۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حقوق ۶ ماه گذشته و عیدی و سنوات ۳ سال را دریافت نکردیم/ مسئولان شرمندگی ما برای خانواده‌هایمان را جدی نمی‌گیرند
کد خبر: ۲۵۲۲۵۲ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۹ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

کارگران شرکت شیشه فلوت در مصاحبه با صبح قزوین:

حقوق ۶ ماه گذشته و عیدی و سنوات ۳ سال را دریافت نکردیم/ مسئولان شرمندگی ما برای خانواده‌هایمان را جدی نمی‌گیرند

کارگران شرکت شیشه فلوت گفتند: آیا ما حق زندگی داریم یا نداریم؟ از مسئولان سوال می‌کنیم اگر حق زندگی داریم با کدوم پول؟ با کدوم بیمه و کدوم عیدی و سنوات؟

حقوق ۶ ماه گذشته و عیدی و سنوات ۳ سال را دریافت نکردیم/ مسئولان شرمندگی ما برای خانواده‌هایمان را جدی نمی‌گیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کارخانه شیشه فلوت در تاریخ 28 فروردین سال 89 با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور دولت دهم در فارسجین استان قزوین به عنوان بزرگترین و مجهزترین کارخانه شیشه خاورمیانه به بهره برداری رسید.

این کارخانه در زمینی به مساحت 70 هکتار ساخته شده و ظرفیت تولید سالانه 180 هزار تن انواع شیشه با ضخامت دو تا 19 میلیمتر با تکنولوژی فلوت را دارد.

برای ساخت این کارخانه 300 میلیارد تومان( 130 میلیارد تومان و 120 میلون دلار) توسط بخش خصوصی هزینه شد و با راه اندازی این واحد تولیدی برای 550 نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

با راه اندازی این کارخانه مطرح شد که 30 درصد محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس صادر خواهد شد؛

کارخانه شیشه فلوت قزوین در منطقه فارسجین در 25 کیلومتری شهرستان تاکستان در غرب استان قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای 11 معدن فعال سیلیس است و میزان ذخایر سیلیس استان نیز 22 میلیون و 843 هزار تن برآورد می شود.

مهمترین معادن سیلیس استان قزوین را معادن قرمز آبد، کسیه چین، میزوج، زاجکان و شورجه تشکیل می‌دهند؛ فارسجین یک از روستاهای اطراف شهرستان تاکستان در 25 کیلومتری قزوین است. در نزدیکی این روستا معادن سیلیس فعال وجود دارد.

اما با وجود جایگاه مهم و تاثیرگذار این شرکت تولیدی در حوزه تولید شیشه یک سالی است که کارگران این واحد تولیدی شرایط مناسبی ندارند و عدم پرداخت معوقات کارگری دامن گیر آنها نیز شده است.

تعدادی از کارگران کارخانه شیشه فلوت شهرک فارسجین از توابع بخش ضیاءآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ما حقوق ۶ماه گذشته و عیدی و سنوات سال ۱۳۹۴ _۱۳۹۵_۱۳۹۶ را دریافت نکردیم؛ از همه مهمتر حق بیمه کارگران این شرکت از دی ماه ۱۳۹۵ واریز نشده است.

این کارگان معترض اذعان کردند: کارخانه شیشه فلوت یکی از بزرگترین کارخانه تولیدات شیشه در خاورمیانه است که تولیدات و درآمدهای میلیاری روزانه این شرکت و صادرات روزانه خارج از کشور چرا مدیریت این شرکت حق و حقوق کارگران این شرکت را واریز نمی‌کنند؟

کارگران کارخانه شیشه فلوت عنوان کردند: بجای اینکه حق و حقوق کارگران زحمت کش پرداخت شود، این شرکت در حال تعدیل نیروست و عده ای از کارگران را اخراج می‌کنند.

در همین خصوص تعدادی از کارگران این شرکت نامه ای برای سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان نوشته اند و از وی تقاضا کمک برای حل مشکلاشان را دارند.

جناب اقای فرماندار؛
ما جمعی از کارگران کارخانه شیشه فلوت واقع در شهرک فارسجین ضیاءآباد، خدمت حضرتعالی عرض می‌کنیم یک پدر تا چه حد می‌تواند شرمنده خانواده خود باشد؟

یک پدر تا چه اندازه می‌تواند نزد کاسب محل زندگی خود شرمنده باشد؟

آیا ما حق زندگی داریم یا نداریم؟ از شما سوال می‌کنیم اگر حق زندگی داریم با کدوم پول؟ با کدوم بیمه و کدوم عیدی و سنوات؟

1/حق سه ماه عیدی سال 94 برای پرسنل پیمانکاری
2/حق یکسال کامل سنوات 94 و 95 برای پرسنل پیمانکاری و قراردادی.
3/حق عیدی یکسال کامل 95 برای پرسنل پیمانکار و قراردادی شرکت.
4/ عدم پرداخت حق بیمه از دی ماه سال گذشته.
5/ عدم پرداخت حقوق بهمن، اسفند سال گذشته و دو ماهه امسال برای پرسنل پیمانکاری!
6/عدم پرداخت حقوق اسفند سال گذشته و دو ماهه امسال پرسنل قراردادی

اقای فرماندار گناه ما چیست؟ شما بفرمائید آیا اسم ما را سرپرست خانواده گذاشت؟ مردی که نتواند کمترین هزینه را برای خرج زندگی فرزند و همسرش تامین کند نباید احساس شرمندگی کند؟

شرمندگی و سرافکندگی تا کی و کجا؟

مردی که توان پرداخت پرداخت چندین ماه اجاره عقب افتاده خانه اش را ندارند؛

اقای فرماندار؛
ما از روی اهل خانه، شرمنده و خجالت زده ایم... از شما مسئولان درخواست داریم به مشکلات ما رسیدگی کنید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان