۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۷۰۰ دانشجوی قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
کد خبر: ۲۳۱۸۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان:

۲۷۰۰ دانشجوی قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی قزوین از عزام ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی استان به اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: این دانشجویان در غالب ۷ کاروان اعزام می‌شوند.

۲۷۰۰ دانشجوی قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نشست خبری مسئول بسیج دانشجویی پیش از ظهر امروز(شنبه) در محل روابط عمومی سپاه استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
مهدی برزگر در این نشست ابراز کرد: اردوهای راهیان نور باعث احیای یاد شهدا و انتقال فرهنگ شهادت و ایثار و از خودگذشتی بین نسل سه و چهار انقلاب اسلامی است.
وی افزود: با حمایت روسای دانشگاه‌های استان و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، دو هزار و 700 دانشجو از میان 103 هزار دانشجوی حاضر در استان قزوین برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور عازم اردوهای راهیان نور می‌شوند.
برزگر اعلام کرد: سهمیه هر دانشگاه برای اعزام به مناطق عملیاتی 3.5 درصد است و اولویت با دانشجویانی است که برای نخستین بار به این اردو می‌روند و 50 درصد هزینه را سپاه متقبل شده و مابقی را دانشگاه پرداخت می‌کند.
وی گفت: این اردوها از 10 الی 26 اسفند ماه در غالب هفت کاروان به صورت مجزا به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.
این مسئول توضیح داد: از میان 7 کاروان اعزامی سه کاروان به طور متمرکز و توسط سازمان بسیج دانشجویی استان ساماندهی می‌شوند و چهار کاروان دیگر به صورت مستقل در این اردو ها شرکت می‌کنند که بسیج دانشجویی تنها وظیفه نظارت و پشتیبانی را در خصوص آنان به عهده خواهد داشت.

دانشجویان قزوین از 10 اسفند به راهیان نور می‌روند
مسئول بسیج دانشجویی قزوین خاطر نشان کرد: دو کاروان از خواهران و برادران دانشگاه آزاد قزوین، یک کاروان برادران دانشگاه تاکستان و یک کاروان از برادران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از کاروان‌های اعزامی مستقل در اردوی راهیان نور دانشجویی امسال می‌باشند.
وی بیان کرد: گروه‌های متمرکز از بین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، فرهنگیان، فنی دختران و پسران، علمی کاربردی و غیرانتفاعی هستند که 10 الی 14 اسفند ماه اولین کاروان اعزامی متمرکز با ترکیب برادران راهی اردو می شوند و آخرین گروه 22 تا 26 اسفند ماه سال جاری در مناطق عملیاتی حضور به هم می رسانند.
این مسئول ابراز کرد: اولین کاروان اردویی مستقل از دانشگاه آزاد تاکستان 16 اسفند اعزام می گردند و آخرین کاروان نیز از دانشگاه آزاد قزوین 23 لغایت 28 اسفند ماه در آن محل خواهند بود.
وی یادآور شد: دانشجویان در این اردوها از راویان و روحانیون مجرب بهره خواند برد و نیز در معراج شهدای اهواز شهدای تازه تفحص شده را زیارت می‌کنند.

طارم و الموت مقصد اردوهای جهادی
برزگر در خصوص اردوهای جهادی در نوروز 96، اظهار کرد: اردوهای جهادی از 3 فروردین تا 13 فروردین در دو بخش طارم و الموت برگزار می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی قزوین افزود: در استان قزوین گروه جهادی در عرصه‌های بهداشتی، درمانی، عمرانی و فرهنگی مشغول فعالیت هستند که دانشگاه علوم پزشکی 120 نفر در قالب پزشک، پرستار، ماما و دندانپزشک را به اردوهای جهادی اعزام می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: گروه پزشکی در منطقه طارم حضور می‌یابند و گروه عمرانی در بخش الموت حضور خواهند یافت که 5 گروه 200 نفره از دانشجویان دانشگاه های مختلف هستند.
برزگر یادآور شد: ما به دنبال عدالت اجتماعی هستیم و دانشجویان با حضور در مناطق محروم در ایجاد این عدالت کمک خواهند کرد و تقویت روحیه ایمانی و اعتقادی از دیگر آثار اردوهای جهادی است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان