۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اقتصاد سینما در ایران حرفی برای گفتن ندارد
کد خبر: ۲۵۳۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

کارگردان قزوینی:

اقتصاد سینما در ایران حرفی برای گفتن ندارد

کارگردان قزوینی بیان کرد: یکی از اقتصادهای پول‌ساز در دنیا اقتصاد سینما است که متاسفانه در ایران این موضوع در جایگاه خود قرار ندارد.

اقتصاد سینما در ایران حرفی برای گفتن ندارد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ جمشید سهرابی‌زاده اظهار کرد: آموزشگاه سینمایی "۳۰نمایش" در شهر الوند، برای اولین‌بار در این شهرستان فعالیت خود را زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای آغاز کرده است.

وی گفت: هنرجویان این آموزشگاه بعد از گذراندن دوره مقدماتی و پیشرفته می‌توانند در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کرده و مدرک معتبر این دوره‌ها را کسب کنند.

این کارگردان قزوینی بیان کرد: کلاس‌های هنری آموزشگاه سینمایی شهرستان البرز در نگارخانه الوند برگزار می‌شود و تلاش شده است از اساتید هنرمند و باتجربه سینمایی کشور برای تدریس در این کلاس‌ها استفاده شود.

این هنرمند قزوینی گفت: از جمله اساتیدی که برای تدریس در آموزشگاه سینمایی "30نمایش" دعوت به همکاری شده‌اند، می‌توان به امین زندگانی، ستاره اسکندری، الیکا عبدالرزاقی، ماه چهره خلیلی و رحیم نوروزی اشاره کرد.

این هنرمند فعال در عرصه هنر و سینما با عنوان اینکه برگزاری کلاس‌ها در آموزشگاه سینمایی "۳۰نمایش" به منظور استعدادیابی افراد است، اضافه کرد: به‎عنوان یک شهروند الوندی با تمام مشکلات و کمبودهای این شهر آشنا بوده و وظیفه خود دانسته تا حدودی این کمبودها را برطرف کند.

سهرابی‌زاده با اشاره به اینکه تمام تلاش‌هایم آشتی مردم شهرستان البرز با هنر و فرهنگ سینما و موسیقی لست، بیان کرد: حرفه سینما، یکی از سخت ترین حرفه‌ها در دنیا بوده که انگیزه، علاقه و پشتکار می‌تواند این سختی‌ها را خنثی کرده و راه را برای موفقیت افراد فراهم کند.

شهرستانی‌ها در هنر مستعدتر از هنرمندان تهرانی هستند

وی نداشتن انگیزه لازم در جوانان را یکی از علل شکست آنها در عرصه سینما دانست و افزود: خواسته‌های غیرمنطقی، توقعات بالا و ‎ وارد شدن به مسائل حاشیه‌ای باعث می‌شود که برخی از جوانان در وسط راه، هنر سینمایی را رها کرده و در این راه به موفقیت نرسند.

این کارگردان الوندی با اشاره به استعدادهای بچه‌های شهرستان در عرصه سینما و تلویزیون، بیان کرد: ۸۰ درصد از کسانی که در عرصه تئاتر و سینمای ایران مشغول به کارهستند، اکثریت بچه‌های شهرستان و استان‌های کشور هستند که این موضوع می‌طلبد تا شرایطی فراهم شود و استعداد جوانان و نوجوانان شهرستانی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا راه، برای پیشرفت و موفقیت این جوانان مستعد هموار شود.

وی عنوان کرد: تلاش جهت ایجاد شرایط ایده آل برای افراد مستعد رشته هنر سینما در شهرستان البرز یکی از اهداف ماست که این موضوع نشانه ایجاد اتفاقات خوب فرهنگی در شهر الوند است.

این هنرمند با بیان اینکه در عرصه استعدادیابی علاقه مندان به عرصه سینما و بازیگری در شهرستان البرز از هیچ کوششی مضایقه نکردند، خاطرنشان کرد: به عنوان یک شهروند الوندی تمام تلاش خود را کردم تا بتوانم استعداد جوانان این شهر را شناسایی کرده و مشکلات آنها را از سر راه بردارم.

وی اظهار داشت: شهر الوند در عرصه هنر پتانسیل خوبی داشته و اگر بستر سازی‌های درست در عرصه هنر در این شهرستان فراهم شود و مسئولان در این عرصه جوانان را حمایت کنند؛ به طور یقین اتفاقات خیلی خوب هنری برای جوانان این شهر خواهد افتاد.

این کارگردان سینما عنوان کرد: علاقه و استعداد جوانان و نوجوانان یکی از علل موفقیت سینمای ایران بوده و باعث می‌شود که چرخه اقتصاد سینمای ایران به حرکت درآمده، چرا که یکی از اقتصادهای پول‌ساز در دنیا اقتصاد سینما است که متاسفانه در ایران این موضوع در جایگاه خود قرار ندارد.

وی گفت: افتتاحییه آموزشگاه سینمایی "30 نمایش" 13 تیرماه با حضور مسئولان شهرستان البرز و استان قزوین و اساتید سینمای کشور و هنرجویان انجام می‌شود.

سهرابی‌زاده در پایان یاد آور شد: این دوره کلاس‌های آموزشی به مدت 120 ساعت است که شروع آن، از تاریخ پنج شنبه 15 تیرماه شروع شده که به صورت فشرده و یک روز در هفته برگزار می‎شود.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان