۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین محدودیت منابع آب معضل جدی کشور است
کد خبر: ۲۶۴۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۱ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

محدودیت منابع آب معضل جدی کشور است

مدیرکل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: بحران آب و محدودیت منابع آب معضل جدی کشور است و این امر توانسته رشد کشورمان را تحت شعاع قراردهد.

محدودیت منابع آب معضل جدی کشور است
سیاوش شمسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: آب مهمترین عامل در توسعه اقتصادی و کشاورزی به شمار می‌رود و محدودیت منابع آب به خصوص منایع آب شیرین به صورت یک معضل جدی در آمده است.

وی افزود: هم اکنون در وضعیت بحران شدید آبی قرار داریم و این امر توانسته رشد کشورمان را تحت شعاع قرار دهد.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین اذعان کرد: البته نباید این بحران را بر دوش یک عده خاص یا صرفا کشاورزان و صنعتگران قرار داد و باید با توجه به شرایط قرارگیری کشور ایران در موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک و وقوع خشکسالی‌های اخیر آبی کشور با صرفه جویی و مدیریت صحیح همه باهم و در کنار هم برای مقابله با این بحران وارد عمل شویم.

وی ابراز کرد: آب به گونه ای در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی اهمیت دارد که این امر اوج نگرانی ما را ایجاد می‌کند؛ زیرا توسعه بیشتر منابع آب با توجه به شرایط موجود تقریبا امری محال است.

شمسی پور در ادامه گفت: اقدامات ابتدایی رفع این بحران اطلاع ¬رسانی و آگاه کردن بیشتر مردم و تبلیغات بیشتر در رسانه‌ها و حتی کشاندن این موضوع به کتب درسی در سنین مختلف تحصیلی و بعد آن وضع ضوابط و قوانین ملی آب و تشکیل کمیته‌های حرفه ای در قسمت‌های مختلف مهندسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و زیست محیطی است و در ادامه به صورت ضربتی در جهت اجرایی کردن آن گام بردارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان عنوان کرد: امیدواریم روزی برسد که همه مردم با تمام وجود این بحران را احساس کنند و در این امر دولت و مسئولین نظام را یاری کنند"؛ زیرا قطعا در دراز مدت همه ما مستقیم یا غیرمستقیم از کمبود ونبود این مایه حیات لطمه خواهیم دید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان