۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیست‌وهفتمین جشنواره دانشجومعلمان در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۴۹۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۱ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان:

بیست‌وهفتمین جشنواره دانشجومعلمان در قزوین برگزار می‌شود

مدیرامور پردیس‌های دانشگاه فرهگیان قزوین بیان کرد: بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی-اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با هدف زمینه سازی برای تعالی و کسب شایستگی‌های عمومی و حرفه ای دانشجومعلمان برگزار می‌شود.

بیست‌وهفتمین جشنواره دانشجومعلمان در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین ؛ نصرت االله یوسفی مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: استان قزوین امسال میزبان بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی-اجتماعی دانشجومعلمان فرهنگیان سراسرکشور است.

وی درباره علت انتخاب قزوین از سوی سازمان مرکزی فرهنگیان به عنوان میزبان گفت: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است و وجود آثار تاریخی متعدد، حضور قاریان بین المللی باعث شد که استان به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شود.

این مسئول بیان کرد: بیست و هفتمین جشنواره فرهنگی-اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با هدف زمینه سازی برای تعالی و کسب شایستگی‌های عمومی و حرفه ای دانشجومعلمان و اعتلای علمی، معنوی، ادبی و هنری آن‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با تاکید بر موضوع‌های شش گانه از نظر تربیت اخلاقی و دینی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی، هنری و زیباشناسی، اقصادی و حرفه ای، علمی و فناوری براساس دیدگاه‌های امام راحل، رهبری و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: محورهای فعالیت این جشنواره براساس 5 اصل علم، ایمان، اخلاق، ، عمل و تفکر است که ما در نظر داریم اهداف سند تحول بنیادی را با برگزاری این جشنواره برآورده کنیم.

وی اعلام کرد: این جشنواره با حضور 800 نفر از آقایان و بانوان برگزار می‌شود و این نفرات از بین چند هزار نفر و در طی چندین مرحله انتخاب شده اند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان قزوین اضافه کرد: مرحله اول این مسابقات بین پردیس‌ها و مرکزهای کل کشور انجام شده و بعد از آن مرحله استانی و به دنبال آن مسابقات منطقه ای برگزار شده است که منتخبین این رقابت‌ها جهت برگزاری این جشنواره در قزوین حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقات مطرح کرد: در سال‌های گذشته هربخش از مسابقات در یک استان برگزار می‌شد؛ اما امسال تمام رشته‌های این مسابقات به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و تنها دو رشته تئاتر صحنه ای و عروسکی به علت کمبود وقت در داخل دانشگاه برگزار نمی‌شود.

یوسفی در ادامه بیان کرد: این مسابقات در 7 بخش برگزار می‌شود که شامل حفظ قرآن کریم در10 رشته، عترت و معارف دینی در 9 رشته، ادبی در 6 رشته مانند سخنوری، شعر و موارد متعدد دیگر، هنری در 12 رشته، پژوهشی و نرم افزاری 7 رشته، هنرهای گروهی در 4 رشته مانند سرود، تئاتر صحنه ای، عروسکی و فعالیت‌های اجتماعی در 4 رشته مانند انجمن‌های برتر، کانون و نشریات برتر و هئیت‌های مذهبی است که در مجموع این مسابقات 52 رشته را دربرمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای شرکت کنندگان در این جشنواره قزوین گردی و برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است و روز یکشنبه کلیه دانشجو معلمان و سرپرستان از سرای سعدالسلطنه، مسجد النبی، امامزاده حسین بازدید خواهند کرد.

این مسئول تاکیدکرد: مسابقات خواهران از 11شهریورماه آغاز و تا 14 شهریور ماه ادامه دارد و اختتامیه آن در روز دوشنبه ساعت 17 بعدازظهر برگزار خواهد شد و زمان آغاز مسابقات برادران 16شهریورماه و اختیامیه آن 18 شهریورماه مصادف با عید غدیر برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه با حضور نفرات برگزیده جشنواره برگزار می‌شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان