۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تصاویر کمتر دیده شده از شهید بهشتی
کد خبر: ۲۵۳۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۷ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

بمناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی؛

تصاویر کمتر دیده شده از شهید بهشتی

بسته عکس زیر تصاویر کمتر دیده شده از شهید بهشتی را نشان میدهد.

تصاویر کمتر دیده شده از شهید بهشتی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  آیة الله دكتر سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان سال 1307 در محله لومبان اصفهان به دنیا آمد. به خاطر علاقه شدیدی كه به علوم اسلامی داشت به حوزه علمیه اصفهان وارد شد. شهید بهشتی تنها، مرد علم و بیان و قلم نبود بلكه در میدان مبارزه نیز مردانه جنگید. به ویژه ازآغاز قیام امام خمینی (ره) در سال 1341، به همكاری با جمعیتهای مؤتلفه اسلامی برخاست و به عضویت شورای روحانیت آن انتخاب گردید.

او در برگزاری راه پیمایی های عظیم چهارم شوال و تاسوعا و عاشورای 57 نقشی مؤثر داشت. سخنرانی های پرشور شهید مخصوصاً در روز 16 شهریور در مسجد صاحب الزمان " عج" تحرك فراوانی به مردم داد. هنگامی كه امام (ره) در پاریس بودند، برای تبادل نظر با امام (ره) به آنجا رفت و سپس به فرمان ایشان به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران برگزیده شد. شهید بهشتی هنگام شهادت علاوه بر رهبری حزب جمهوری اسلامی و عضویت شورای انقلاب، رئیس دیوان عالی كشور نیز بود.

گفتنی است؛ روز 7 تیر 1360 بر اثر انفجار یک بمب نیرومند در مقر حزب جمهوری اسلامی در تهران، آيت‌الله بهشتی و 72 تن از ياران امام خمينی (ره) به شهادت رسيدند. بسته عکس زیر تصاویر کمتر دیده شده از شهید بهشتی را نشان میدهد.

 

 

 

تصاویر کمتر دیده شده از شهید بهشتی

 

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان