۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بهربرداری از ۴ میلیاردتومان پروژه همزمان با هفته بهزیستی/ اعتیاد عامل ۵۰ درصد طلاق‌هاست
کد خبر: ۲۵۶۶۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اعلام کرد:

بهربرداری از ۴ میلیاردتومان پروژه همزمان با هفته بهزیستی/ اعتیاد عامل ۵۰ درصد طلاق‌هاست

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴ میلیارد تومان پروژه در هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهربرداری از ۴ میلیاردتومان پروژه همزمان با هفته بهزیستی/ اعتیاد عامل ۵۰ درصد طلاق‌هاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری که شب گذشته(شنبه) در مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین کم توان ذهنی در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با ۱۵۰ فعالیت در خدمت معلولین و محرومین جامعه است‌.

وی افزود: سال گذشته مقام معظم رهبری به صورت جدی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تذکرات منطقی و به‌جایی را به مسئولان کشور و به ویژه متولیان حوزه سلامت اجتماعی بیان کردند.

وارثی با بیان اینکه رسانه‌ها جایگاه ارزشمند و تاثیرگذاری در تحقق بسیاری از برنامه‌های جامعه و همچنین تغییر در نگرش و باورهای فرهنگی دارند، عنوان کرد: از قطب‌های جدی و موثر در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، قطب‌های ارزشمند و مهم خانواده، دولت، نهادهای خصوصی و اقتصادی و رسانه‌ها هستند.

وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: بدون شک با حذف خانواده از برنامه‌ها در بسیاری از اقداماتمان موفق نخواهیم شد از سوی دیگر برای کنترل و کاهش آسیب اجتماعی باید نقشه راه ملی و برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بحث اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و همچنین فقر، ۵ آسیب‌ اجتماعی مهمی است که مورد توجه قرار گرفته که سازمان بهزیستی در همه این موارد تلاش‌های داشته است.

وی عنوان کرد: براساس پژوهش انجام شده اعتیاد عامل بسیار موثری در تمام آسیب‌‌های اجتماعی است به طوریکه در ۵۰ درصد طلاق‌ها و ۴۶ درصد سرقت‌های انجام شده، نقش داشته است و همچنین در اتهام ۶۰ درصد از زندانیان کشور عامل اعتیاد، نقش‌آفرین بوده است.

وارثی اضافه کرد: در این راستا به شکل جدی به دنبال تمرکززدایی از مرکز به مناطق حاشیه و شهرهای اطراف هستیم و توسعه خدمات را در همه زمینه‌ها در سه محور اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در پیش گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: این سازمان توجه جدی در حوزه فعالیت‌های پیشگیرانه به ویژه در حوزه معلولیت، خانواده و اعتیاد داشته است و گسترش خدمات حمایتی در قالب توسعه مراکز نگهداری از معلولان و همچنین خانواده‌های بی‌سرپرست و به ویژه کودکان بی‌سرپرست را در دستور کار خود قرار داده است.

اعتیاد عامل بسیار موثری در همه آسیب‌‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: پتانسیل اجتماعی استان، بسیار مورد توجه بوده است و خدمات ارزشمندی در این حوزه انجام شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش دسترسی افراد در معرض آسیب با توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهای آبیک، اقبالیه، البرز، الوند و محمدیه اشاره کرد همچنین ۳۱ تیرماه امسال طرح cpr شهری را در شهر اقبالیه آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از تیرماه سال ۹۵ تا تیرماه امسال بالغ بر ۵۰ مورد فعالیت جدید به استان اضافه شده که تعدادی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی دیگر افتتاح خواهد شد که شامل ۳۴ فعالیت در قزوین، ۶ فعالیت در تاکستان، ۱۱ فعالیت در البرز، ۸ فعالیت در آوج، ۳ پروژه در بوئین زهرا و آبیک ۴ پروژه است.

وارثی عنوان کرد: دادگاه درمان مدار و خانه مهر از جمله طرح‌های انجام شده است همچنین خانه امن برای حمایت از زنان در معرض خشونت به صورت نمادین افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: خانه خورشید، مرکز نگهداری از معلولین ذهنی در شهرهای البرز و تاکستان و مرکز نگهداری از بیماران روانی مزمن ویژه بانوان در شهر قزوین و ناصرآباد، اورژانس اجتماعی در اقبالیه، محمدیه، الوند و آبیک از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه گفت: با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴ میلیارد تومان پروژه در هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه سالیانه ۴۰ تا ۵۰ نفر از کشاورزان استان قزوین به دلیل عدم آگاهی نسبت به روش چیدن مدرن محصولاتی همچون گیلاس و گردو دچار ضایعه نخاعی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: ماهیانه هزار نفر به بهزیستی استان مراجعه می‌کنند که در قالب ۱۵۰ نوع فعالیت بهزیستی، به آنها ارائه خدمت می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان