۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "حقوق بشر"؛ شعاری پوشالی/ ۱۷هزار شهید ترور، سندی محکم علیه مدعیان حقوق شهروندی است
کد خبر: ۲۵۳۴۹۷ نویسنده: فاطمه نوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۷ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

"حقوق بشر"؛ شعاری پوشالی/ ۱۷هزار شهید ترور، سندی محکم علیه مدعیان حقوق شهروندی است

کشتار بیرحمانه مردم مظلوم در سراسر دنیا و چشم پوشی‌ سازمان‌های مکلف نشان می‌دهد که حمایت از حقوق بشر شعاری پوشالی برای تامین منافع افراد خاصی است.

"حقوق بشر"؛ شعاری پوشالی/ ۱۷هزار شهید ترور، سندی محکم علیه مدعیان حقوق شهروندی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ فاطمه نوری.

حمایت از حقوق بشر و تلاش برای برقراری صلح و امنیت تعاریفی است که جزو شعارهای نخ‌نمای سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق اساسی ملت‌ها شده است.

درد و رنج مردم مظلومی که با سیاست‌های پنهان ابر قدرت‌های جهان در گردآب مشکلات غرق شده‌ و گرفتار هجوم کفتارهای دست آموز غربی‌ها شده‌اند، همگی در سایه همین شعارهای به ظاهر زیبا رقم خورده است.

سازمان حمایت از حقوق بشر نقابی برای دستیابی به منافع بیشتر و پوششی برای دست‌های خون آلودی است که با جاه طلبی به هر بهایی می خواهند چرخ گردش اقتصاد و تسلط بر افکار مردم را دست بگیرند. البته از سال‌های گذشته تاکنون کوتاهی‌ها و گاها چشم پوشی‌های مراکز این سازمان تا حدودی این نقاب را کنار زده است.
هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر محمدحسین بهشتی و 72 تن از یارانش تا 12 تیرماه در تقویم کشورمان به هفته حقوق بشر نامگذاری شده است.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره تعریف کلی حقوق بشر می‌گوید: در تعریف کلی حقوق اولیه و اساسی جوامع بشری مانند حق حیات، حق انتخاب محل زندگی، حق آزادی، تحصیل حق استفاده از منابع طبیعی، رفاه و آسایش، تفزیح، شغل و مواردی دیگر جزو حقوق بشر شناخته می‌شوند.

وی می‌افزاید: نحوه نگرش اعتقادی و ایدئولوژی عقیده و باورهای هر جامعه تاثیر مستقیمی در تعیین حقوق بشر و تعریف این حق اساسی دارد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در ابتدا باید توجه کنیم که حقوق بشر تحت چه عنوانی مطرح می‌شود، بیان می‌کند: ابتدا باید ببینیم حقوق بشر از نگاه اسلام تعریف می‌شود و یا از نگاه غرب، چراکه مبانی حقوق بشر در هر زمینه به صورت جداگانه تعریف می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: موضوعی که امروز در جوامع بین المللی تحت عنوان حقوق بشر مطرح می‌شود تحت عنوانی به نام اعلامیه حقوق بشر ذکر شده که مبنای نگاه جوامع بین المللی و سازمان ملل به این مقوله است، لذا در دیدگاه‌هایی با نگاه اسلام مشترک و در بسیاری از مباحث نگاهی متفاوت از نگاه اسلام دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تفاوت اصلی در تعریف حقوق بشر از دیگاه اسلام و غربی‌ها تفاوت در نوع نگاه به بشر می‌داند و اذعان می‌کند: در نگاه سکولاریستی غربی بشر را اصل می‌دانند به این معنا که بشر موجودی صرفا زمینی است که در اداره خود و زندگی‌اش و تعیین سرنوشت‌اش عقاید و باورهای دینی جایگاهی نداشته و خداوند هیچکونه دخالتی ندارد.

وی تصریح می‌کند: این تفکر پس از واقعه رنسانس در قرن 16 میلادی قوت بیشتری گرفت و توسعه پیدا کرد لذا آن‌ها معتقدند که خداوند در سرنوشت انسان دخالتی ندارد و ما همگی به خودمان واگذار شده‌ایم.

ذوالنوری اضافه می‌کند: در نگاه اسلامی، بشر جایگزین خدا نیست و به خودش رها نشده، بشر در برابرحقوقی که دارد تکالیفی نیز بر گردن دارد و تعیین این تکالیف برعهده خداوند است، لذا در تعامل با دیگران همین حق و تکلیف از نگاه خدا و دین مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی می‌گوید: مقوله همجنس‌گرایی در غرب از تفکر اومانیستی انسان محور سرچشمه می گیرد که این افراد معتقدند کسی نباید در مقابل خواست و اراده انسان بایستد و مرز اعتقادی و دینی در این امور جایگاهی ندارد؛ چراکه این رفتار به فرد دیگری آسیب نمی زند و تحت عنوان حقوق بشر "هیومن رایت" مطرح می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه می‌دهد: لذا غرب انسان‌ها را در این زمینه ها آزاد می داند اما اسلام چنین اجازه‌ای نمی دهد و برای هر امری حد و حدود در نظر گرفته است.
وی ادامه می‌دهد: مقوله ای به نام امر به معروف و نهی از منکر نیز ناشی از همین قوانین مطرح شده از سوی خدواند است که سبب تکامل و رشد جامعه و در کنار آن سبب آسایش فردی نیز خواهد شد.

این نماینده مجلس در خصوص میزان علم و هشایر مردم در جوامع بین المللی در خصوص حقو بشر دینی، تصریح کرد: ابتدا باید دقت کنیم که مردم سراسر دنیا چه میزان از مبانی حقوق بشر غربی و در مقابل آن با فلسفه دین، ارزش‌ها، ضرورت دین‌داری، اصل قیامت و دنیا آشنایی دارند.

این کارشناس با بیان اینکه انسان دوساحتی است، اظهار می‌کند: دنیا و آخرت از هم جدا نیستند، دنیا به عنوان پله اول و آخرت به عنوان پله دوم است که شرط رسیدن به پله دوم مبتنی بر عبور از پله اول است.

ذوالنوری بیان می‌کند: ما باید ببینیم پله اول را چطور طی می کنیم و اگر کسی بر این قضیه علم داشت باید ببینیم چه میزان ایمان و اعتقاد دارد و اگر ایمان و اعتقاد دارد تا چه اندازه وارد عرصه عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه به مقوله حقوق بشر در غرب یک نگاه ابزاری است، می‌گوید: کمپانی‌های مافیای قدرت، ثروت و شهوت به مقوله حقوق بشر نگاهی کاملا ابزاری و در راستای تامین منافع خود دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تصدیق این موضوع به مثالی اشاره و اذعان می‌کند: مثلا طی سال‌های گذشته در کشورهای غربی بانوان حتی حق تصرف در ارث و املاک شخصیشان را نداشتند و در برخی جوامع غربی وقتی مردی می‌مرد همسرش رانیز با او دفن می‌کردند و پس از مرگ شوهر برای زن حق حیات قائل نبودند.

وی می‌افزاید: اما از زمانی که کمپانی‌ها و سرمایه داران با اعتراضات مردها در خصوص مطالبه‌گری حقوق و حقوق خود موجه شدند تصمیم کرفتند زنان را وارد عرصه تجارت کنند.
ذوالنوری ادامه می‌دهد: زن‌ها به جهت ضعیف‌تر بودن، قانع‌تر بودن، ایستادگی کم‌تر در مقابل ناعدالتی‌ها در محیط کارتوسط صاحبات قدرت وارد بازار تجارت و کارشدند.

وی با اشاره به استفاده ابزاری از زنان در فروش محصولات، تصریح کرد: در جوامع غربی با ابزار خودنمایی زنان در تبلیغات، فروش کالاها و تجارت جهانی منفعت‌طلبان بسیاری سود می‌برند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به تفاوت جایگاه زن در اسلام و جوامع غربی، خاطرنشان کرد: حقوق زنان در دین مبین اسلام با توجه به کرامت ، شانیت، ارزش شخصیتی زن و جایگاهی که در تکامل بشریت دارد مشخص می‌شود که با تبرج، خونمایی، خودفروشی و ارزان فروشی سازگاری ندارد.

وی در پایان می‌گوید: منافقین در دهه 60 بدترین جنایان را علیه مردم ایران انجام دادند و 17 هزار شهید ترور سندی بر جنایات مدعیان حقوق شهروندی است؛ امروز داعش بین الملل نیز همان راه را ادامه می‌دهد و منافقین و داعش در جنایت علیه مسلمانان یک مسیر را می‌پیمایند.

17 هزار شهید ترور، برگی از جنایات منافقین
پس از پیروزی انقلاب، توطئه‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی صورت پذیرفت که یکی از روش‌هایی که دنیای استکبار برای تخریب جمهوری اسلامی در پیش گرفت تروریسم بود.

17 هزار شهید ترور وجود دارد و 12 هزار نفر مربوط به شهدایی است که منافقین به شهادت رساندند منافقین تصور داشتند که با ترور سران نظام جمهوری اسلامی می‌توانند مملکت را به هم بریزند، اما نقشه آنها نقش بر آب شد. 

یکی از ابزارهای بزرگ دشمن علیه انقلاب اسلامی موضوع حقوق بشر است و امروز پای اصلی قطعنامه‌ها و سرخط بسیاری از حوادث علیه کشور ما شبکه نفاق است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان