۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین سوم شعبان/ولادت امام حسین(ع)
کد خبر: ۲۴۳۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۹ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

تقویم شیعه

سوم شعبان/ولادت امام حسین(ع)

دراین روز درسال ۴ هجری آقای شهیدان و سرورو سالارشیعیان و دلباختگان، عطشان نینوا حضرت اباعبد الله الحسین الشهید (علیه السلام) عالم را به نور خود منورفرمود.

سوم شعبان/ولادت امام حسین(ع)
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ،سوم شعبان در تقویم شیعه برابر است با :
 
1) ولادت امام حسین (علیه السلام)
دراین روز درسال 4 هجری آقای شهیدان و سرورو سالارشیعیان و دلباختگان، عطشان نینوا حضرت اباعبد الله الحسین الشهید (علیه السلام) عالم را به نور خود منورفرمود.اقوال دیگر در ولادت آن حضرت پنجم شعبان و سیزدهم ماه رمضان ، آخر ربیع الاول سال سوم هجری ، پنجم جمادی الاولی و دوازدهم رجب است.
آن حضرت، هفت ساله بود که جدّش، رسول خدا (ص) از دنیا رفت. پس از آن، سی سال در کنار پدرش زندگی کرد. پس از حضور ده ساله در کنار برادر بزرگوار خود و به دنبال شهادت آن حضرت، به مدت ده سال امامت امت اسلامی را عهده دار شد و سرانجام در محرم سال 61 هجری در سرزمین کربلا به شهادت رسید.

امام حسین (ع) در شریف ترین و اصیل ترین خانواده ها به دنیا آمد. مادرش، فاطمه زهرا (س) در پاک دامنی و تقوا یگانه بود و پدرش، علی(ع)، نماد فضیلت، شهامت و مردانگی به شمار می آمد. روزی رسول خدا (ص) ، حسین علیه السلام را بر شانه خود گذاشت و در برابر مردم فرمود: «این حسین بن علی، بهترین مردان امت من است. جدّش، محمد رسول خدا (ص)، بزرگ پیامبران است و جدّ مادری اش، خدیجه دختر خُوَیلد، پیشی گیرنده زنان جهان به سوی ایمان به خدا و رسول خداست و مادر او فاطمه زهرا(س)، دختر محمد صلی الله علیه و آله وسلم بهترین و سرور زنان جهان است.» امام حسین (ع) نیز می فرمود: «در میان همگان کیست که جدی مانند من یا معلمی همچون علی داشته باشد؟ من فرزند دو ماه تابناکم. مادرم، فاطمه زهرا(س)و پدرم، درهم کوبنده کفر در بدر و حُنین بود».

سوم شعبان/ولادت امام حسین(ع)

2)ورود امام حسین (علیه السلام) به مکه
درشب جمعه سوم شعبان سال 60 هجری امام حسین (علیه السلام) وارد مکه شدند و تا ذی الحجه در آنجا اقامت داشتند.


انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان