۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بدهکار هزاران میلیاردی طلبکار/ چرا دولت بدهی ۲۳ هزار میلیارد تومانی خود به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را تسویه نمی کند؟
کد خبر: ۲۵۳۶۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

بدهکار هزاران میلیاردی طلبکار/ چرا دولت بدهی ۲۳ هزار میلیارد تومانی خود به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را تسویه نمی کند؟

سخنان متناقض رئیس جمهور درباره فعالیت‌های سازندگی سپاه در حالی است که مرور سخنان گذشته وی دقیقا نقطه خلاف مواضع کنونی را نشان می دهد.

بدهکار هزاران میلیاردی طلبکار/ چرا دولت بدهی ۲۳ هزار میلیارد تومانی خود به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را تسویه نمی کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حسن روحانی ، رئیس جمهور کشور روز پنجشنبه یکم تیر ماه سال جاری طی سخنانی در جمع فعالان اقتصادی در خصوص موضوع اصل 44 قانون اساسی که به واگذاری فعالیت های اقتصادی دولت به بخش خصوصی مربوط است گفت: ابلاغ سیاست های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی سازی نیست.

رئیس جمهور افزود: از آن دولتی که تفنگ نداشت می ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.

 

این سخنان روحانی واکنش های فراوانی را در رسانه ها و فضای مجازی به دنبال داشته است اما بهتر است یک فلاش بک به سخنان گذشته رئیس جمهور در خصوص حضور سپاه در فعالیت های صنعتی و عمرانی کشور بزنیم؛ حسن روحانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 92 بر خلاف این اظهاراتی که اخیرا در خصوص حضور سپاه در فعالیت های اقتصادی کشور گفته است بیان کرده بود که  «ما در بیابان بزرگ می‌خواهیم در برابر دشمن بایستیم چون کوچه تنگ جای ایستادگی نیست، پس نگذارید ما را به کوچه تنگ ببرند و بگذارید در میدان باز مقاومت کنیم. سپاه با توجه به توان بسیار عظیمی که در حوزه نیروی انسانی و بخش اقتصادی دارد باید به دولت کمک کند.

می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند، اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد، برعهده بگیرد. سپاه باید آستین را بالا بزند و بخشی از بار دولت را بر دوش بگیرد که البته بار نظام و مردم است و دولت هم خادم مردم است.»

 

فعالیت های سپاه در عرصه سازندگی کشور برای همه مردم کشور روشن و پر واضح است و کسی منکر این حقیقت نیست؛ روزی دولت دست کمک به سوی سپاه دراز می کند و روزی هم دست به تخریب این نهاد انقلابی می زند و می گوید که اقتصاد کشور دست دولت با تفنگ و رسانه است و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند.

حال با تمام این تفاسیر جالب است تا بخشی از فداکاری و مجاهدت سپاه در عرصه سازندگی کشور را برای مردم باز گو کنیم:

 

**بدهی 23 هزار میلیارد تومانی دولت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

 

سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم امضای تفاهم‌نامه آبرسانی به شهرها، روستاها، ایجاد تأسیسات فاضلاب و اصلاح شبکه توزیع آب با اشاره به بدهی مالی سنگین دولت به سپاه در خصوص پروژه های عمرانی کشور گفته بود که با وجود 23 هزار میلیارد تومانطلب از دولت هیچ کاری را تعطیل نکرده ایم.

روز گذشته نیز فرمانده سپاه با اشاره به بدهی هزاران میلیاردی دولت به سپاه و با بیان اینکه سپاه فعالیت اقتصادی و انتفاعی نمی‌کند، فعالیت‌های ما در عرصه محرومیت زدایی، سازندگی و خنثی سازی راهبردهای دشمن برای فشار اقتصادی به کشور است، افزود: نمی‌شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه هایی که سپاه می‌سازد افتخار کنند، اما در مقابل و در حالیکه هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی انصافی حرف بزنند.

 

**پروژه احداث خط لوله انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان

همانطور که میدانید منطقه سیستان و بلوچستان منطقه ای نا امن به دلیل مسائل امنیتی و تروریستی است به سبب همین موضوع بسیاری از شرکت های پیمانکار قراردادی را در این منطقه برای اجرا امضا نمی کنند دلیل این امر هم بسیار واضح است چون توانایی مقابله با تروریست ها و افرادی را که منطقه را نا امن می کنند ندارند؛ در پروژه احداث خط لوله انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان که از سوی رهبر معظم انقلاب هم نسبت به آن تاکید جدی شده بود پیمانکاران خصوصی از اجرای این پروژه به دلیل مسائل امنیتی و تروریستی سر باز زدند و این قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود که این پروژه هزار کیلومتری را اجرایی کرد.

 

**آزادراه کنار گذر جنوبی تهران

 

آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده  کریدور(دالان) ترانزیتی شرق - غرب از منطقه آبیک در حاشیه آزادراه کرج - قزوین ‌ شروع شده و به آزادراه قم - گرمسار در منطقه چرم‌شهر ‌متصل می‌شود. این آزادراه 158 کیلومتری در چهار قطعه در حال ساخت است و چهار استان قزوین،‌ مرکزی، البرز و تهران را در بر دارد. کلنگ احداث این آزادراه در اواخر فصل بهار سال گذشته به زمین زده شد و مقرر شد در مدت زمان حدود چهار سال به اجرا برسد و طبق قرارداد، استهلاک سرمایه در مدت زمان حدود 20 سال از محل اخذ عوارض انجام خواهد شد.

این پروژه آزادراهی که در چهار جبهه کاری فعال است، چندین تقاطع غیر همسطح دارد و آزادراه‌های زنجان ـ قزوین، ساوه ـ تهران، قم ـ تهران، قم ـ گرمسار و مسیر ماهدشت ـ اشتهارد محور قدیم ساوه ـ تهران و سه خط‌آهن را قطع می‌کند.

از مزایای اجرای این آزادراه که بنا به گفته مسئولان وزارت راه، جزو بهترین آزادراه‌های کشور در کریدور ترانزیتی شرق به غرب خواهد بود، می‌توان به کاهش ترافیک ورودی و خروجی استان و کلان‌شهر تهران اشاره کرد؛ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، سهم بسیاری در کاهش تعداد خودروهای ورودی به تهران، تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی در این کلان‌شهر و انتقال ترافیک استان‌‌های غربی و شمال غرب کشور به این آزادراه دارد.

 

آزادراه کنار گذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ع) به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه و سرمایه‌گذاری 30 درصدی دولت اجرا می‌شود.

 

** پروژه ساخت و بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید روزانه 80 میلیون لیتر بنزین

ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در حال ساخت است.

 
نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس چیست؟
  
 
 
خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از فازهای گاز پارس جنوبی تأمین شده است.
 
 
با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ۳۵ میلیون لیتر بنزین با عدد اکتان ۹۵ و ۱۴ میلیون لیتر گازوییل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود. ساخت این پالایشگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و قرار است به زودی افتتاح شود.
 
 

با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران از نظر تولید بنزین و گازوییل خودکفا می‌شود. گزارش ها نشان می دهد که با بهره‌برداری از این پالایشگاه، تولید روزانه بنزین به نزدیک 80 میلیون لیتر و تولید روزانه گازوییل به بیش از 100  میلیون لیتر در روز می‌رسد.
 

ساخت ابر پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای خروج از تنگاه های ارزی در مسیر واردات بنزین، رسیدن به نقطه خودکفایی و در دست گرفتن بازار این محصول نفتی در منطقه غرب آسیا به علت شرایط خاص ایران در دستور دولت قبل قرار گرفت اما تحریم های ظالمانه بر اصطکاک جاده حرکت شتاب وار این پالایشگاه افزوده است.
 
 نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس چیست؟
 
 
 

حضور و نقش آفرینی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرایط مساعدی را برای افزایش تولیدات صنعتی و پتروشیمی فراهم آورده است.
 

**وزیر نفت: خیلی‌ها سعی کردند رابطه سپاه و وزارت نفت را خراب کنند

وزیر نفت همین دولت چندی پیش به تمجید از عملکرد سپاه در بخش نفت پرداخت و عنوان کرد:«خیلی‌ها سعی کردند رابطه سپاه و وزارت نفت را خراب کنند که این خواسته محقق نشد و این دو نهاد به سطح بالایی از تعامل دست پیدا کرده‌اند.» با این وجود رئیس‌جمهور معتقد است سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی است که اگر اینگونه بود و می‌توانست با تفنگ و رسانه کار خود را پیش ببرد، نه از پروژه‌ای خلع‌ید می‌شد و نه کسی می‌‌توانست انتقادی به آن وارد کند. اگر تفنگ و رسانه برای اهداف سپاه به کار گرفته می‌شد تا به امروز طلب چند ده هزار میلیارد تومانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نقد شده بود. اگر سپاه چنین ابزاری داشت می‌توانست با قلدری هر چه تمام قسط مخابرات را به حساب خزانه واریز نکند. آیا اینطور شد؟

 

اگر بخواهیم تمام پروژه هایی را که جهادگران عرصه سازندگی در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) انجام داده اند را در قالب گزارشات و کلمات بیاوریم بدون اغراق امری نشدنی است، زیرا که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) فعالیت خود در عرصه سازندگی کشور را از زمان جنگ شروع کرده و تا کنون نیز ادامه دارد، در این گزارش تنها چند پروژه قرارگاه را به اختصار توضیح داده ایم ولی از پروژه های که در دست اجرا است می توانیم به پروژه آزاد راه حرم تا حرم که شهر مقدس قم را به شهر مقدس مشهد متصل می کند اشاره کرد، بسیاری از پروژه ها در زمینه نفت و انرژی ، سد سازی، تونل ، راه و شهرسازی، انتقال آب، پل سازی و... اشاره کرد.

 

اگر ورود نهادهای نظامی در عرصه اقتصاد و سازندگی در زمان صلح، خلاف قانون اساسی است و برگرفته از قدرت تفنگ است پس به رئیس‌جمهور محترم متذکر می‌شویم، بهتر است این تخلف را از زیر مجموعه خود آغاز کند که امور اقتصادی‌اش در حوزه پتروشیمی و سودهای کلان و جذاب، فعالیت‌هایش را انتفاعی کرده است و موجب شده همه چیز را در سود ببیند تا خدمتگزاری.

 

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان