۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش بیکاری و تکیه بر تولید ملی جزو اولویت‌های سال جاری باشد
کد خبر: ۲۳۸۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۱ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

کاهش بیکاری و تکیه بر تولید ملی جزو اولویت‌های سال جاری باشد

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما باید در سال جاری، معضل بیکاری را که در این ایام افزایش یافته است، کاهش داده و به تولید ملی تکیه کنیم؛ برای افزایش تولید جنس مرغوب و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند، باید اقدام اساسی انجام داد.

کاهش بیکاری و تکیه بر تولید ملی جزو اولویت‌های سال جاری باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم مردمی اهل تقوا باشیم و برای رسیدن به این جایگاه ضروری است مسئولان، دست‌اندرکاران و اقشار مختلف مردم به دستورات الهی پایبند باشند.

وی تصریح کرد: به جای اینکه سبک زندگی خود را از شرق و غرب الگو برداری کنیم، باید تلاش کنیم تا بر اساس سبک زندگی دینی و اسلامی زندگی نماییم تا بتوانیم جامعه اسلامی را به بهترین شکل ساماندهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه شهادت امام علی النقی (ع) را تسلیت گفت و بیان کرد: آگاهی از کلام، احادیث و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به ما سبک زندگی می‌آموزد و همان‌گونه که ما برای زیارات آن بزرگواران اهمیت قائل می‌شویم، باید به فراگیری و اجرای احادیث ائمه اطهار (ع) نیز اهمیت قائل شویم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام هادی (ع) در حدیثی فرموده‌اند: دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم بازار است و همان‌گونه که در بازارِ کالا مردم مشغول خرید و فروش هستند، ما نیز در این بازار مشغول خرید و فروش هستیم.

وی عنوان کرد: امام علی النقی (ع) در ادامه می‌فرمایند؛ عده‌ای می‌دانند در دنیا چگونه تجارت کنند و از این بازارِ دنیا به خوبی سود ببرند؛ اما عده‌ای دیگر ضرر می‌کنند و خسارت می‌کشند.

عابدینی به حدیث دیگری از امام هادی (ع) اشاره و عنوان کرد: حضرت درمورد اهمیت تقوا فرموده‌اند: هر کس تقوای الهی پیشه کند و امر و نهی الهی را جدی بگیرد، خداوند عزت، آبرو، دنیا و آخرت او را حفظ می‌کند.

نباید نمره عزت و اقتدار انقلاب تنزل پیدا کند
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: امام علی النقی (ع) در ادامه این حدیث می‌فرماید: هر کس خدا را اطاعت کند، مردم او را اطاعت می‌کنند و این اطاعت شامل حال همسر، فرزند و سایر انسان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کسی که مطیع خداوند باشد، نگران این نیست که دیگران با او چه می‌کنند، گفت: شاه به امام خمینی (ره) گفت اگر دست از کارهایت بر نداری چکمه‌های پدرم را می‌پوشم اما امام راحل به واسطه این‌که مطیع خداوند بود هراسی به دل راه نداد و فرمود اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من هم ذوالفقار جدم را به دست می‌گیرم.

خطیب نماز جمعه با اشاره به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی، ابراز کرد: این روز به یادماندنی، یوم‌الله و عامل عزت و اقتدار اسلامی است؛ انتخاباتی که به روز دوم کشید و بیش از 98 درصد مردم با آزادگی کامل و شناخت به پای صندوق‌های رای آمدند و به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: باید کسانی را برای انتخابات برگزینیم که اهل صداقت، امانت‌داری و شجاعت هستند، به مردم احترام می‌گذارند و در مقابل اجانب ذلیل و سر به زیر نیستند و باید سراغ کسانی برویم که عزت و اقتدار را در جامعه افزایش می‌دهند تا در روز قیامت از آرای خود سربلند باشیم.

وی با بیان اینکه نباید نمره عزت و اقتدار انقلاب تنزل پیدا کند، عنوان کرد: هرکجا نمره عزت و اقتدار ما تنزل پیدا کند آسیب‌پذیر می‌شویم؛ البته تا به امروز علی‌رغم نغمه‌های شوم استکبار و ذلت‌پذیری برخی وابستگان به غرب، هر روز اقتدارمان افزایش یافته و رعب دشمن از ما بیشتر شده و امید مستضعفان عالم نسبت به ایران اسلامی فزونی داشته است.

عابدینی با اشاره به نام‌گذاری سال یادآور شد: ما باید در سال جاری، معضل بیکاری را که در این ایام افزایش یافته است، کاهش داده و به تولید ملی تکیه کنیم؛ برای افزایش تولید جنس مرغوب و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند، باید اقدام اساسی انجام دهیم تا فضا برای تولیدکنندگان بهبود یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان