۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی صندوق کشمش راهکار اساسی حل مشکل تاکداران است
کد خبر: ۲۳۳۷۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

راه‌اندازی صندوق کشمش راهکار اساسی حل مشکل تاکداران است

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: راه اندازی صندوق کشمش برای همیشه مشکل تولید کنندگان کشمش را حل می‌کند.

راه‌اندازی صندوق کشمش راهکار اساسی حل مشکل تاکداران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه کارگروه توسعه صادرات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با حضور متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: کشمش مهمترین محصول صادراتی کشاورزی استان است که اگر خوب برنامه ریزی کنیم درکنار آن تحولی در بخش کشاورزی و اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی مناسب برای تولید و عرضه این محصول می‌تواند در اقتصاد، اشتغال و تولید استان نقش بسزایی داشته باشد.

حبیبی ادامه داد: محصول کشمش یک کالای استراتژیک و ارز آور برای کشور محسوب می‌شود و باغداران نیز برای فروش این کالای مهم نباید دغدغه ای داشته باشند و تلاش ما نیز حمایت از تولیدات بخش کشاورزی است که محصول کشمش یکی از این موارد است.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به دغدغه و مشکل تاکداران در فروش محصول کشمش گفت: با راهکارهای مناسب باید دغدغه تولیدکنندگان انگور را حل کرد تا بتوان بستر مناسبی را برای تولید کمی و کیفی این محصول در استان فراهم کرد.

وی اضافه کرد: قزوین یکی از استان‌های مهم در تولید و صادرات کشمش است که با کمک اتحادیه و بخش خصوصی باید مشکل باغداران انگور را حل کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: دستورالعمل جدید دولت، برای پرداخت به ازای هر کیلو کشمش 500 تومان یارانه است که از اوایل هفته آینده شیوه خرید کشمش اعلام می‌شود و باغداران می‌توانند کشمش‌های خود را به مراکز خرید حمایتی در شهرستان‌های استان تحویل دهند.

بخش خصوصی را باید ترغیب به خرید کشمش کرد
این مسئول یادآور شد: میزان برداشت کشمش وسطح زیر کشت باغات انگور را ملاک پرداخت یارانه در استان قرار خواهیم داد و تلاش بر این است این یارانه برای راه اندازی صندوق کشمش استان باشد.

وی تأکید کرد: اخیراً دولت دستورالعملی برای نحوه خرید کشمش به استان‌ها ارسال کرد که اجرای آن با مشکلاتی همراه بود و با مکاتبه ای که استاندار با وزارت جهاد کشاورزی به عمل آورد این موضوع مرتفع شده و دستورالعمل جدید که مشکلات را تا حدود زیادی کاهش داده به استان ابلاغ شده است.

معاون استاندار تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، یارانه خرید کشمش به سمت راه اندازی صندوق کشمش هدایت می‌شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی وبرنامه ریزی مناسب باید بقیه شهرستانها نیز به عضویت این صندوق در آورده شوند تا با همدلی و همفکری مشکل کشاورزان و تولید کنندگان کشمش حل شود.

این مسئول تاکید کرد: بخش خصوصی را باید ترغیب به خرید کشمش کرد تا مشکل تاکداران مرتفع شود و با توجه به اینکه کشمش تولید کنندگان آماده است باید هر چه سریعتر خرید محصول توسط بخش خصوصی و پرداخت یارانه انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان