۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شناسایی شبکه بزرگ زمین‌خواری در استان/ ۲۰ نفر از کارکنان راه و شهرسازی دستگیر شدند
کد خبر: ۲۵۲۷۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین خبر داد:

شناسایی شبکه بزرگ زمین‌خواری در استان/ ۲۰ نفر از کارکنان راه و شهرسازی دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به شناسایی شبکه بزرگ زمین‌خواری در استان گفت: تا به امروز ۲۰ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند و برخی دیگر بازداشت موقت هستند که از کارکنان رسمی و مدیران بخش‌های میانی راه و شهرسازی در این پرونده حضور دارند.

شناسایی شبکه بزرگ زمین‌خواری در استان/ ۲۰ نفر از کارکنان راه و شهرسازی دستگیر شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه در سالن کنفرانس دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خط قرمز ما قانون است و اگر در هر اداره و از سوی هر مدیر با هر گرایشی که دارد تخلفی مشاهده کنیم به طور قطع با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زمین‌خواری گفت: تلاش‌های خوبی از سوی دادسرای مرکز استان و دادسراهای استان در این حوزه صورت گرفته است چراکه اعتقاد راسخ داریم باید با پدیده زشت زمین‌خواری مبارزه کنیم.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: زمین‌خواری از طبقه ضعیف و پایین جامعه نیست بلکه عموما افراد یقه سفید هستند که دسترسی‌هایی به برخی از دستگاه‌ها دارند و می‌توانند با استفاده از این ابزارها به مطامع خود برسند.

وی ادامه داد: براین اساس در برخوردهای خود این نگاه را داریم که متخلفان هیچ تفاوتی با‌هم ندارند حتی اگر عدول از مقررات و زمین‌خواری به واسطه برخی از دستگاه‌ها، صورت بگیرد همچنان باید در آن ورود پیدا کرده و برخورد لازم را اعمال کرد.

صادقی نیارکی با اشاره به شناسایی شبکه بزرگ زمین‌خواری در استان تصریح کرد: آخرین پرونده‌ای که در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفته مربوط به گزارشی در حوزه راه و شهرسازی بود که افرادی زمین‌های دولتی را با استفاده از راندهای اداری خریدوفروش می‌کردند که بررسی در مورد این پرونده، از یک سال و نیم گذشته شروع شده است.

وی عنوان کرد: با کارشناسی دقیق انجام شده به این نتیجه رسیدیم که گزارش مذکور صحت دارد که شروع به شناسایی اعضای این شبکه مخوف و خطرناک کردیم به طوریکه اکنون بالغ بر ۲۰ نفر از کارشناسان و کارکنان اداری راه و شهرسازی در بازداشت هستند.

توقیف اراضی و متوقف کردن عملیات و تصرفات بعدی
این مسئول بیان کرد: پرونده زمین‌خواری راه و شهرسازی پرونده بسیار سنگینی است که در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است و حجم تخلف و سطح عدول از قانون، بسیار بالا بوده و نیازمند دقت و بررسی بیشتر است.

وی تصریح کرد: این افراد زمین‌های دولتی را شناسایی کرده و با استفاده از اسناد جعلی به افراد بیرونی با زیر قیمت واقعی واگذار می‌کردند آنها نیز این زمین‌ها را به قیمت روز به اشخاص ثالث می‌فروختند به طور مثال یکی از قطعات زمین در حال‌حاضر ۵ میلیارد تومان ارزش دارد که توسط کارکنان ناسالم مسکن و شهرسازی به یک فرد کلاهبردار دیگر منتقل شده است.

وی عنوان کرد: تعداد زمین‌هایی که به این شکل منتقل شده نزدیک به ۷۰ قطعه است که با اسناد جعلی به واسطه افراد این شبکه که شامل ۲۰ نفر از کارکنان مسکن و شهرسازی و کارشناس و همچنین دلال‌های بیرونی بود به فروش رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: این تخلفات از سال ۸۵ تا ۹۵ انجام گرفته به عبارتی به مدت ۱۰ سال این شبکه به صورت حرفه‌ای اموال و زمین‌های دولتی را جابه‌جا می‌کردند که خوشبختانه با دریافت گزارش و ورود پررنگ در پرونده، افراد متخلف دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده همچنان زوایای جدیدی از این پرونده نمایان می‌شود و دخالت افرادی دیگر در این حوزه مشخص می‌شود که امیدواریم با قوت و قدرت این پرونده را به هدف نهایی برسانیم و دست افراد ناپاک را از تعرض به اموال و بیت‌المال کوتاه کنیم.

وی عنوان کرد: تا به امروز ۲۰ نفر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند و برخی دیگر بازداشت موقت هستند که از کارکنان رسمی و مدیران بخش‌های میانی راه و شهرسازی در این پرونده حضور دارند.

صادقی نیارکی در پایان گفت: زمین‌های تصرف شده توسط این شبکه بسیار پیچیده در مناطق خوب بخش‌های مختلف استان همچون شهرستان البرز، شهر محمدیه، پونک، ملاصدرا، جانبازان و نوروزیان بودند که اولین اقدام صورت گرفته؛ توقیف این اراضی و متوقف کردن عملیات و تصرفات بعدی بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان