۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آخوندی; وضع مسکن خوب نیست/ بیگدلی; وزیری در ۸ سال خدمت ۷۰۰ میلیارد تومان کسب کرده/ لاریجانی; از وزرای پیشنهادی درباره میزان اموال‌شان سوال کنید
کد خبر: ۲۶۲۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۸ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

آغاز چهارمین روز بررسی وزرای پیشنهادی

آخوندی; وضع مسکن خوب نیست/ بیگدلی; وزیری در ۸ سال خدمت ۷۰۰ میلیارد تومان کسب کرده/ لاریجانی; از وزرای پیشنهادی درباره میزان اموال‌شان سوال کنید

جلسه علنی نوبت صبح مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم دقایقی قبل آغاز شد.

آخوندی; وضع مسکن خوب نیست/ بیگدلی; وزیری در ۸ سال خدمت ۷۰۰ میلیارد تومان کسب کرده/ لاریجانی; از وزرای پیشنهادی درباره میزان اموال‌شان سوال کنید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

هم‌اکنون 208 تن  از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کُرسی 82 نماینده مجلس خالی است.

 وکلای ملت در 5 جلسه علنی گذشته صلاحیت و برنامه های 10 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت، کار، کشاورزی، دادگستری و دفاع بررسی کردند.

دولت یازدهم برای حل مشکل مسکن نگاه مشخصی ندارد

سکینه الماسی در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 96) و در مخالفت با عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی،‌ گفت: به نظر می‌رسد که ضرورت دارد اولا نسبت به ساخت جاده‌ها متناسب با نیازسنجی‌ها و ثانیا اصلاح نقاط حادثه‌خیز، اقدام شود. گرچه در سال‌های گذشته شاهد تلفات جاده‌ای بوده‌ایم اما آیا در کاهش سهم جاده در بروز حوادث نیز توفیقی داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه صنعت ساختمان نیز در سال‌های آخر دولت دهم به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست اقتصادی با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شدیم. متاسفانه جثه سهمگین رکود بر این بخش بسیار مهم اقتصادی  همچنان سایه افکنده و سیاست‌گذاری‌های دولت یازدهم گره فروبسته را نگشوده است.

«آخوندی» حبس شبکه ریلی را شکست

جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار داشت: متأسفانه ما به دنبال توسعه نیستیم بلکه توسعه طلبیم این گونه نیست که وقتی می‌گوییم هدف ما گسترش بخش ریلی کشور است، همه مسئولان متوجه این هدف باشند و در راستای این هدف اقدام کنند.

وی افزود: ما وزیری می‌خواهیم که شجاعت داشته باشد، سطح تصمیم‌گیری ما هنوز در هیجان و احساس متوقف است و شیپور به خاطر خدا نواخته نمی‌شوند.

نماینده میاندوآب در مجلس، تصریح کرد: اگر فراکسیون امید به خاطر اصلاح‌طلبی به یک وزیر رأی دهد، شیپور به خاطر خدا نواخته نشده و ما هم اگر در فراکسیون ولایی به وزیری که به درد کشور می‌خورد، رأی ندهیم باید پاسخگو باشیم.

بیگدلی: وزیری در 8 سال خدمت 700 میلیارد تومان کسب کرده/ لاریجانی: از وزرای پیشنهادی درباره میزان اموال‌شان سوال کنید

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 142 قانون اساسی، اظهار داشت: وزرا باید لیست دارایی‌های خود و خانواده‌هایشان را به دستگاه قضا بدهند تا نمایندگان بتوانند طبق آن در رأی اعتماد به وزرا با شفافیت تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: یکی از وزرا طی 7 الی 8 سال فعالیت خود 700 میلیارد تومان به دست آورده است، اگر در این باره و مسائل مشابه آن، شفاف‌سازی صورت نگیرد، نمایندگان مجلس نمی‌توانند اظهارنظر کنند؛ طبق اصل 84 قانون اساسی هر نماینده می‌تواند در تمام امور کشور اظهارنظر کند، باید قوه قضائیه هر چه سریعتر لیست دارایی‌های این عزیزان را مشخص کرده و تقدیم نمایندگان مجلس کند تا آنها بتوانند در این باره اظهارنظر کنند.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده، توضیح داد: طبق قانون اساس، دارایی‌های رهبر، رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور و وزرا و همسر و فرزندان آنها، قبل و بعد از خدمت توسط رئیس قوه قضائیه رسیدگی می‌شود؛ بنابراین وزرایی که قبلاً در کابینه بودند، لیست دارایی‌های خود را به قوه قضائیه داده‌اند و به آنها رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: درباره وزرای پیشنهادی جدید هم نمایندگان می‌توانند از آنان درباره اموال‌شان سوال کنند تا در خصوص دارایی‌های آنها مطلع شوند، چرا که سوال نمایندگان از وزرا می‌تواند هم سیاسی باشد و هم سایر شئون را در برگیرد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان می‌توانند از وزرای پیشنهادی درباره دارایی‌هایشان تحقیق و تفحص هم کنند.

آخوندی در صحن علنی مجلس:

وضع مسکن خوب نیست/ 470 میلیارد دلار ثروت کشور بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده

عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم در مجلس طی سخنانی اظهار داشت: از 132 نمایندگان محترمی که برای دفاع از اینجانب ثبت‌نام کردند و دوستانی که دفاع کردند سپاسگزارم  و همچنین از منتقدانی که رنج نقد را بر خود هموار کردند نیز تشکر دارم.

وی در ادامه افزود: برنامه عمل وزرا همان برنامه 5 ساله ششم است که در مجلس به تصویب رسیده و وزرا باید تدابیر روشنی برای اجرای آنها داشته باشند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه در این فرصت کوتاه که چند موضوع اساسی خواهم پرداخت و این به معانی بی توجهی به سایر موارد نیست، تصریح کرد: بنده در این جلسه به دو بخش مسکن و انتقال خودرو محوری به ریل‌پایه شدن حمل و نقل کشور اشاره خواهم کرد.



انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان