۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای پروژه "سعادت شهری" در استان قزوین
کد خبر: ۲۴۲۲۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۳ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر اعلام کرد:

اجرای پروژه "سعادت شهری" در استان قزوین

معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر گفت: یکی از پروژه‌ها، برنامه مربوط به سعادت شهری یا پیشرفت شهری است که در حال حاضر این پروژه در شهر قزوین در حال اجراست.

اجرای پروژه "سعادت شهری" در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر مارکو پانیا معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در پنجمین مجمع بین‌المللی اجلاس شهرهای اسلامی که با حضور رئیس جمهور در سالن کنفرانس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سالانه نشست‌هایی با عنوان نشست اسکان سازمان ملل برگزار می‌شود که برای اولین بار در سال 1978 تشکیل شد.

وی افزود: برنامه شهری جدید که یکی از اسناد بسیار مهم برای شهرداران جهت بهبود شرایط شهرها می‌باشند، در کیوتو تصویب شد که این اسناد با اهداف توسعه پایدار و اصول محیط زیست منعقد شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر خاطرنشان کرد: دستور کار جدید شهری، اسنادی است که هدف از آن تحقق اهداف شهری پایدار بوده و دارای حوزه‌ها و مناطق مختلفی است.

وی ادامه داد: در این اسناد، سیاست‌هایی مربوط به سیاست‌های شهریِ ملی، طراحی شهری و مکانیزم‌های مالی و تامین مالی شهری و همچنین توصیه‌های در خصوص اجرای این پروژه‌ها در کشور ارایه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در پاسخ به این سوال که چرا سازمان ملل به امر شهرسازی اهمیت می‌دهد باید گفت شهرسازی به خودی خود سعادت به وجود نمی‌آورد به طور مثال در سال ۲۰۰۸ در ایالات متحده بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این بحران، بدون خانه بودند و در این رکود، همه کشورها تحت تاثیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدامات برنامه اسکان سازمان ملل عنوان کرد: ما با دولت‌ها و شهرها جهت حمایت از شهری سازی همکاری می‌کنیم و مرکز اسکان بشر در نایروبی است که دارای شعبه‌های مختلفی است.
وی افزود: من شخصا با تامین مالی شهرها و توسعه اقتصادی محلی و زندگی افراد سروکار دارم که دارای ۴ موضوع جوانان، جنسیت، تغییرات اقلیمی و حقوق بشر است.

معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر گفت: 3 موضوعِ پیشنهادات مربوط به سعادت شهری، مشکلات موجود و زندگی از برنامه‌های ما در شهرداری‌هاست و ما از جوانان استفاده می‌کنیم تا فرصت‌هایی را برای مهارت‌های آنها ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های اصلی ما، برنامه مربوط به سعادت شهری یا پیشرفت شهری است تا با استفاده از آنها به سعادت و پیشرفت برسیم در حال حاضر این پروژه در شهر قزوین در حال اجراست و تلاش می‌کنیم در شهرهای بیشتری از جهان اسلام اجرا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما با دولت‌ها جهت حمایت از ظرفیت‌ها در خصوص مدیریت مالی فعالیت می‌کنیم و این امکان را جهت افزایش درآمدها و ارایه خدمات بهتر به شهروندان انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: برای شهرداری‌ها، برنامه‌هایی را جهت طراحی این خدمات مالی همچنین بهترین رویه‌ها همانند آموزش برگزار می‌کنیم و همچنین تیم‌های بین‌المللی و محلی متشکل از کارشناسان تشکیل می‌دهیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری سازمان اسکان بشر در پایان با ارائه چند پیشنهاد بیان کرد: دبیرخانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان ایالت متحد جهت همکاری بیشتر در برنامه‌های پیشرفت و توسعه شهری و زندگی بشر و تامین مالی ایجاد شود، همچنین همکاری‌های لازم جهت اجرای دستور کاری شهری جدید در راستای اهداف توسعه پایدار تقویت شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان