۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آیا آتش قدرت‌نمایی میان آمریکا و کره‌شمالی فرو خواهد نشست؟
کد خبر: ۲۴۲۵۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۵ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

شرق آسیا و موازنه وحشت!

آیا آتش قدرت‌نمایی میان آمریکا و کره‌شمالی فرو خواهد نشست؟

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی به بررسی تنش‌های به وجود آمده در شبه‌جزیره کره پرداخت.

آیا آتش قدرت‌نمایی میان آمریکا و کره‌شمالی فرو خواهد نشست؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، یک روزنامه کره شمالی اعلام کرد این کشور می تواند ناو جنگی آمریکا را با یک حمله، از میان بردارد. این روزنامه همچنین تاکید کرد ارتش کره شمالی، تسلیحاتی در اختیار دارد که می تواند قاره آمریکا را با آنها هدف قرار دهد و به بمب هیدروژنی مجهز است. 

خبرنگار این شبکه از سئول گزارش داد متن اظهارات سران چین و ژاپن در گفتگوی تلفنی با ترامپ منتشر شده است. شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، بار دیگر از همه طرف ها خواست که خویشتنداری نشان دهند و به تنش ها دامن نزنند. با وجود این، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، با اعلام حمایت خود از اقدامات ترامپ گفت از این مسئله حمایت می کند که همه گزینه ها (در قبال کره شمالی) روی میز قرار دارد. ژاپن، بدون تردید احساس می کند که مسئله کره شمالی نه تنها یک مسئله امنیتی بین المللی، بلکه مسئله ای برای امنیت ژاپن است. نباید فراموش کنیم که برخی از موشک های آزمایشی کره شمالی، در فاصله بسیار نزدیک و حدود دویست مایل دریایی از سواحل غرب ژاپن، فرود آمده است. 

 رزمایش با ژاپن     
خبرنگار سی‌ان‌ان افزود کره شمالی نیز بر شدت شعارهای (تهدیدآمیز) خود افزوده و این بار، ناو کارل وینسون آمریکا را که هم اکنون سرگرم رزمایش به همراه دو ناوشکن ژاپنی در غرب اقیانوس آرام است، هدف تهدید قرار داده است. ارتش کره جنوبی نیز برای شرکت در تمرین های نظامی با ناو کارل وینسون، اعلام آمادگی کرده است. این ناو هواپیمابر نیز احتمالاً تا پایان این ماه به آب‌های ساحلی شبه جزیره کره نزدیک تر خواهد شد تا واشنگتن بیشتر قدرت نمایی کند. 

در ادامه این گزارش به بازداشت یک شهروند آمریکایی در کره شمالی اشاره شد، تونی کیم، استاد دانشگاه علوم و فناوری پیونگ یانگ کره شمالی ظاهراً هنگام عزیمت از پایتخت کره شمالی و سوار شدن بر هواپیما بازداشت شد. سفارت سوئد به عنوان حافظ منافع آمریکا در کره شمالی نیز این موضوع را تأیید کرد. پیونگ یانگ اعلام کرد به این شهروند آمریکایی مظنون شده و او را در جریان تحقیقات بازداشت کرده است. البته کره شمالی هنوز اتهامات تونی کیم را اعلام نکرده است. 

خبرنگار سی‌ان‌ان در پاسخ به سؤالی درباره مواضع دولت ترامپ در قبال کره شمالی گفت در کره جنوبی، نظرهای متفاوتی درباره ترامپ وجود دارد. برخی، قدردان این هستند که ترامپ، فشارِ روانی را بر پیونگ یانگ افزایش داده است. عده ای دیگر نیز معتقدند آمریکا، هزاران مایل با کره شمالی فاصله دارد و بنابراین شعار دادن و سخن گفتن از گزینه نظامی برای واشنگتن کار دشواری نیست، اما برای مردم سئول که فقط شصت کیلومتر با مرز کره شمالی فاصله دارند، اوضاع کاملاً متفاوت است. البته هم اکنون، انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی که قرار است نهم ماه مه برگزار شود، به مهمترین دغدغه بسیاری از مردم این کشور تبدیل شده است. 


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان