۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جزئیات درگیری گروهان مرزی پیرانشهر با اشرار مسلح تشریح شد+زمان تشییع
کد خبر: ۲۵۴۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۲ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

به بهانه شهادت سرباز قزوینی؛

جزئیات درگیری گروهان مرزی پیرانشهر با اشرار مسلح تشریح شد+زمان تشییع

سرباز بسیجی فرشاد رمزی در جریان درگیری با اشرار مسلح در مرز پیرانشهر به درجه رفع شهادت رسید.

جزئیات درگیری گروهان مرزی پیرانشهر با اشرار مسلح تشریح شد+زمان تشییع
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ در روز گذشته(یکشنبه) درگیری مرزبانان با اشرار مسلح در مرز پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

درگیری مرزبانان با اشرار در گروهان مرزی چیانه مرز ایران و عراق بوده است که سرباز بسیجی فرشاد رمزی در جریان این درگیری به درجه رفع شهادت رسید.

شهادت مرزبان هنگ مرزی پیرانشهر در درگیری با اشرار مسلح

فرمانده هنگ مرزی پیرانشهر درباره این حادثه می‌گوید: ساعت ۵ بامداد روز گذشته (یک‌شنبه ۱۱ تیر) نیروهای هنگ مرزی پیرانشهر در حین گشت‌زنی در ارتفاعات کانی خدا پیرانشهر با قاچاقچیان و اشرار مسلح درگیر شدند که در این درگیری یکی از مرزبانان هنگ مرزی پیرانشهر به نام فرشاد رمزی شهید و سه مرزبان دیگر مجروح شدند.

مجروحین این حادثه به بیمارستان‌های ارومیه و پیرانشهر اعزام شده‌اند و پیکر مطهر شهید رمزی فردا در پیرانشهر تشییع و به زادگاهش، قزوین اعزام خواهد شد.

اسامی مجروحین و شهید حادثه هنگ مرزی پیرانشهر


مجروحین حادثه:
۱_ استواردوم سید سجاد موسوی

۲_ سرباز رضا احمدی فرزند:یحیی پایه خدمتی: فروردین ۹۵ ساکن شهرستان مرند

۳_سرباز محمد رنجبر فرزند: معرفت پایه خدمتی: اردیبهشت ۹۵ ساکن شهرستان مرند

شهید حادثه:
سرباز فرشادرمزی فرزند محرم متولد ۷۶/۰۸/۲۰ پایه خدمتی اسفند ۹۴ ساکن استان قزوین

گفتنی است؛ در ساعت ۰۴۴۵ مورخه ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ گروهان مرزی چیانه از پاسگاه‌های هنگ مرزی پیرانشهر واقع در استان آذربایجان غربی در اجرای انجام وظیفه ذاتی در راستای انسداد نوار مرزی و مقابله با تردد غیر مجاز اشرار و گروهک‌های معاند اقدام به گشت زنی می‌کند.

در حین تردد در ارتفاعات کانی خدا به محل معروف به سوله فرضی اشرار و قاچاقچیان مسلح از خاک کشور عراق اقدام به تیراندازی به سمت مرزبانان می‌کنند.

در این درگیری که حدودا ده دقیقه به طول انجامید استوار دوم سید سجادموسوی از ناحیه کمر، سرباز رضا احمدی پایه خدمتی فروردین ۹۵ ساکن شهرستان مرند از ناحیه کمر، سرباز محمد رنجبر پایه خدمت اردیبهشت ۹۵ ساکن شهرستان مرند از ناحیه کتف راست و سرباز فرشاد رمزی متولد ۷۶/۰۸/۲۰ پایه خدمتی اسفند ۹۴ ساکن استان قزوین از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح می‌شوند.

بلافاصله پس از درگیری مجروحین به بیمارستان امام خمینی پیرانشهر منتقل که سرباز وظیفه فرشاد رمزی به علت شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد. متجاوزین پس از تعرض، به داخل خاک کشور عراق متواری شدند.

گفتنی است؛ پیکر شهید فرشاد رمزی فردا صبح مورخه ۱۳/ ۰۴/ ۹۶ ساعت ۱۰ صبح از جلوی امامزاده اسماعیل به سمت مزار شهدا تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان