۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بزرگترین چالش بنیاد، اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان است
کد خبر: ۲۶۲۶۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۶ ساعت: ۱۵:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

بزرگترین چالش بنیاد، اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: بزرگترین چالش بنیاد شهید، مسئله اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان است چراکه قوانین و مقررات کنونی پاسخگوی نیاز ایثارگران نیست.

بزرگترین چالش بنیاد، اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ظهر امروز(پنج‌شنبه) در همایش "صبر و پایداری" که در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: این روزها فضای ایران اسلامی متاثر از جنایت یزیدیان زمان، گروه تکفیری داعش در به شهادت رساندن جوانان برومند شیعه به ویژه شهید حججی است.

وی افزود: امیدواریم خون به ناحق ریخته همه شهدا به ویژه شهدای مدافعین اسلام سبب شود به زودی داعش و اربابانشان و و در رأس آن آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها نابود شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت 43 هزار آزاده سرافراز به ایران اسلامی است که این روز در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: شهید ابوترابی به حق، سید آزادگان لقب گرفته و به فرموده مقام معظم رهبری، این شهید بزرگوار نقش کلیدی در وحدت، انسجام و حفظ روحیه و تحمل سختی برای همه آزادگان داشتند و در واقع ملجأ و پناه آزادگان عزیز بود.

قزوین استان پیشتاز در ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا است

حقایق‌پور عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دو فعالیت محوری دارد که شامل مباحث ترویجی و بحث حمایتی است.

وی افزود: با تاکید رهبری که وقایع انقلاب، دفاع مقدس و خاطرات ایثارگران باید ثبت و ضبط شده و به تصویر کشیده شود بنیاد شهید یک کار فرهنگی بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: قزوین اولین استان در سطح کشور است که در طول زمان کمتر از دو سال ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا را به پابان رسانده است که این خاطرات به عنوان گنجینه ارزشمند در اختیار است تا در آینده در قالب‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید استان قزوین در نظر دارد تا خاطرات آزادگان را نیز جمع آوری کند تا میراثی گرانبها برای آیندگان باشد تا هنرمندان و افراد علاقمند تحت قالب کتاب و فیلم‌نامه از آنها بهره‌مند شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد و در حوزه‌های مختلف به مرز خودکفایی رسیده و دارای اقتدار مثال زدنی در سطح جهان است؛ همه مرهون مجاهدت و از خودگذشتگی ایثارگران است.

قوانین و مقررات کنونی پاسخگوی نیاز ایثارگران نیست
وی با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگران گفت: ایثارگران مشکلاتی دارند که همه مسئولان نظام باید در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری کمک کنند که بزرگترین چالش بنیاد شهید، مسئله اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان است.

حقایق پور تصریح کرد: قوانین و مقررات کنونی پاسخگوی نیاز ایثارگران نیست چراکه قوانین ما ناظر به بخش‌های دولتی بوده و بخش‌های غیردولتی را در برنمی‌گیرد از سوی دیگر حکومت به دنبال کوچک کردن و چابک سازی دولت است تا خدمات بهتری به جامعه ارائه دهد لذا باید هزینه‌های جاری کمتر شود بنابراین استخدام‌ها کم رنگ‌تر شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون در استان قزوین 1100 نفر واجد شرایط برای استخدام داریم که 600 نفر آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: مجلس باید در بخش غیردولتی نیز قوانین خوبی وضع کند، سیاست حاکمیتی نظام واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی است که در اینجا قوانین مناسبی برای جذب ایثارگران نداریم.

وی در پایان بیان کرد: باید همه ارکان نظام، صدا و سیما و دانشگاه‌ها کمک کنند تا بتوانیم فرهنگ اشتغال را در جامعه تغییر دهیم و پیشنهاد می‌کنم دانشگاه‌ها مباحث درسی را طوری طراحی کنند که به جای داشتن فارغ التحصیل جویای کار، فارغ التحصیل کارآفرین داشته باشیم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان