۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استیضاح وزیر نور چشمی دولت آغاز شد/ روحانی برای دفاع از وزیرش نیامد/ ابطحی; لابی‌گری در هیئت‌رئیسه علت تاخیر استیضاح آخوندی بود
کد خبر: ۲۳۱۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱ ساعت: ۱۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

همراه با استیضاح وزیر راه وشهر سازی؛

استیضاح وزیر نور چشمی دولت آغاز شد/ روحانی برای دفاع از وزیرش نیامد/ ابطحی; لابی‌گری در هیئت‌رئیسه علت تاخیر استیضاح آخوندی بود

جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه یکم اسفند) مجلس شورای اسلامی،به ریاست علی لاریجانی آغاز شده است. بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد. طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، پس از انجام استیضاح، رئیس جلسه عدم اعتماد وزیر یا وزیران را به رأی می‌گذارد.

استیضاح وزیر نور چشمی دولت آغاز شد/ روحانی برای دفاع از وزیرش نیامد/ ابطحی; لابی‌گری در هیئت‌رئیسه علت تاخیر استیضاح آخوندی بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه یکم اسفند) مجلس شورای اسلامی، به ریاست علی لاریجانی آغاز شده است. بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، پس از انجام استیضاح، رئیس جلسه عدم اعتماد وزیر یا وزیران را به رأی می‌گذارد.



9:50: شهریاری: سال گذشته 16 هزارو 300 نفر در جاده‌ها کشته شدند

حسینعلی شهریاری گفت: متأسفانه آمار پزشکی قانونی نشان می‌دهد که تلفات جاده‌ای در سال گذشته 16 هزار و 300 نفر بوده، همچنین 313 هزار نفر از در نتیجه تلفات جاده‌ای مصدوم شده‌اند؛ اگر به این مسأله دقت کنیم متوجه می‌شویم که تعداد زیادی از تخت‌های آی.‌سی.‌یو بیمارستان‌ها به تصادفات جاده‌ای اختصاص دارد که هزینه‌های زیادی بر روی دوش بهداشت و درمان می‌گذارد که شاید ده‌ها هزار میلیارد تومان باشد. یکی از علل تصادفات جاده‌ای، وضعیت نامناسب جاده‌های کشور است.


9:40: بیگی در صحن علنی: آخوندی لیاقت تصدی وزارت راه و شهرسازی را ندارد

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: چه فرقی بین شهادت ایرانیان در فاجعه منا و حادثه قطار وجود دارد؟ آیا غیر از این است که بی کفایتی و ناتوانی آل سعود باعث شهادت هموطنانمان شد؟! چه فرقی است بین کسانی که در حادثه پلاسکو و حادثه هفت خوان که مجلس، شهردار تهران و وزیر کشور را برای پاسخگویی دعوت می کند اما وزیر راه را نه؟

9:15: صباغیان: نمایندگان فارغ از جناح بندی سیاسی استیضاح آخوندی را بررسی کنند

حمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: بنده به آخوندی نمره قابل قبول می‌دهم و با تحقیقاتی که کردم او را وزیری کاربلد یافتم.

از نمایندگان تقاضا دارم فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی موضوع استیضاح را مدنظر قراردهند.
 
9:05: مقدسی در صحن علنی: استیضاح به معنای نادیده گرفتن خدمات دولت نیست

سید مهدی مقدسی نماینده اراک و کمیجان، که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: در همه دنیا وقتی اتفاقی می‌افتد، مسئولان ذی‌ربط از مردم عذرخواهی می‌کنند. 
 
زیبنده‌تر این بود که آقای آخوندی بعد از حادثه قطار استعفا می‌دادند.

8:55: ابطحی: لابی‌گری در هیئت‌رئیسه علت تاخیر در استیضاح آخوندی بود

سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه یکم اسفند) قوه مقننه با استناد به ماده 222 آئین‌نامه داخلی مجلس در تذکری، گفت: براساس این ماده از آئین‌نامه هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ارجاع کند و کمیسیون نیز ظرف یک هفته با دعوت از وزیر به بررسی آن موضوع بپردازد.

ابطحی تصریح کرد: گویا لابی‌گری در هیئت رئیسه مانع این اقدام شده است.

علی لاریجانی رئیس جلسه علنی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: زود قضاوت کردید و لابی‌گری در هیئت رئیسه وجود نداشت.

8:45: سعیدی در صحن علنی مجلس :آقای وزیر! چرا به جای عذرخواهی از مردم در حادثه قطار گفتید مردم بیمه هستند!

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: متاسفانه وزیر راه در حادثه قطار تبریز-مشهد به جای عذرخواهی از مردم، گفتند نگران نباشید همه بیمه هستند. چرا قطار مجهز به امکانات و تجهیزات لازم نبود؟ چرا امدادگران دیر در صحنه حادثه حاضر شدند.

8:42: رحیمی: طرح استیضاح آخوندی ابهام آمیز است / لاریجانی: علی‌الظاهر طرح هیچ ابهامی ندارد

نماینده مردم تهران نسبت به ابهامات طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مجلس تذکر داد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنده بدون اینکه وقت جلسه را بگیرم خواستار این هستم که ریاست مجلس نگاهی دوباره به بندهایی چون بند 1، 4، 10 و 13 این طرح استیضاح بیاندازد لذا بنده معتقدم این موارد صراحت لازم را جهت استیضاح وزیر ندارد و نیاز بود پیش‌تر هیئت رئیسه مجلس این موارد را با استیضاح کنندگان محترم رفع ابهام می‌کردند.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم تهران گفت: به نظر ما طرح مذکور صراحت لازم را دارد و ابهامی مشاهده نمی‌شود.


8:40: شش نماینده‌ با تاخیر به جلسه استیضاح آخوندی رفتند

1- محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت

2- غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان

3- رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد

4- رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان

5- حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار

6- علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان

8:38: وزیر راه در مجلس حضور یافت

وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش به همراه حجت الاسلام و المسلمین انصاری و حسینعلی امیری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس حضور یافت.



8:37: معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی حضور یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش، در جلسه استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

در واقع معاون اول رئیس جمهور به جای حجت الاسلام روحانی در نشست استیضاح وزیر راه کابینه یازدهم حضور یافت.



8:20: جلسه استیضاح آخوندی آغاز شد

جلسه بررسی استیضاح آخوندی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز به کار کرد.



این خبر در خال تکمیل است... 




انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان