۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کلنگ احداث پروژه انتقال آب سد طالقان به زمین زده شد
کد خبر: ۲۴۲۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۳ ساعت: ۱۷:۱۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور؛

کلنگ احداث پروژه انتقال آب سد طالقان به زمین زده شد

با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور کلنگ احداث پروژه انتقال آب سد طالقان به زمین زده شد.

کلنگ احداث پروژه انتقال آب سد طالقان به زمین زده شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، با حضور جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عصر امروز(یکشنبه) کلنگ احداث پروژه انتقال آب سد طالقان به زمین زده شد.

طی مراسمی و با حضور نماینده وزیر نیرو حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، کلنگ پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به صورت ویدئوکنفرانس با حضور حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان به زمین زده شد.

جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در این مراسم گفت: ۷۰ درصد مردم استان قزوین از این طرح بهره‌مند خواهند شد، این اتفاق بزرگی است و در تأمین منابع مالی کمک خواهد شد و نباید اجرای این پروژه تا نقاط مصرف اختلاف نظر و زمانی وجود داشته باشد.

وی افزود: سرمایه گذار این پروژه نیز از شرکت‌های معتبر است و بزرگترین دغدغه ما نحوه تامین منابع مالی است.
این مسئول ادامه داد: هدف ما این است بخشی از منابع مالی از طریق صندوق توسعه مالی تأمین شود، ما بیش از ۶ هزار میلیار تومان قرارداد با بخش خصوصی داریم و ۲۱ طرح آماده ابلاغ است که رونمایی خواهد شد.

وی ابراز کرد: تمام همت وزارت نیرو این است که بخش خصوصی در پروژه‌ها حاضر شود و با دقت نظر و در زمانی مطلوب به بهره‌برداری برسد و در دوره انتقال تجهیزات مورد قبول کارفرما را به کارفرما تحویل دهند.

جانباز بیان کرد: این آب توسط ۲۴ خط لوله به شهر قزوین منتقل می‌شود که از سد بالاخان رود به آب شهر قزوین انتقال صورت می گیرد.

حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین در گفت‌وگو ما اظهار داشت: امروز با دستور رئیس جمهور شروع عملیات تصفیه خانه آب شرب استان از سد طالقان انجام می‌شود و متقابلا خط لوله در ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا به صورت ویدئو کنفرانسی به زمین زده شد.

وی افزود: ۶۰ میلیون مترمکعب در سال آب در تصفیه خانه معادل ۳ هزار لیتر بر ثانیه توسط ۲ مودول ۳۰ میلیون مترمکعبی با استاندار آب شرب، تصفیه و از طریق خط اصلی به طول ۱۲۰ کیلومتر از آبیک تا تاکستان منتقل خواهد شد.

پویا مطرح کرد: ۸۰ درصد جمعیت استان از آب شرب طالقان بهره‌مند خواهند شد و کمبود آن از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

این مسئول با اشاره به بخش سرمایه‌گذاری این پروژه عنوان کرد: محل سرمایه‌گذاری پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین ۹۰ درصد از بخش خصوصی و ۱۰ درصد اعتبار ملی صورت گرفته و با روش بی یو تی (ساختن، بهره‌برداری و انتقال) صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه شرکت زلال ایران شرکت سرمایه‌گذار هستند که در مناقصه پیروز شد، تصریح کرد: بانک پاسارگارد طی تفاهم‌نامه‌ای که انجام شده بود بعد ۲۲ جلسه به توافق نرسیده و مجبور به اجرای یک مناقصه دیگر شدیم و شرکت زلال ایران پیمانکار اجرای این پروژه شد.

وی بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در جهت ساخت تصفیه خانه، ۵۰۰ میلیارد تومان جهت خط لوله و کل پروژه ۶۳۰ میلیارد تومان، به بهره‌برداری خواهد رسید.

پویا با تأکید بر اینکه این پروژه ۳ ساله به بهره‌برداری می‌رسید، ادامه داد: بعد از افتتاح تا ۲۵ سال شرکت زلال ایران از این پروژه بهره‌برداری می‌کند و بعد از گذشت ۲۵ سال با به روز رسانی کامل سیستم، به شرکت آب انتقال می‌دهند.

این مسئول تأکید کرد: اولین شهری که از این آب بهره‌مند می‌شود، آبیک است که از خط اصلی یک انشعاب به طول ۱۰.۵ کیلومتر به شهر آبیک منتقل می‌شود.

وی گفت: وقتی بخش خصوصی وارد عمل می‌شود اگر در موقع مشخص این پروژه به اتمام نرسد شامل پرداخت خسارت می‌شود و این اهرمی برای اجرای سریع و به موقع این پروژه خواهد بود. قطعا ۳ سال دیگر این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در پایان اذعان کرد: ما یک سهمی را که در اختیار استان است و قسمتی که از پس‌آب جبران می‌شود چاه‌های آلوده و بقیه از صرفه‌جویی کشاورزی استفاده می‌ضود که ۵۰ درصد اثر مثبت در سفره‌های زیرزمینی می‌گذارد.
لازم به ذکر است، کلنگ این پروژه بعد از گذشت ۱۰ سال و ۱۰ ماه به زمین زده شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان