۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مساجد کانون نشر فرهنگ دینی هستند و نباید سیاسی و جناحی شوند/ دولتمردان را در مسیر تحقق رسالت و وظایفشان یاری کنیم
کد خبر: ۲۶۲۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۷ ساعت: ۱۶:۲۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مساجد کانون نشر فرهنگ دینی هستند و نباید سیاسی و جناحی شوند/ دولتمردان را در مسیر تحقق رسالت و وظایفشان یاری کنیم

امام جمعه قزوین گفت: مؤمنان مخلص و باایمان، برای دین در مساجد حضور پیدا می‌کنند و نباید مساجد جناحی و سیاسی معرفی شوند.

مساجد کانون نشر فرهنگ دینی هستند و نباید سیاسی و جناحی شوند/ دولتمردان را در مسیر تحقق رسالت و وظایفشان یاری کنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به 25 ذیقعده روز "دحوالارض"، اظهار کرد: روز "دحوالارض" روزی است که زمین از نقطه کعبه توسعه پیدا کرد و همه می‌دانیم آئین الهی نیز از نقطه کعبه گسترش پیدا کرده و به سرانجام خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: آئین الهی نه تنها در دوران رسول گرامی اسلام (ص) از کعبه گسترش پیدا کرد، بلکه کعبه در دوران پیامبران پیشین نیز مرکز نشر و توسعه آئین الهی قرار داشت.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: همانطور که دعوت نبی مکرم اسلام (ص) از کعبه به گوش مردم رسید، از نقطه کعبه نیز رسالت انبیاء(ع) به سرانجام می‌رسد و امام زمان (عج) از این نقطه دعوتشان را به گوش مردم می‌رسانند و عدالت را در جهان فراگیر می‌کنند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اشاره و با تبریک این روز، یادآور شد: آزادگان پس از طی رنج‌های اسارت، با سربلندی به کشور بازگشتند و ما نیز وظیفه داریم بیشتر قدر زحمات آن عزیزان را بدانیم.

عابدینی به نحوه شهادت شهید محسن حججی اشاره و تأکید کرد: آخرین آزاده ما شهید محسن حججی بود که سرش را در راه خدا همانند مولای خود، اباعبدالله الحسین (ع) هدیه کرد و سربلندی و آزادگی‌اش جهانی شد.

باید با همدلی و انسجام دولتمردان را یاری برسانیم
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری کودتای 28 مرداد، عنوان کرد: کودتای 28 مرداد با طرح و حمایت مالی و اجرایی انگلیس صورت گرفت و امروز باید از آن واقعه و خیانتی که انگلیس به ما کرد، درس عبرت بگیریم و دیگر حقه وعده‌های دروغین آن‌ها را نخوریم.

وی ابراز کرد: آن‌ها که به وعده‌های امریکا و انگلیس دل بسته‌اند و تلاش می‌کنند تا نسخه‌هایی که آن‌ها برای ما می‌نویسند را اجرا کنند، کمی تاریخ را مطالعه کنند تا به خوبی پی به خیانت‌هایی که امریکا و انگلیس در حق مردم این کشور انجام داده‌اند، ببرند و دیگر به وعده‌های دروغین آن‌ها اعتماد نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص عدم اعتماد به دشمنان، یادآور شد: رهبری تأکید کردند که مقابله و مقاومت در مقابل دشمنان از سازش و مذاکره با آن‌ها هزینه کمتری دارد و تاریخ نشان می‌دهد هر کجا مقاومت کرده‌ایم، دشمن متحمل هزینه بیشتری شده است.

امام جمعه قزوین با یادآوری سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها که روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، اظهار کرد: باید از مساجد استفاده بیشتری داشته باشیم زیرا ظرفیت این پایگاه دینی بسیار بالاتر از استفاده‌ای است که امروز از آن داریم.

وی با تأکید بر اینکه مسجد کانون نشر فرهنگ دینی است، بیان کرد: باید مساجد را به محلی تبدیل کنیم که در آن سبک زندگی اسلامی را بیاموزیم، وحدت و انسجام را در جامعه محکم کنیم و تعالیم سیاسی را فرا بگیریم.

عابدینی با تأکید بر اینکه نباید مساجد باندی و جناحی شوند، تأکید کرد: مساجد جای مؤمنان مخلص و با ایمان است که برای دین در مساجد حضور پیدا می‌کنند و نباید مساجد جناحی و سیاسی معرفی شوند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: مساجد برای خدا است و هیچ کسی حق ندارد خود را مالک مسجد معرفی کند و همه باید برای جلب رضای الهی در مساجد کار کنند.

"تأمین معیشت همراه با کرامت" و "ایجاد امنیت شغلی" دو وظیفه مهم دولت در قبال مردم
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پایان مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: باید با همدلی و انسجام دولتمردان را یاری برسانیم و برای آن‌ها دعا کنیم تا بتوانند به وظیفه خودشان عمل نمایند و امانتی که مردم به آن‌ها سپرده‌اند را به سرانجام برسانند و امانت‌دار خوبی برای ملت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توجه به معیشت همراه با کرامت مردم، ایجاد اشتغال، اهتمام به ایجاد امنیت شغلی و ثبات در کار تولید کارخانجات را مهمترین رسالت مسئولان برشمرد.

امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک روز صنعت دفاعی، عنوان کرد: خداوند در آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تأکید کرده هر چه می‌توانید خودتان را از منظر نیروی نظامی قوی کنید و اگر به این آیه شریفه عمل نمی‌کردیم در ایران شاهد شرایطی به مراتب بدتر از سوریه و عراق بودیم.

وی نجات سوریه، عراق و عزت لبنان و غزه را ره‌آوردهای تقویت قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز کرد: کمک به مسلمانان کشورهایی نظیر یمن، رسالت دینی و الهی است که خداوند بر عهده ما گذاشته و باید به فکر 500 هزار انسانی که در این کشور دچار بیماری هستند باشیم.

عابدینی در پایان با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: امیدواریم ازدواج قرآنی و ایمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی برای جامعه ما قرار گیرد و زندگی‌ها پر از برکات علوی و فاطمی شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان