۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۸۰ درصد از بیماری‌های اعصاب و روان قابل کنترل هستند
کد خبر: ۲۳۱۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر بیمارستان روانپزشکی ۲۲ بهمن:

۸۰ درصد از بیماری‌های اعصاب و روان قابل کنترل هستند

مدیر بیمارستان آموزشی و درمانی روانپزشکی ۲۲ بهمن قزوین با اشاره به اینکه بیماری‌های خلقی با احساس‌های نا به هنجار افسردگی و یأس مشخص می‌شوند، گفت: ۸۰ درصد از بیماری‌های اعصاب و روان قابل کنترل است.

 ۸۰ درصد از بیماری‌های اعصاب و روان قابل کنترل هستند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ محمدرضا بیگدلو مدیر بیمارستان روانپزشکی 22 بهمن با اعلام اینکه ۸۰ درصد از بیماری‌های اعصاب و روان قابل کنترل است، اظهار کرد: درمان و کنترل این بیماران در گرو همراهی خانواده هاست.

مدیر بیمارستان آموزشی و درمانی روانپزشکی ۲۲ بهمن قزوین با اشاره به اینکه بیماری‌های خلقی با احساس‌های نا به هنجار افسردگی و یأس مشخص می‌شوند، تصریح کرد: به صورت چشمگیر حس واقعیت سنجی بیماران مختل می‌شود و فرد علی رغم داشتن توهم نسبت به بیماری خود بصیرت و آگاهی ندارد.

وی تاکید کرد: جسم و روان انسان ارتباط و وابستگی شدید به هم دارند لذا بیماری در هر کدام، دیگری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد عوارض و علائم بیماری جسمی معمولاً با چشم قابل دیدن و یا با حواس پنجگانه قابل درک است؛ اما علائم بیماری روانی معمولاً در عواطف، احساسات و رفتار فرد نفوذ پیدا می‌کند.

بیگدلو عنوان کرد: اعتیاد، افسردگی، بیماری دو قطبی و اسکیزوفرنی مهمترین علت مراجعه افراد به تنها بیمارستان اعصاب و روان استان است.

وی افزود: پس از بهبود نسبی حال بیمار و ترخیص از بیمارستان متاسفانه خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی و سهل انگاری، موجب قطع خود سرانه دارو و بازگشت مجدد بیمار به مرکز درمانی می شوند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان