۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تشکیل پرونده ۲۰ میلیارد ریالی در حوزه کلاهبرداری تلفنی
کد خبر: ۲۶۳۱۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۹ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین اعلام کرد:

تشکیل پرونده ۲۰ میلیارد ریالی در حوزه کلاهبرداری تلفنی

دادستان قزوین گفت: استان قزوین در حوزه کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریال پرونده دارد که رقم بالایی است که نخستین گام در تشکیل چنین پرونده‌هایی، افزایش آگاهی‌های مردم است.

تشکیل پرونده ۲۰ میلیارد ریالی در حوزه کلاهبرداری تلفنی
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  بیان کرد: در بحث کلاهبرداری باید راهکاری را پیدا کنیم، نامه ای به زندان در سطح ملی و استانی ارائه کرده ایم ولی مشکل برطرف نشد.

وی ادامه داد: مردم ما زیان می‌کنند، آنهم زیانی سنگینی که با اقدام پیشگیرانه می‌توانیم مانع از وارد آمدن خسارت سنگین به مردم و جامعه شویم، قطع یقین کوتاهی در این جهت خسارت را به دنبال دارد که از هزینه های پیشگیری بسیار سنگین تر است.

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه فردی از زندان با پزشکی تماس گرفته و خود را نماینده یک موسسه معرفی کرده و ادعا می‌کند که او برنده شده و با این ترفند او را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و حساب این پزشک را خالی کرده و متأسفانه کلاهبرداری‌ها به این صورت در حال وقوع است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: نکته جالب این است که اغلب این تماس‌ها روز جمعه صورت می‌گیرد که یکی از دلایلش این است که بانک‌ها و مراجع قضایی تعطیل هستند و فرد در صورتی که از کلاهبرداری مطلع شود، نمی‌تواند به سرعت مراجع ذیصلاح را مطلع کند.

زندانیان کلاهبردار از داخل زندان اموال مردم را سرقت می‌کنند
وی تصریح کرد: بنابراین لازم است مردم در روزهای تعطیلی بیش از یک روز دقت‌های خود را بیشتر کنند همچنین این کلاهبرداران با استفاده از سادگی، کم اطلاعی، غفلت و همچنین ترفندهای خاص خود افراد مختلف را مورد هدف قرار داده و اموال آنها را به راحتی سرقت می‌کنند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: متأسفانه باید گفت که هم اکنون 90 درصد چنین کلاهبرداری‌هایی از داخل زندان است و البته این کلاهبرداری‌ها مربوط به زندان‌های استان قزوین نیست و بخش قابل توجهی از این کلاهبرداری‌ها از طریق افراد داخل بند یکی از زندان‌های بزرگ کشور صورت می‌گیرد که شناسایی و رصد این کار صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: زمانی که ما در مورد تلفن همگانی صحبت می‌کنیم از حقوق شهروندی سخن گفته می‌شود ولی چرا باید به حقوق 217 هزار زندانی توجه شود؛ اما حقوق قانونی و امنیت لازم برای 70 میلیون جمعیت به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و یا در مقابل حقوق عده ای قلیل مورد غفلت قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام كرد: دیگر از آن سرقت‌ها خبری نیست چراکه با این نحوه کلاهبرداری شاهد سرقت‌های چند 10 میلیونی هستیم که بی سروصدا و بدون رد وپایی در حال وقوع است، در حقیقت در سرقت‌های مجازی اموال مردم به راحتی به سرقت می‌رود.

وي افزود: دستگاه قضایی استان قزوین پیشنهادهای لازم را به بانک مرکزی و ثبت احوال ارائه کرده است، به عنوان نمونه لازم است تلفن‌های همگانی زندان با رعایت ضوابط و مقرراتی در اختیار زندانی قرارگیرد تا امکان هرگونه سوء استفاده گرفته شود.

صادقی نیارکی عنوان کرد: مسئولان زندان‌ها همکاری و تعامل لازم را دارند ولی برای حل این معضل نیازمند آن هستیم که تصمیمی جامع و متمرکز گرفته شود.

وی اعلام کرد: استان قزوین در این حوزه 20 میلیارد ریال پرونده دارد که رقم بالایی است که نخستین گام در تشکیل چنین پرونده‌هایی، افزایش آگاهی‌های مردم است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: لازم است سیستمی در تلفن‌ها تعریف شود تا در ابتدای تماس، محل تماس اعلام شود و سپس افراد بتوانند مکالمه خود را آغاز کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان