۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مدارس شبانه‌روزی و محروم کشور نیازمند وقف هستند
کد خبر: ۲۴۳۹۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۳ ساعت: ۱۶:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مدارس شبانه‌روزی و محروم کشور نیازمند وقف هستند

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شبانه‌روزی و مناطق محروم کشور نیازمند وقف، نذر و امور خیر هستند، افزود: توسعه کشور نیازمند تربیت نسلی فکور، مومن، انقلابی و کارآفرین است که باید در این زمینه تلاش کنیم.

مدارس شبانه‌روزی و محروم کشور نیازمند وقف هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حسين حاجي بزرگي مديرعامل بنياد البرز پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش استانی بنیاد فرهنگی البرز در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین اظهار کرد: نگاه مرحوم حسینعلی البرز به موضوع وقف فراملی بوده است.

این مسئول ادامه داد: کمک به سیل زدگان پاکستان و کمک به گرسنگان آفریقا، پرداخت هزینه و ساخت کتابخانه در برخی مدارس و دانشگاه امیرکبیر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان در مدارس مختلف ایرانی در کشور عراق از جمله اقدامات آن مرحوم می‌باشد.

وی افزود: هدف آن مرحوم از وقف اموالش برای توسعه علم و دانش به جهت عزت و سربلندی ایران و ایرانی و همچنین تسکین آلام بشری بوده که در وقف‌نامه وی آمده است.

مديرعامل بنياد البرز خاطرنشان کرد: در این همایش از 100 دانش‌آموز ممتاز استان شامل 65 دانش‌آموز دختر و 35 دانش‌آموز پسر تجلیل می‌شود که 44 نفر آنها از مقطع راهنمایی، 12 نفر از مقطع دبیرستان و 11 نفر از دانش‌آموزان هنرستان‌ها، 10 نفر از دانش‌آموزان کارودانش و 23 نفر دوره پیش دانشگاهی استان قزوین هستند.

حاجی بزرگی عنوان کرد: در همایش‌هایی بنیاد البرز به دور از هرگونه گرایش سیاسی خاص تنها به ترویج فرهنگ وقف، معرفی واقف خیراندیش مرحوم حسینعلی البرز و ارج نهادن به نخبگان و دانش‌آموزان ممتاز پرداخته شده است.

توسعه جامعه نیازمند تربیت نسل انقلابی و کارآفرین است 
وی عنوان کرد: کلیه نفرات برگزیده از طریق نهادهای ذیربط و بر اساس معیارها و شاخص‌هایی انتخاب و به ما معرفی شده‌اند .

مديرعامل بنياد البرز تصریح کرد: امیدواریم خداوند کمک کند تا اقداماتی که انجام می‌شود در راستای توسعه انقلاب اسلامی و عزت و سربلندی کشور باشد.

در ادامه عظیم محبی مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این همایش اظهار کرد: علم و موضوع آموزش و پرورش مباحث بسیار مهمی هستند به طوریکه عالمان بزرگ، در زمینه تعلیم و تربیت وقف‌هایی داشته‌اند.

وی افزود: علم و پژوهش، خلاقیت و تولید علم، در نهایت موجب توسعه کشور می‌شود؛ بنابراین توسعه جامعه نیازمند تربیت نسلی فکور، مومن، انقلابی و کارآفرین است که باید در این زمینه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس شبانه‌روزی و مناطق محروم کشور نیازمند وقف، نذر و امور خیر هستند.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که موضوع وقف می‌تواند آموزش و پرورش را همگانی‌تر کند چراکه با توجه به بودجه محدود و مشخص در آموزش و پرورش، نمی‌توان انتظارات کشور را در تربیت نسلی فکور و کارآفرین محقق سازیم لذا علاوه بر مشارکت مردم نیاز داریم که وقف با این رویکرد جریان پیدا کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان