۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مساجد قزوین نمازعیدفطر را به صورت متمرکز در مسجدالنبی برگزار کنند
کد خبر: ۲۵۳۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

توصیه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان:

مساجد قزوین نمازعیدفطر را به صورت متمرکز در مسجدالنبی برگزار کنند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین بیان کرد: با توجه به توصیه نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برای برگزاری نماز عید فطر به صورت متمرکز در مسجدالنبی، ما نیز از طرف امور مساجد همین توصیه را به امامان جماعت و هیأت امنا مساجد به ویژه مساجدی که در مجاورت مسجد النبی(ص) قرار گرفته اند، داریم.

مساجد قزوین نمازعیدفطر را به صورت متمرکز در مسجدالنبی برگزار کنند
حجت الاسلام مجتبی گونجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به توصیه امام جمعه قزوین درباره حضور حداکثری مردم  در مسجد النبی(ص) برای برگزاری نماز عید فطر اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام از جمله کلام نورانی حضرت علی علیه السلام که می فرماید: ان یدالله مع الجماعه دست خدا با جماعت است، قطعا اگر این جماعت با شکوه تر و با صلابت تر گردهم بیایند برکاتش بیشتر خواهد بود.

وی افزود: برگزاری باشکوه نماز عید فطر با حضور اقشار مختلف جامعه اتحاد و انسجام ملی ما را به جهانیان نشان می‌دهد و با ایجاد لرزه بر هیمنه دشمن آنها را متوجه وحدت ما خواهد کرد. 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه نماینده معزز ولی فقیه در استان و  امام جمعه قزوین ما نیز از طرف مرکز رسیدگی به امور مساجد همین توصیه را به امامان جماعت و هیأت امنای مساجد به ویژه مساجدی که در مجاورت مسجد النبی قرار گرفته اند، داریم. 

وی ادامه داد: همچنین با دقت نظر در فتوای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری  که اقامه نماز عید فطر به صورت جماعت را توسط نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه صحیح دانسته اند و اقامه جماعت توسط دیگران را به قصد رجاء(جواز شرعی آن اثبات نشده و فقط به امید ثواب خوانده می‌شود) صحیح می‌دانند به صحیح بودن و فضیلت این حرکت (اقامه نماز عید فطر به صورت منسجم به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر)پی می‌بریم.

این مسئول در پایان گفت: مسجد ثارالله یکی از مساجدی است که مسئولان آن به صورت خودجوش با ما تماس گرفتند و برای برگزاری نماز عید فطر در مسجدالنبی(ص) و تعطیلی نماز در مسجد خودشان اعلام آمادگی کردند. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان