۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بدون اختصاص اعتبار مشخص برای خانه مطبوعات برنامه‌ریزی ممکن نیست
کد خبر: ۲۵۸۳۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:

بدون اختصاص اعتبار مشخص برای خانه مطبوعات برنامه‌ریزی ممکن نیست

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین بیان کرد: بودجه خانه مطبوعات روند مشخصی ندارد و در این فضا باید شفاف سازی صورت بگیرد؛ از لحاظ قانونی شهرداری یا نهادهای دیگر موظف به کمک به خانه نیستند، اگر بودجه مشخصی تعریف شود مطابق با آن می‌توان برنامه ریزی کرد.

بدون اختصاص اعتبار مشخص برای خانه مطبوعات برنامه‌ریزی ممکن نیست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ محمدکریم کاظم پور رئیس خانه مطبوعات استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه دیدار با مدیرکل ارشاد قزوین اظهار کرد: این دوره از انتخابات به دلیل شفافیت و برگزاری عادلانه انتخابات یکی از بهترین دوره‌های انتخابات در کشور بود.

وی با بیان اینکه بدون حمایت اداره کل ارشاد اهداف تشکیلات محقق نمی‌شود، ابراز کرد: در اساسنامه جدید وضعیت اقتصادی تشکل‌های وابسته به وزارتخانه مشخص نشده و درخواست ما از اداره ارشاد شفاف سازی در این حوزه است.

این مسئول بیان کرد: برگزاری بزرگداشت روز خبرنگار هم یک فرصت است هم یک چالش؛ طبق برنامه ریزی هیئت مدیره خانه‌ی مطبوعات استان قزوین برای این روز تلاش شده که در کنار ضیافت شام یک همایش فرهنگی مرتبط با حوزه رسانه برای استان نیز داشته باشیم و بزرگداشتی برای قدمای رسانه‌ای استان قزوین برگزار کنیم که البته این مهم در صورت مساعدت و همکاری دستگاه های متولی و تامین اعتبار محقق می گردد.

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته نمایندگانی از سوی رسانه‌ها در شوراهای مختلف همچون شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی استان و شورای اداری و همچنین هیئت منصفه معرفی می‌شد که در دوره شروع به کار خانه جدید هم این افراد باید با هماهنگی خانه مطبوعات استان معرفی شوند.

کاظم پورتصریح کرد: توزیع مطبوعات در هر استانی براساس تراکم جمعیت و اقتصاد منطقه شکل می‌گیرد؛ اما در استان قزوین سیاستگذاری متناسب با این ظرفیت تعریف نشده است که باید در این حوزه اقدامات موثری با همکاری اداره ارشاد صورت بگیرد.

وی با تاکید بر شفاف سازی در حوزه مطبوعات عنوان کرد: یکی از چالش‌های امروز در حوزه مطبوعات اقتصاد آن و توزیع آگهی‌هاست؛ باید در این زمینه سیاست‌ها به گونه‌ای چیده شود که با رعایت عدالت حق رسانه‌ای ضایع نشود و اطلاعات مرتبط با این حوزه به صورت شفاف در اختیار عموم قرار گرفته و انعکاس داده شود.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین ابراز کرد: در حوزه اقتصاد رسانه با مشکلات زیادی روبرو هستیم و باید یک روند منطقی در حوزه انتشار رسانه‌ها شکل بگیرد؛ البته این موضوع به معنای تعطیلی مطبوعات نیست. بلکه آشفتگی در حوزه رسانه و مشکلات اقتصادی شرایط نامناسبی را به وجود آورده است.

وی تاکید کرد: بودجه خانه مطبوعات روند مشخصی ندارد و در این فضا باید شفاف سازی صورت بگیرد؛ از لحاظ قانونی شهرداری یا نهادهای دیگر موظف به کمک به خانه نیستند، اگر بودجه مشخصی تعریف شود مطابق با آن می‌توان برنامه ریزی کرد.

جابر خرم نیا، نائب رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین در ادامه این نشست گفت: یکی از اشکالات موجود در اساسنامه فعلی، مشخص نبودن منبع مالی امور اجرای در خانه است؛ زیرا حق عضویتی که در خانه از اعضا دریافت می‌شود مبلغ قابل توجهی نیست. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان