۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حمایت از داعش و منافقین مصداق حقوق بشر آمریکایی است/ آینده جهان متعلق به حقوق بشر اسلامی
کد خبر: ۲۵۳۶۷۲ نویسنده: اصغر میرزایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۸:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارشناس علوم سیاسی:

حمایت از داعش و منافقین مصداق حقوق بشر آمریکایی است/ آینده جهان متعلق به حقوق بشر اسلامی

کارشناس علوم سیاسی بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی امروز در مجهز کردن داعش و منافقین کشتار مردم مظلوم کشورهای اسلامی خلاصه شده است و غربی‌ها با این رویه دروغگویی و جنایت خو گرفته اند و نمی‌توان این تعریف را از حقوق بشر در اذهان آنها تغییر داد.

حمایت از داعش و منافقین مصداق حقوق بشر آمریکایی است/ آینده جهان متعلق به حقوق بشر اسلامی
اصغر میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، به تعریف مبانی حقوق بشر در جوامع بین المللی پرداخت و گفت: مقوله حقوق بشر در عصر معاصر به نحوه نگرش مبانی بشری گفته می‌شود.

وی افزود: مبانی حقوق بشر در قرن 19 و 20 و بعد از جنگ جهانی اول و تشکیل جامعه ملل و پس از آن جنگ جهانی دوم که منجر به تشکیل سازمان ملل متحد شد، شکل گرفت.

این کارشناس ادامه داد: هدف هر دو نهاد بین المللی به ظاهر جلوگیری از جنگ و برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان بود؛ اما در باطن قدرت‌های بزرگی مثل انگلستان فرانسه آمریکا و غیره با نقاب دغدغه حقوق بشر درصدد تامین منافع خود بودند.

وی با بیان اینکه حمایت از حقوق بشر یکی از مقوله‌های متعددی است که منشور سازمان ملل متحد مطرح می‌شود، اظهار کرد: در مبانی حقوق بشری که توسط غربی‌ها مطرح شد و تا به امروز هم ادامه دارد انسان موجودی صرفا مادی، عقل‌گرای صفر، به دنبال لذایذ دنیوی و بدون نیاز به ابزارهای آسمانی و وحی است.

میرزایی اضافه کرد: لذا تعریفی که غرب معاصر از حقوق بشر دارد برگرفته از تفکر اومانیستی است که توسط خود آن‌ها در دوره‌های معاصر مطرح شده است.

بشر آمریکایی بی‌عدالتی و جنگ‌های برنامه‌ریزی شده است

مدرس دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) با بیان اینکه امتیاز حقوق بشری که غربی‌ها تعریف می‌کنند تنها متخص به خود آن‌هاست، عنوان کرد: مصداق بی توجهی غرب به رعایت حقوق بشر در سراسر جهان بی عدالتی و جنگ‌های برنامه‌ریزی شده در سرزمین‌های اسلامی و غیراسلامی است.

وی تصریح کرد: در سراسر جهان هزاران نفر با ابزارهای کشتار جمعی ساخته شده به دست همین ابرقدرت‌ها کشته می‌شوند و حمایت و حضور سازمان حمایت از حقوق بشر و متولیان آن در هیچ کجای این خونریزی‌ها دیده نمی‌شود و تعریف این مبانی یکسویه و در راستای تامین اهداف قدرت‌های اول جهان و بشر غربی است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به نگاه متفاوت دین مبین اسلام به حقوق بشر، گفت: در دین اسلام نگاه تبعیض آمیز دیده نمی‌شود و آیات و روایت متعددی در تصدیق این ادعا وجود دارد، همانگونه که رنگ و نژاد از جانب خداوند تنها ابزاری برای شناسایی معرفی شده و برتری هر فرد در ایمان، انسانیت و تقوا نمایان می‌شود.

وی در تعریفی کلی از حقوق بشر دینی، تاکید کرد: حقوق بشر دینی به ارزش‌های انسانی بدون در نظر گرفتن رنگ، سرزمین، نژاد و غیره با در نظر گرفتن حق حیات، تعالی، انتخاب سرنوشت، ترقی و تکامل توجه می‌کند.

شاهد گرایش هرچه بیشتر مردم دنیا به اسلام خواهیم بود

میرزایی با بیان اینکه آینده ملت‌ها امیدوارکننده است، گفت: آینده دولت‌ها خیلی امیدوارکننده نیست اما آینده ملت‌ها و فضای آکادمیک کشورها بسیار امیدوارکننده است؛ چراکه بشر امروز به دنبال حقوق بشری است که دین با مبانی مساوات، عدم تبعیض در رنگ و نژاد، متمرکز بر ارزش‌های انسانی مبتنی بر مبنای فطرت و تکامل، ارائه می‌دهد.

وی با ابراز امیدواری از اشتیاق ملت‌ها به شناخت مبانی حقوق بشر دینی و تحقیق در این خصوص، گفت: با توجه به بیداری اذهان عمومی در سراسر دنیا سوق یافتن جوامع بشری از طرف نخبگان و ملت‌ها به سمت حقوق بشر اسلامی دور از انتظار نیست.

مدرس دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) با اشاره به هوشیاری مردم در برخورد با اخبار منتشر شده درخصوص رخدادهای جهان، بیان کرد: به مرور می‌بینیم که ملت‌ها آگاه می‌شوند و شاید در سال‌های گذشته مردم فریب شعارهای به ظاهر فریبنده آمریکایی اعم از تلاش برای برقرای صلح و امنیت جهانی را می‌خوردند؛ اما امروز در سراسر دنیا جریانی در اعتراض به لایه‌های پنهان سیاست‌های آمریکا شکل گرفته که گویای این ادعا است.

وی نقش کشورهای اسلامی را برای شناساندن حقوق بشر دینی به جهانیان بسیار حیاتی خواند و اظهار کرد: هرچه کشورهای اسلامی در شناساندن مولفه‌های حقوق بشر اسلامی به دنیا درقالب کتاب، سایت، سمینار و غیره موفق‌تر عمل کنند؛ مطمئنا مصداق یکی از آیه‌ها‌ی شریفه قرآن کریم شاهد گرایش هرچه بیشتر مردم دنیا به این سمت خواهیم بود.

میرزایی گفت: تنها راه حمایت از حقوق مظلومان بیداری تمام ملت‌ها در سراسر جهان است، چراکه خون‌خواهی طالبان قدرت سیری پذیر نیست و امکان هر دست درازی وجود خواهد داشت.

وی در پایان اذعان کرد: حقوق بشر آمریکایی امروز در مجهز کردن داعش و منافقین کشتار مردم مظلوم کشورهای اسلامی خلاصه شده است و غربی‌ها با این رویه دروغگویی و جنایت خو گرفته اند و نمی‌توان این تعریف را از حقوق بشر در اذهان آنها تغییر داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان