۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین پیشرفت ۹۵ درصدی احداث راه آهن قزوین - رشت
کد خبر: ۲۵۳۴۹۵ نویسنده: علی خدایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۷ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور اعلام کرد:

پیشرفت ۹۵ درصدی احداث راه آهن قزوین - رشت

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: از پروژه‌های بزرگ ملی در دست اقدام در حوزه قزوین، اجرای راه آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر است که دارای ۹۵ درصد پیشرفت می‌باشد.

پیشرفت ۹۵ درصدی احداث راه آهن قزوین - رشت
علی خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: در استان قزوین حدود 600 کیلومتر ریل اصلی و 180 کیلومتر ریل فرعی وجود دارد که بر حسب ضرورت و با توجه به نیازهای صنعتی، کشاورزی و اقتصادی اجرا شده است.

مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور اضافه کرد: دو خطه کردن راه آهن تهران – قزوین –زنجان به طول 315 کیلومتر از بزرگ ترین پروژه‌های ریلی منطقه است که تلاش ما این است تا پایان سال راه اندازی شود.

وی در ادامه گفت: این پروژه به صورت EPCE و با سرمایه ای بالغ بر 560 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته که با بهره برداری از آن حجم جابجایی کالا و مسافر در این مسیر به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون زیرسازی این طرح دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: با بهره برداری از این پروژه که در آن از تجهیزات به روز بین المللی استفاده شده، شاهد افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت خواهیم بود.

پیش فروش بلیط‌ها تا دهم مهرماه
وی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ ملی در دست اقدام در حوزه قزوین، اجرای راه آهن قزوین – رشت به طول 164 کیلومتر است که دارای 95 درصد پیشرفت می‌باشد.

خدایی با اشاره به اینکه 90 درصد از ریل گذاری مورد نیاز در این محور به انجام رسیده است، عنوان کرد: تونل و پلهای ویژه ای در این مسیر طراحی و اجرا شده که در همین راستا بزرگترین پل ریلی کشور نیز هم اکنون در همین محور در حال انجام است.

وی با تاکید بر مزایای استفاده از راه آهن جهت انجام سفر گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که در صورت نیاز و در صورت وجود مسافر برای شهرهای اطراف قزوین قطار حومه ای و بین شهری در استان را نیز راه اندازی کند.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور اضافه کرد: همچنین در صورت اعلام نیاز می‌توانیم ریل باس‌های مسافربری تهران – قزوین را نیز افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: برای رفاه حال مردم در سفرهای تابستانی پیش فروش بلیط‌های قطار از 23 خرداد آغاز شده و تا دهم مهر نیز ادامه دارد که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت‌ها و همچنین مراکز فروش بلیط قطارها، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان