۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رونمایی از استاندارد یورو۴ و فیلتر دیزل عامل کاهش آلودگی هواست
کد خبر: ۲۶۰۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۷ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس جمهور در قزوین:

رونمایی از استاندارد یورو۴ و فیلتر دیزل عامل کاهش آلودگی هواست

معاون رئیس جمهور بیان کرد: رونمایی از استاندارد یورو۴ و فیلتر دیزل که امروز انجام می‌شود تمام ضمانت‌ها و الزامات را دارد و متناسب با شرایط خاص کشور ایران است.

رونمایی از استاندارد یورو۴ و فیلتر دیزل عامل کاهش آلودگی هواست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه رونمایی از سیستم کاهش دهنده ذرات معلق خودروهای فرسوده در قزوین گفت: یکی از رویکردهای جدی دولت یازدهم توجه به کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها بوده است.

وی افزود: یکی از گام‌های مهم در کاهش آلودگی هوا زمینه ارتقای کیفیت خودروهای سنگین و استانداردهای مربوط به خروجی‌های آنهاست، در همین راستا امروز از استاندارد یورو4 و فیلتر دیزل رونمایی شد؛ این کار با همکاری خودروسازان، وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنایع انجام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: ارتقای کیفیت باید برای همه خودروهای سنگین کشور، حتی سیستم حمل و نقل شهری اجرایی شود.

وی تصریح کرد: رونمایی از استاندارد یورو4 و فیلتر دیزل که امروز انجام می‌شود تمام ضمانت‌ها و الزامات را دارد و متناسب با شرایط خاص کشور ایران است.

ابتکار ابراز کرد: از رده خارج کردن خودورهای سنگین فرسوده از اقدامات دیگر در حوزه کاهش آلودگی هواست؛ علاوه بر کاهش آلودگی هوا، خارج کردن خودورهای فرسوده به افزایش ایمنی خودروها نیز کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری سیستم بانکی و سایر دستگاه‌ها و تعیین ساز و کاری منطقی که آسیب اقتصادی کمتری به صاحبان خودوها وارد خواهد کرد و رعایت تمامی استاندادها، خودورهای فرسوده از رده خارج شود.  
معاون رئیس جمهور در خصوص مسیر دولت دوازدهم در موضوع محیط زیست گفت: برنامه ششم توسعه مسیر روشنی برای کشور ترسیم کرده است و ارتقای محیط زیست و توجه به بحران آب نیز در کنار سایر مسائل کشور یکی از اولویت‌هاست.

وی در پایان بیان کرد: کشور ما نیازمند توسعه پایدار و رشد سبز است، توسعه ای که به آلودگی و تخریب محیط زیست منجر نشود و برنامه دولت دوازدهم نیز رسیدن به توسعه پایدار است.

گفتنی است؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صبح امروز(سه شنبه) با ورود به شهرک صنعتی کاسپین قزوین در مراسم‌ رونمایی از خودروی سبز طرح نوسازی ناوگان‌حمل و نقل کشور شرکت کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان