۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فاز سوم واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی آغاز شد
کد خبر: ۲۳۱۹۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱ ساعت: ۸:۲۶ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

فاز سوم واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی آغاز شد

فاز سوم واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی در استان قزوین آغاز شد.

فاز سوم واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی آغاز شد
دکتر علیرضا اکبر شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است که می‌تواند تا 100% گله را درگیر کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اشاره به علائم بیماری در دام‌ها گفت: این بیماری همراه با تب شدید( 40 تا 41 درجه سانتی گراد)، بی حالی و بی اشتهایی و همچنین ایجاد تورم حاد دهان و به تبع آن ترشحات کشدار و لزج، ایجاد تاول در مخاط دهان است که خسارت‌های شدیدی را از قبیل کاهش تولیدات دامی( تولید شیر، سقط جنین)، هزینه‌های کنترلی و درمانی به دامدار تحمیل می‌کند.

این مسئول افزود: ضد عفونی‌های دوره ای و مداوم تاسیسات، تجهیزات، البسه کارکنان و عوامل مستقر در واحد همچنین واکسیناسیون به موقع دام‌ها از مهمترین روش‌های پیشگیری است.

وی اذعان کرد: از اواخر بهمن ماه فاز3 واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین موجود در سطح استان قزوین و بخش‌های تابعه آغاز شده و با برنامه ریزی دقیق و واکسیناسیون به موقع از بروز و اشاعه بیماری در منطقه جلوگیری خواهد شد.    

دکتر اکبر شاهی در پایان ابراز کرد: یکی از راه‌های ورود این ویروس به بدن دام از راه تنفس قطرات آلوده وخوردن علوفه حاوی ویروس است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان