۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سند ۲۰۳۰ دروازه نفوذ اجانب به کشور بود
کد خبر: ۲۵۳۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

سند ۲۰۳۰ دروازه نفوذ اجانب به کشور بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: متاسفانه در موضوع ۲۰۳۰ اکثریت مخالفان به سمت ایرادات محتوایی این سند با مباحث قرآنی پیش رفتند، در صورتی که ۲۰۳۰ دروازه نفوذ اجانب به کشور بود.

سند ۲۰۳۰ دروازه نفوذ اجانب به کشور بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین روز گذشته(چهارشنبه) در دوره تربیتی طلاب و روحانیون کشور که در اردوگاه سیدالشهدا (ع) رودهن تهران برگزار شد، اظهار کرد: سفره ماه مبارک رمضان مثل یک چشم برهم زدن بسته شد و این ماه دعوتی از سوی خدای متعال برای بندگانش بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: زیباترین دعوتنامه دنیا کلامی است که در قرآن کریم با این عنوان آمده است که روزه این ماه برای شما نوشته شده تا تقوا کسب کنید، یعنی اجباری در کار نیست بلکه آدمی با اراده خود به سمت تقوا می‌رود.

وی ادامه داد: خداوند در دعوتنامه ماه رمضان به صورت کلی مردم را به روزه داری دعوت نکرده؛ بلکه به صورت تک تک و به صورت ویژه از همه بندگانش دعوت کرده است و اگر هرکسی در این میهمانی حضور پیدا نکند باید این غیبت خود را جبران کند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: در دانشگاه ماه رمضان آنهایی فارغ التحصیل می‌شوند که به تقوا برسند، تقوا مثل بسیاری از واژه‌های قرآنی مهجور واقع شده است.

وی تصریح کرد: تقوا در لغت به معنای پرهیزکردن و ترسیدن عنوان شده اما در بررسی این لغت می‌بینیم که تقوا از معنای سپر گرفته شده و سپر معنای ضمنی تقواست، سپر بدون شمشیر هم معنا ندارد؛ آثار و برکات تقوا به میزانی است که ما نمی‌توانیم آن را در زندان ترس مهجور کنیم.

این کارشناس قرآنی با بیان اینکه خداوند به اهل تقوا "فرقان" عطا می‌کند، ابراز کرد: فرقان به معنای قدرت تشخیص حق و باطل در وجود آدمی است و فردی که در دانشگاه ماه رمضان صاحب تقوا شده با فردی که در غیر این ماه رشد می‌کند، متفاوت است.

وی اضافه کرد: اهل تقوا قوی زندگی می‌کنند، انسان باتقوا با عقل و اراده است، عقل آدمی نیازمند آگاهی و اراده نیازمند قدرت و توانایی است، قرآن به ما می‌گوید که تقوا به انسان دانایی در عقل و توانایی در اراده عطا می‌کند.

عابدینی عنوان کرد: آیا کسب تقوا فقط در ماه مبارک رمضان امکان پذیر است؟ خیر، روزه یکی از عباداتی است که به تقوا منجر می‌شود و همه دین برای این است که چراغ تقوا در وجود ما روشن شود و شخصیت ما با بینش روشن و اراده توانمند شکل بگیرد.

وی گفت: در قرآن کریم تاکید شده ارزشمندترین شما نزد خدا باتقواترین فرد است و ام الفضائل مسائل اخلاقی کرامت است و انسان باتقوا صاحب کرامت خواهد شد؛ اگر انسانی به کرامت دست پیدا نکند، دچار افراط و تفریط خواهد شد و کرامت عامل تعادل خدایی در همه فضائل اخلاقی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان دانشگاه کسب تقوا و کرامت و پاکیزگی است، تصریح کرد: زمانی که میهمانی به اتمام می‌رسد میهمان از میزبان تشکر می‌کند و ما در نماز عید فطر، از خداوند بخاطر عزت و کرامت و مهربانی و رحمتش شکرگزاری می‌کنیم.

وی یادآور شد: در عید نوروز شرکای زیادی ما با وجود دارد، دامنه‌های کوه، طبیعت و درختان با ما دچار تحول شده و ابر و باد و حیوان و نبات با ما در این عید شریک می‌شوند؛ اما عید فطر فقط مخصوص انسان است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: فطرت ما به وسیله گناهان زیادی که انجام می‌دهیم دچار سرخوردگی و آسیب می‌شود؛ اما ماه رمضان دانشگاه انسان سازی است که عامل سازندگی ما شده و فطرت ما در آن اصلاح می‌گردد؛ بنابراین پس از ماه رمضان ما به فطرت الهی خود بازمی‌گردیم.

وی تاکید کرد: وداع با ماه رمضان مثل تودیع و معارفه‌های دنیوی نیست؛ بلکه مثل خداحافظی پدری با فرزندش است که فرزندان منتظر بازگشت پدر خود هستند و ما همیشه در زندگی خود منتظر بازگشت ماه رمضان و لیله القدر هستیم.

این کارشناس قرآنی یادآور شد: در روایات شاهدیم که آمدن امام خمینی(ره) را برای ما زمینه سازی کردند؛ البته ما سماجتی نداریم این حدیث مصداق عینی از قیام امام راحل است اما با بررسی، شباهت زیادی به این موضوع دارد، مثل حدیثی از امام موسی کاظم در بحارالانوار که می‌فرمایند:" مردمانی از قم ظهور می‌کند که طوفان‌ها نمی‌تواند آنها را از جا برکند و آنها از جنگ خسته نمی‌شوند و از جنگ نمی‌هراسند و عاقبت برای اهل تقواست."

وی افزود: امام راحل، عالم را با قیام خود زیر و رو و دچار تحول کرد و در عصر و زمانه حال خدای متعال به ما رهبری عنایت کرده است که ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) است.

عابدینی با تاکید بر اینکه ما باید بدانیم که آینده جهان آینده اهل تقواست، گفت: شاید عده ای بگویند سلاح‌های کشتارجمعی در دستان جنود شیطان است، پس آینده جهان آینده کشتار و ویرانی و غلبه جنود شیطان بر جنود حق است؛ اما این، حرف غلطی است.

وی اضافه کرد: طبق آموزه‌های دینی، آینده جهان برای اهل تقواست و جهان به سمت امنیت، پیروزی و حاکمیت صالحان پیش می‌رود و ما باید جزو جنود این اصل باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خداوند می‌خواهد همه بندگانش ایمان بیاورند و تحت ولایت او قرار بگیرند؛ اما شیطان در مقابل در حال توطئه است که مردم تحت ولایت طاغوت قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: رهبری فرموده‌اند؛ جنگ نرم از جنگ نظامی سخت تر و مهم تر است زیرا در جنگ نرم عقل و بصیرت انسان را زایل می‌کنند و از ولایت خدا خارج می‌شویم؛ بنابراین افراد باید با ولایت خدا خود را تنظیم کنند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: باید سرباز میدان حق باشیم، ما یک مکتبی به نام اسلام و قرآن داریم که باید به جهان عرضه کنیم تا جهانی که به بن بست رسیده بداند این دین الهی برای اراده جهان حرف و برنامه دارد، زیرا پشتوانه حرف ما حقایق قرآنی است.

وی اضافه کرد: اما افراد غرب زده امروز در حال القا فرهنگی به مردم هستند که سیره و سنت ما باید بر منش کدخداگری آمریکا قرار بگیرد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: متاسفانه در موضوع 2030 اکثریت مخالفان به سمت ایرادات محتوایی این سند با مباحث قرآنی پیش رفتند، در صورتی که 2030 دروازه نفوذ اجانب به کشور بود.

وی ادامه داد: حتی اگر سند 2030 طبق قرآن و دین نوشته می‌شد باز هم مورد مخالف ما قرار می‌گرفت؛ به علت اینکه چرا کشورهای خارجی باید برای ما سند و برنامه بنویسند؟

عابدینی عنوان کرد: چرا دولت قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر را حتی پس از تصویب مجلس و شورای نگهبان امضا نکرد اما با فوریت این سند توسط مسئولین امضا شده و به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود که تحول آموزش و پرورش اجرایی شود؟

وی در پایان گفت: ما باید در همه موارد بصیرت و آگاهی داشته باشیم و اجازه نفوذ دشمن در هر پوششی را به مبانی دینی و استقلال کشور ندهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان