۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تحریم‌های جدید سنای آمریکا در تضاد با کلیات برجام است
کد خبر: ۲۵۲۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تحریم‌های جدید سنای آمریکا در تضاد با کلیات برجام است

عضو کمیسیون امنیت مجلس با بیان اینکه حملات اخیر موشکی سپاه در چارچوب روابط و پروتکل‌های بین‌المللی است گفت: تحریم‌های جدید سنای آمریکا در تضاد با کلیات برجام است .

تحریم‌های جدید سنای آمریکا در تضاد با کلیات برجام است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع داعش در سوریه اظهار کرد: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در پی حادثه تروریستی تهران پاسخی کوبنده به داعش داد.

وی با تصریح بر اینکه حملات موشکی در راستای عملیاتی کردن تنبیه سنگین داعش بود، افزود: در این حملات کانون‌های مهم داعش در منطقه دیرالزور هدف‌گذاری شد؛ امنیت کشور خط قرمز نظام و انقلاب است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برای اولین بار موشک‌های زمین به زمین میانبرد سپاه در یک صحنه واقعی و فرامرزی مورد استفاده قرار گرفت و پیام روشنی برای حامیان تروریست داشت؛ ریشه‌کن کردن تروریست نباید رر حرف باشد باید آن‌را عملیاتی کرد.

رحیمی در ادامه گفت: این اقدام پیام روشنی هم برای کشورهای منطقه داشت مبنی براینکه حمایت‌هایی که تا کنون از تروریست‌ها انجام دادند به جز خسارت مستقیم به ملت‌ها و عمیق‌تر کردن بحران هیچ دستاوردی نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قدرت دفاعی ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع فعالیت‌های نظامی و موشکی ایران در توافقنامه برجام مختومه شد، حملات موشکی ما دقیقا در چارچوب روابط و پروتکل‌های بین المللی بود و خارج از آن اتفاق نیفتاده است.

استقاده از اهرم‌های نظارتی بر برجام مهم‌‌ترین وظیفه وزارت امورخارجه است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه ایران تشریح کرد: تحریم‌های وضع شده در تضاد با کلیات برجام است.

وی اضافه کرد: در توافقنامه برجام وضع هرگونه تحریمی به بهانه هسته‌ای، موشکی و نظامی منع شده است و از طرفی برجام به تایید شورای امنیت ملی سازمان ملل طی قطعنامه ۲۲۳۱ رسیده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حرکتی که آمریکایی‌ها شروع کردند به هیچ وجه اجماعی را در ۵+۱ایجاد نخواهد کرد، گفت: در برجام فضای ایران هراسی در دنیا از میان رفت و حقانیت جمهوری اسلامی به جهانیان ثابت شد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در صدد هستند تا مجدد جو ایران‌هراسی را در دنیا منتشر کند اما باید گفت تلاشی بیهوده را در پیش گرفته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات ما از طرف‌های غربی و استقاده از اهرم‌های نظارتی مهم‌‌ترین وظیفه وزارت امور خارجه است و نامه‌های آقای ظریف به موگیرینی هم در راستای انجام وظایف نظارتی در حوزه برجام می‌باشد.

وی در خصوص اقدامات کمیسیون امنیت توضیح داد: ما گزارش‌های ۳ ماهه‌ای که وزارت امورخارجه به کمیسیون امنیت تحویل می‌دهد را جمع‌بندی و گزارش واحدی را به صحن علنی مجلس ارائه می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان