۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وزیر کشور در کانون تولید ریزگردهای قزوین یک اصله نهال غرص کرد
کد خبر: ۲۳۶۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۷ ↗ لینک کوتاه

با هدف ترویج بیابان‌زدایی؛

وزیر کشور در کانون تولید ریزگردهای قزوین یک اصله نهال غرص کرد

وزیر کشور در جریان بازدید از دشت الله‌آباد، کانون تولید ریزگردها در استان قزوین با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و مقابله با بیابانی شدن اراضی یک اصله نهال غرص کرد.

وزیر کشور در کانون تولید ریزگردهای قزوین یک اصله نهال غرص کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عبدالرضا رحمانی فضلی در آخرین روز از سال ۹۵ در سفر به استان قزوین از چند طرح آبیاری تحت فشار در مزارع استان بازدید کرد و در جریان نحوه اجرای سیستم‌های نوین قرار گرفت.

وزیر کشور به همراه استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه‌ها در کانون تولید ریزگرد در دشت الله‌آباد و اراضی بیابانی این منطقه در محدوده شهرستان بوئین‌زهرا نیز حضور یافت و با طرح‌های بیابان‌زدایی آشنا شد.

رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آماده‌باش نیروها برای کمک به مسافران نوروزی اظهار کرد: ستاد سفرهای نوروزی از دو ماه قبل با همکاری همه دستگاه‌های متولی خدمت رسانی اعم از امنیتی و ترافیکی و خدمات رسانی شهری مانند جمعیت هلال‌احمر، امداد و نجات، اورژانس، راهداری و آتش نشانی فعال شده‌اند.

وی افزود: امسال دولت دستور داده است تا نشاط اجتماعی محقق شود و مردم با آرامش در ایام نوروز مسافرت‌های خوبی داشته باشند و ما نیز تلاش می‌کنیم با بسیج همه امکانات این ایام را برای مردم ایمن و راحت کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد وقوع چند سانحه و کشته شدن ۵۸ تن از هموطنان بودیم که جای تاسف دارد لذا توصیه ما این است که در جاده‌ها دقت کنند و همه مراقب باشند و به توصیه‌های پلیس توجه جدی کنند تا شاهد حادثه نباشیم.

وی بیان کرد: امکانات همه دستگاه‌ها پای کار آمده و در تامین میوه شب عید و حوزه اسکان مسافران همه امکانات را به کار گرفته‌ایم تا نیازهای مردم تامین شود.

امسال ۶۰۰ دستگاه دوربین جدید در جاده‌ها نصب شده است
وزیر کشور اظهار کرد: با افرایش خدمات و امکانات پلیسی حدود ۱۰۰۰ دستگاه دوربین در جاده‌ها نصب شده که کار نظارت بر تردد و ترافیک محورها را به دقت انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی بیان کرد: امسال ۶۰۰ دستگاه دوربین جدید نیز در جاده‌ها نصب شده و ۵ هزار دوربین نیز درشهرها مستقر هستند و در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها نیز اکیپ‌ها اضافه شده تا حوادث کاهش یابد.

وزیرکشور گفت: تقاضای ما از مردم این است چون بارندگی داریم با رعایت همه جوانب ایمنی و همراه داشتن وسایل مورد نیاز پس از بازدید فنی خودرو و اطمینان از داشتن بنزین کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ به توصیه پلیس هم توجه کنند و به هر استانی که وارد شدند رادیوی محلی را گوش کنند و در جریان مسائل و اطلاعات لازم قرار گیرند.

این مقام مسئول همچنین در بازدید از دشت الله‌آباد در شهرستان بوئین زهرا استان قزوین گفت: جنس خاک این منطقه با سایر کانون‌های تولید ریزگرد متفاوت است و با برنامه‌ریزی و اجرای کشت مناسب در آن می‌توان از توسعه بیابان در این منطقه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: می‌توان با اجرای طرح‌های کشاورزی و کشت گونه‌های مقاوم این هدف را دنبال کرد و مانع گسترش کانون تولید ریزگرد شد.

وزیر کشور در جریان بازدید از دشت الله آباد، کانون تولید ریزگردها در استان قزوین با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و مقابله با بیابانی شدن اراضی، یک اصله نهال غرص کرد.

گفتنی است؛ دشت الله‌آباد و حومه آن در شهرستان بوئین‌زهرا در جنوب شرقی استان قزوین قرار گرفته است و دارای 100 هزار هکتار مساحت می‌باشد.

به دلیل بهره‌برداری نامناسب از سفره‌های آب زیرزمینی در این دشت طی دهه‌های گذشته، این منطقه در سال‌های اخیر رو به بیابانی شدن رفته و به کانون تولید ریزگردها در استان قزوین تبدیل شده است.

گسترش این کانون که در مجاورت استان‌های تهران و البرز قرار دارد می‌تواند در آینده تهدیدی برای پایتخت باشد.

در سفر رئیس جمهوری به قزوین در مهر ماه امسال برای اجرای طرح‌های مقابله با گسترش کانون ریزگردها در این استان 70 میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

در قالب این طرح، در سطح چهار هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه پوشش‌های گیاهی مقاوم کشت می‌شود و سایر اقدام‌های لازم برای جلوگیری از گسترش بیابان نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان