۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ساختمان دادگستری شهر محمدیه به بهره برداری رسید
کد خبر: ۲۵۳۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۱۶:۵۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار و مسئولان قضایی؛

ساختمان دادگستری شهر محمدیه به بهره برداری رسید

ساختمان دادگستری در بنایی به مساحت ۲ هزار مترمربع و در ۳ طبقه ساخته شده است که این مرکز با حضور استاندار و مسئولان قضایی افتتاح شد.

ساختمان دادگستری شهر محمدیه به بهره برداری رسید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مراسم افتتاح ساختمان دادگستری و شورای حل اختلاف شریفیه شهر محمدیه پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، جمال انصاری رییس دادگستری قزوین و حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین و مسئولان شهری شهرستان البرز در سالن کتابخانه یادگار امام محمدیه برگزار شد.

فریدون همتی استاندار قزوین در این مراسم حوزه قضایی را فضایی حساس برشمرد و گفت: اگر قضاوت ناحقی در مسیر قضایی شکل بگیرد آخرت افراد از دست می‌رود.

وی در ادامه افزود: اگر امروز در کشور نظم و انضباط و اجرای قانون وجود دارد این ضمانت اجرایی به واسطه حضور قوه قضاییه است که نقش اساسی را در پیشگیری از جرم ایفا می‌کند.

این مسئول با اشاره به افزایش پرونده‌های قضایی اذعان کرد: آمار بالای ورودی پرونده‌ها نشان می‌دهد کار فرهنگی ما در حوزه جرم و پیشگیری ضعیف است؛ زیرا کار فرهنگی هوشمندانه آثارش را در کاهش آمار پرونده‌ها نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد: با رصدی به آمار جرم و وضعیت زندان‌های کشورهای خارجی به خوبی می‌توان مشاهده کرد که چه وضعیتی دارند چرا کشور ما با وجود اسلامی بودن باید آمار بالایی در این حوزه داشته باشد؟

استاندار قزوین در پایان گفت: افزایش پرونده‌های ورودی و مراجعات مردمی نیازمند گسترش فضاهای قضایی است و در این شرایط باید بودجه عمومی خرج دستگاه‌های قضایی شود؛ بنابراین باید فرهنگ را در این حوزه اصلاح کرد.

3 میلیارد تومان اعتبار ساخت ساختمان دادگستری
در ادامه این مراسم حسین بهزادپور شهردار محمدیه بیان کرد: در سال 94 پیشنهاد ساخت ساختمان دادگستری مطرح شد و در دهه فجر همین سال کلنگ ساخت این مرکز در منطقه شش شهر محمدیه به زمین زده شد.

وی افزود: پس از طی کار کارشناسی ساختمان دادگستری محمدیه پس از 14 ماه فعالیت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان ساخته شد.

این مسئول بیان کرد: ساختمان دادگستری در بنایی به مساحت 2 هزار مترمربع و در 3 طبقه ساخته شده است و بخش شورای حل اختلاف و دادگستری محمدیه به این ساختمان جدید منتقل می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان