: باید سیستم های داخلی تولید و با دانش بومی باشد و کشورمان سیستم های مختلفی دارد که به دشمن بفهماند که تحریم ها در دفاع کشور ما هیچ تاثیری نداشته است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان اینکه هرساعت ۸۰ فروند هواپیما عبوری داریم که هیچگونه اتفاقی نمی افتد، ادامه داد: پدافند هوایی با بخش نیروهای مسلح و کشوری هماهنگ است و اگر این هماهنگی نباشد هروز یک حادثه اتفاق می افتد.

امیر اسماعیلی با اشاره به کریدورهای هوایی گفت: این کریدورها تعریف دارد و هواپیما باید در همان مسیر هوایی باشد، پرواز به مراکز حساس و هسته ای حتی برای هواپیماهای داخلی ممنوع است و پدافند هوایی بدون مماشات از این مراکز محافظت می کند.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۱.۵ میلیون فروند هواپیما ،جنگنده و مسافربری از فراز آسمان جمهوری اسلامی ایران عبور کرده است، عنوان داشت: دربحث هوایی قرارگاه پدافند هوایی، ارتش و سپاه درگیر هستند. ما چشم هواپیمای جاسوسی دشمن را که با تمام تکنولوژی خیلی ها فکر می کنند غول استکبار است را هدف گرفتیم و این عملیات ۴ شهریور ودر هفته گذشته اتفاق افتاد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم در کشوری که بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده است، هواپیماهای نجس جاسوسی وارد شود، تصریح کرد: ما قاطعانه برخورد می کنیم و این هواپیماها به محض اخطار تغییر مسیر می دهند.

وی افزود: ما همیشه تحریم و دائم التهدید هستیم و امن ترین آسمان را با این همه تهدیدات داریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پیرامون خرید های اخیر تسلیحاتی در منطقه گفت: یکی کشوری وقتی می خواهد پول ملتش را به باد بدهد فقط باید سیستم نظامی بخرد. خرید های میلیارد دلاری در منطقه با چه هدفی است؟ آنها چه زمانی تحریم و تهدید شده اند؟ پول ملت خود را در آب می ریزند و ایران اسلامی در دریا، زمین و هوا اقتدار دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء درباره رونمایی از آشیانه های عقاب های پدافندی گفت: آنچه که پدافند هوایی در طول شش سال اخیر انجام داد را می خواهیم برای اولین بار با تعداد زیادی رونمایی کنیم، این ها تجهیزاتی است که در پدافند هوایی وجود نداشت و الان به کمک سامانه های موشکی قلب دشمن را نشانه می گیرند.

وی پیرامون سامانه s300 افزود: سامانه s300 تست و در نقاط کشور مستقر شد، بحث گارانتی آن یکسال ادامه دارد، این سامانه یک برند است اما قبل از ورود آن اتفاق های مهمی با سامانه های بومی افتاده بود.

امیر اسماعیلی با اشاره به سامانه بومی باور۳۷۳ ادامه داد: این سامانه کاملا ایرانی است که پایان سال تحویل قرارگاه پدافند هوایی می شود و به محض تحویل گیری مستقر خواهد شد.

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در پایان خاطر نشان کرد: از طرف خودم و تمام همرزمان ام به ملت عزیزمان عرض می کنم که ما دنبال جنگ نیستیم، ما گوش به فرمان رهبریم و هیچ پیامی برای دشمن نداریم و حرف خود را در میدان می‌زنیم.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان