۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از مشاجرات و اظهار محبت‎‌های نامزدها تا ماجرای هندزفری که سوژه شد فیلم کامل مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری
کد خبر: ۲۴۳۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۹ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

حواشی اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری؛

از مشاجرات و اظهار محبت‎‌های نامزدها تا ماجرای هندزفری که سوژه شد فیلم کامل مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

عصر روز گذشته یک عصر جذاب و مهیج انتخاباتی بود؛ مناظره زنده ۶ نامزد ریاست جمهوری که از تریبون رسانه ملی و از شبکه های یک، خبر سیما و همچنین رادیو ایران پخش شد، بسیاری از هموطنانمان را جذب خود کرد.

از مشاجرات و اظهار محبت‎‌های نامزدها تا ماجرای هندزفری که سوژه شد فیلم کامل مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، عصر روز گذشته (8 اردیبهشت) یک عصر جذاب و مهیج انتخاباتی بود؛ مناظره زنده 6 نامزد ریاست جمهوری که از تریبون رسانه ملی و از شبکه های یک، خبر سیما و همچنین رادیو ایران پخش شد، بسیاری از هموطنانمان را جذب خود کرد.
در ادامه مهمترین حاشیه های اولین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را که با موضوع "اجتماعی" برگزار شد می خوانیم:
میرسلیم اول آمد و روحانی آخر
ترتیب حضور 6 داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جام جم و در ساختمان معاونت سیمای رسانه ملی از حیث زمانی به این شکل بود: سید مصطفی میرسلیم، اسحاق جهانگیری، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی هاشمی طبا، محمدباقر قالیباف و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، 6 داوطلبی بودند که همگی تا قبل از ساعت 16 خود را به سازمان صداوسیما رساندند.
جهانگیری: مهمترین مسائل را مطرح خواهیم کرد
اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در این مناظره آمادگی دارید یا خیر اظهارداشت: برای حضور در این مناظره آماده هستم و مهمترین مسائل مربوط به این مناظره را در این برنامه مطرح خواهم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی: آسیب های اجتماعی مردم را رنج می دهد
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به معاونت سیما برای نخستین مناظره تلویزیونی گفت: امروز آسیب های اجتماعی مردم را رنج می دهد، فکر می کنم پرداختن به این موضوع اولویت دارد زیرا دغدغه مردم است؛ ان شاء الله با پرداختن به موضوعات اجتماعی و ارائه دیدگاه ها و نظرات و راهکارها بتوانیم از نگاه صاحب نظران بهره مند شویم؛ از زحمات همه کارکنان صدا و سیما که بی نام و نشان در این عرصه زحمت می کشند تا فضای کشور را گرم و بانشاط کنند تشکر می کنم.
هاشمی‌طبا: مسائل اجتماعی معلول مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است
سیدمصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مباحث و مسائل اجتماعی معلول مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است و ما مسائل را در این خصوص آماده کرده‌ایم و باید ببینیم دوستان چه سوالاتی در این خصوص دارند.
قالیباف: مسائل اجتماعی یکی از ریشه‌ای ترین و مهم‌ترین موضوعات امروز جامعه ما است
محمد باقر قالیباف در پاسخ به این سوال که با توجه به موضوع مناظره چه مطالبی را برای عنوان آماده کرده‌اید،کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مسائل بحث، موضوعات اجتماعی است و من فکر می‌کنم که مسائل اجتماعی یکی از ریشه‌ای ترین و مهم‌ترین موضوعات امروز جامعه ما است؛ مسائل اجتماعی یکی از ریشه‌ای ترین و مهم‌ترین موضوعات جامعه است به ویژه به خاطر جوان بودن جامعه و مسائل و مشکلاتی که اقتصاد بر مسائل اجتماعی سایه انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی: همه برای مناظره آمده‌ایم
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قبل از ورود به محل مناظره در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برای مناظره آماده هستید، اظهار داشت: لابد همه آماده هستند که حضور پیدا کرده‌اند.
شوخی روحانی با کاندیداها در حین توضیحات رئیس صداوسیما
پس از ورود نامزدهای ریاست جمهوری به ساختمان معاونت سیمای رسانه ملی و قبل از آغاز مناظره، آنها به همراه برخی از اعضای شورای نظارت بر تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در اتاق انتظار گرد هم آمدند؛ در اثنای توضیحات علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در خصوص یک وقت استراحت چند دقیقه ای در میان مناظره، حجت الاسلام والمسلمین روحانی به حالت شوخی گفت: "کاندیداها ذهنشان کار نمی کند؛ اگر کار می کرد کاندیدا نمی شدند."
این صحبت روحانی با خنده و لبخند حاضران در اتاق انتظار همراه شد و علی عسگری نیز در پاسخ به این صحبت گفت: "شما این را خوب می دانید آقای رئیس جمهور".
ماجرای هندزفری هایی که به گوش کاندیداها بود
در مناظره دیروز، یک گوشی با هندزفری بر روی میز هر کاندیدای مناظره کننده تعبیه شده بود تا استماع سخنان با توجه به بسیط بودن استودیو محل مناظره، تسهیل شود؛ در قسمتی از تصاویر پخش شده از تلویزیون مشخص شد که بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری از این هندزفری ها استفاده می کنند.
نکته قابل توجه آنکه برخی کانال های تلگرامی به اشتباه مدعی شدند، کاندیداها با این گوشی با اتاق فکر خود که در پشت صحنه مستقر است، در ارتباطند که با توضیحات مرتضی حیدری مجری مناظره امروز مشخص شد، این موضوع صرفا برای سهولت در استماع سخنان کاندیداهاست.
استراحت 20 دقیقه ای 
بعد از برگزاری قسمت اول مناظره و قبل از رسیدن به سوالهای اختصاصی از هر یک از کاندیداها، مجری برنامه مناظره به هر 6 داوطلب گفت خودتان تصمیم بگیرید که آنتراکت (استراحت) میان قسمت اول و دوم مناظره داشته باشیم یا خیر؛ در این میان برخی از داوطلبان ادامه مناظره بدون استراحت را مدنظر داشتند و برخی نیز خواستار استراحتی چند دقیقه ای بودند.
در نهایت نزدیک به 20 دقیقه زمان استراحت برای کاندیداها تعیین شد تا آنها برای قسمت دوم مناظره آماده تر باشند.
تاثیر مشاجرات و اظهار محبت‎‌های نامزدها به یکدیگر از نگاه میرسلیم و هاشمی‌طبا
سید مصطفی میرسلیم بعد از پایان مناظره در جمع خبرنگاران گفت: مناظره می توانست بهتر از این باشد؛ متاسفانه مقداری مشاجره درگرفت که سلامت و روحیه بانشاط اولیه را از دست دادیم؛ ما به اشتغال و تولید نخواهیم رسید مگر آنکه به مسائل اجتماعی توجه کنیم.
محمد باقر قالیباف بعد از پایان مناظره در جمع خبرنگاران گفت: مردم باید مناظره را ارزیابی کنند؛ از نگاه من برنامه خوب و گرمی بود؛ بحث های تخصصی انجام شد و هرکدام از نامزدهای محترم دیدگاههای خودشان را گفتند؛ فکر می کنم مناظرات فرصتی است که مردم نامزدهای خودشان را از جهات توانایی، برنامه ریزی و روحیات فردی و شخصی بهتر بشناسند و ان شاالله بهترین انتخاب را در روز 29 اردیبهشت داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از پایان مناظره در جمع خبرنگاران گفت: مناظره خوب بود؛ همیشه مناظره خوب است و این دفعه هم خوب بود.
اسحاق جهانگیری بعد از پایان مناظره در جمع خبرنگاران گفت: مناظره بدی نبود؛ خوب بود؛ ولی باید کمی از این جان دار تر باشد و حرفهای جدی تر مطرح شود و کاندیداها نظراتشان را جدی تر بگویند.
سید مصطفی هاشمی طبا بعد از پایان مناظره در جمع خبرنگاران گفت: مناظره خوبی بود؛ دوستان بعضی از اوقات محبت زیادی به هم داشتند؛ من هم در حد بضاعت خودم کارهایی را که به نظرم می شود در یک دولت انجام داد را مطرح کردم و امیدوارم مورد رضایت قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از پایان مناظره در جمع خبرنگاران گفت: سوالاتی که در مناظره مطرح شد اعم از مباحث "اشتغال، جوانان، ورزش، مسکن و ازدواج" از دغدغه های مردم بود.

انتهای پیام/1404
منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان