۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت در مقابل گستاخی‌های آمریکا در برجام اقدام متقابل انجام دهد
کد خبر: ۲۵۳۶۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

سیدافقهی:

دولت در مقابل گستاخی‌های آمریکا در برجام اقدام متقابل انجام دهد

سیدافقهی گفت: دولت ایران باید در مقابل گستاخی‌ها و خودکامگی‌های آمریکا برخی از سانتریوفیوژها و فردو را فعال کند و درجه و درصد غنی‌سازی را بالا ببرد.

دولت در مقابل گستاخی‌های آمریکا در برجام اقدام متقابل انجام دهد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ سید هادی افقهی کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه ایران اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود که نباید به این مذاکرات خوش‌بین بود و به لبخندها و وعده‌های دشمن اعتماد کرد و مسوولین اجرایی کشور هم باید واقع بینانه این هشدارها را جدی می‌گرفتند.

وی افزود: دشمن علاوه‌ بر تحریم‌های هسته‌ای اهداف بیشتری را دنبال کرده و پرونده‌های دیگری را روی میز دارند که قطعا بعد از ماجرای هسته‌ای به گشودن آن‌ها خواهند پرداخت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: متاسفانه تیم مذاکره، ۹ ماده‌ اصلی و خط قرمزهایی که رهبر انقلاب به صورت مکتوب ارائه کردند را نتوانستند حفظ کنند و ما امروز چوب غفلت‌ها و اعتمادهای بی‌جای آن‌ها به دشمن را می‌خوریم.

افقهی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا یک امر عادی و قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: مذاکره‌کنندگان نباید خلاهایی را در این توافق ایجاد می‌کردند چراکه کشور دقیقا از همان حفره‌ها و روزنه‌هایی که نتیجه شتاب‌زدگی و بی‌دقتی تیم دیپلماسی بود آسیب می‌بیند.

وی تصریح کرد: تحریم‌هایی که در مجلس سنا با اکثریت مطلق به امضا رسید تنها تحریم ساده و یک لایه نیست بلکه تحریمی چندلایه و یک بسته تحریمی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: آمریکا در این اقدام برای اولین بار سپاه پاسداران را هم تحریم کرده و به عنوان نیروی اخلال‌گر معرفی می‌کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: در این تحریم‌ها مسئله پروژه موشکی ما را هدف‌گذاری کرده‌اند و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با حزب الله و فلسطین و مسائل مربوط به حقوق بشر را پیش کشیده‌اند.

آمریکا اصل وجود نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته است
افقهی تاکید کرد: هدف دشمنان از تحریم‌ها نیز اصل وجود نظام جمهوری اسلامی است و اینکه چرا ایران نظامی به عنوان نظام جمهوری اسلامی دارد و آمریکا کلیت و استراتژی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآوری کرد: ماموریتی به کمیسیون امنیت و خارجی مجلس شورای اسلامی داده شده تا بسته‌ای از تحریم‌ها را در مقابل تحریم‌های آمریکا پیش‌بینی و به تصویب برساند و برای اجرا به دولت ابلاغ کند.

افقهی افزود: باید صبر کنیم و ببینیم که تحریم‌های سیاسی، حقوقی، فناوری و امنیتی چه میزان از این تحریم‌ها را تشکیل می‌دهد تا بتوانیم فرصت‌ها و ابزارهایی که برای مقابله با تحریم‌های سنگین آمریکا داریم ارزیابی کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس تجربه و اطلاعاتی که دارم متاسفانه خیلی امیدوار نیستم که بتوانیم کار مهمی در مقابل اقدام غیراخلاقی و خلاف قانون آمریکا انجام دهیم.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دولت ایران باید در مقابل گستاخی‌ها و خودکامگی‌های آمریکا برخی از سانتریوفیوژها و فردو را فعال کند و درجه و درصد غنی‌سازی را بالا ببرد.

افقهی در پایان افزود: ایران باید برای تیم‌های بازرسی آژانس در قبال عدم پایبندی آن‌ها به تعهداتشان محدودیت قائل شود، وقتی آمریکا اقدامات غیراخلاقی انجام می‌دهد ما هم باید مقابله کنیم و این حق ماست.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان