۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امیدبخشی ره‌آورد بعثت پیامبر گرامی اسلام است
کد خبر: ۲۴۲۶۱۷ نویسنده: آیت الله عابدینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۵ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در مصاحبه با صبح قزوین:

امیدبخشی ره‌آورد بعثت پیامبر گرامی اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین امیدبخشی را یکی از رسالت‌های پیامبر(ص) برشمرد و ادامه داد: پیامبر رحمت و امید به ما نوید الهی می‌دهد که بر اساس اراده خداوند متعال، زمین به بندگان شایسته خدا سپرده می‌شود و آنها بر زمین مدیریت خواهند کرد.

 امیدبخشی ره‌آورد بعثت پیامبر گرامی اسلام است
آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تبریک به مناسبت عید مبعث اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام و یگانه عالم هستی از خلقی نیکو برخوردار بودند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت پیامبران الهی افزود: خداوند متعال پیامبران را برای مستحکم کردن پایه اعتقادات مردم مبعوث کرد تا آیات الهی را برای آنها تلاوت کند تا از هر گونه آلودگی شرک و ظلم پاک شوند زیرا شرک انسان را آلوده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: منافع خویش را وابسته به دیگری دیدن و از غیر خدا واهمه داشته و در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی به او میدان دادن در واقع نوعی آلودگی است.

جهان آینده را جهان ظهور کرامت، عزت انسانی و ارز‌ش‌ها می‌شناسیم
وی تصریح کرد: پیامبر آمد تا انسان‌ها را از آلودگی برهاند و در ظرف پاک اندیشه و فکر و قلب آنها معارف نورانی خدا و حکمت الهی را جای دهد و این رسالت پیامبر گرامی اسلام است.

عابدینی با اشاره به رسالت پیامبر عنوان کرد: نگرش جهانی پیامبر اکرم(ص) یکی از رسالت‌های کلی اوست چرا که رسالتش همه گیر و برای همه اهل عالم بود و این رسالت ویژه پیامبر اسلام است.

وی ادامه داد: آیات قرآن نیز برای همه اقشار جهان است و هر مسلمانی باید با آرزو و اندیشه به اهتزاز درآوردن پرچم لااله الا الله محمد رسول الله و پرچم ولایت امیرالمومنین(ع) و اولادش در عالم و همچنین ظهور منجی عالم بشریت زندگی خویش را سپری کند تا رسالت پیامبر را درک و در مسیر رسالتش حرکت کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: دومین رسالت پیامبر عظیم الشأن اسلام، شکوفایی عقل و استعداد نهفته انسان‌هاست چراکه خدا در وجود هر انسانی رمز و راز و استعدادی قرار داده است که باید به شکوفایی برسد.

بهره‌مندی از مروجان عقل و اندیشه برای رسیدن به رشد و شکوفایی
وی انسان را گنجینه اسرار آمیز خداوند متعال توصیف کرد و گفت: هیچ موجودی در جهان وجود ندارد که به اندازه انسان آماده و مستعد رویش و بالندگی و رشد و ملکوتی شدن باشد و خداوند، ماموریت رشد و شکوفایی استعدادهای بشر را به پیامبران الهی واگذار کرده است.

عابدینی اضافه کرد: پیامبر(ص) این نقش را به صورت ویژه برای همه اهل عالم دارد و انبیاء آمدند تا گنجینه‌ عقل‌ها و استعدادهای انسان‌ها را به شکوفایی برسانند بنابراین باید از مربیان نفوس و از مروجان عقل و اندیشه بهره ببریم و به دستورات الهی عمل کنیم تا در مسیر رشد و شکوفایی قرار گیریم.

وی تصریح کرد: در رأس پرورش یافتگان مکتب پیامبر بزرگ اسلام (ص)، امام علی(ع) و در میان بانوان حضرت فاطمه زهرا(س) قرار دارند که از معجزه‌های هستی در عالم بشریت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، شکوفایی عقل و اندیشه انسان‌ها را یکی دیگر از رسالت پیامبر اسلام برشمرد و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام دینی را آورد که بر اساس گفته علما و عقلا هر چه عقل سلیم حکم می‌کند دین و شرع نیز همان را قبول می‌کند و هرچه دین حکم می‌کند عقل سالم نیز آن را می‌پذیرد.

بستر عدالت جهانی با مبعث پیامبر بیش از عصرهای دیگر فراهم شد

وی در ادامه عنوان کرد: جهان آینده را جهان ظهور کرامت و عزت انسانی و ارز‌ش‌ها می‌شناسیم زیرا انسان‌ها به سمت عقل و اخلاق و دانش پیش می‌روند و هر چقدر در این مسیر حرکت می‌کنند قدر و منزلت دین و کتب آسمانی و فرستادگان الهی را نیز بیشتر می‌دانند و معتقدیم آینده جهان، آینده حاکمیت دین، عقل، عدالت و رسالت انبیای الهی است.

عابدینی، رسالت عدالت جهانی را از دیگر ویژگی بعثت‌ پیامبر اسلام ذکر کرد و افزود: همه پیامبران الهی آمدند تا زمینه را برای مبعث خاتم الانبیاء آماده و مهیا کنند تا آرمان‌های الهی، رسالت پیغمبران و ماموریت کتب الهی جامعه عمل بپوشد و بستر عدالت جهانی با بعثت پیامبر(ص) بیش از همه عصرها و نسل‌های گذشته فراهم شد.

وی عنوان کرد: کرامت انسانی دیگر رسالت پیامبر(ص) است زیرا انسان باید با کرامت زندگی کند و نباید مورد تحقیر و ظلم و فساد قرار گیرد که برای اینکار در ابتدا باید خود مراقب باشد تا درگیر گناه و معصیت و دوری از خدا نشود و در ادامه دیگران نیز حق ندارند به کرامت او آسیب برسانند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هم اکنون کرامت انسان‌ها توسط فراعن زمانه مورد اهانت و بی‌احترامی قرار گرفته و مردم جهان گرفتار جنگ، ناامنی و فقر و پیامدهای ناگوار ناشی از آن هستند و بی‌عدالتی آرامش را از آنها گرفته است و خداوند متعال، قرآن را برای کرامت انسانی نازل کرد تا همگان بر اساس آن زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امید بخشی یکی دیگر از رسالت‌های پیامبر(ص) است، ادامه داد: پیامبر رحمت و امید به ما نوید الهی می‌دهد که بر اساس اراده خداوند متعال، زمین به بندگان شایسته خدا سپرده می‌شود و آنها بر زمین مدیریت خواهند کرد و این اراده خداوند متعال به طور حتم محقق می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان