۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین «تأثیرگذاری معنوی در برابر تهاجم فرهنگی» مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها
کد خبر: ۲۳۱۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد:

«تأثیرگذاری معنوی در برابر تهاجم فرهنگی» مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عدالت‌خواهی دغدغه مهم مردم در طول تاریخ به شمار می‌آید و رسانه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که فریاد عدالت‌خواهی را به گوش مردم برساند.

«تأثیرگذاری معنوی در برابر تهاجم فرهنگی» مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار اعضای تحریریه روزنامه همشهری قزوین به تشریح رسالت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: آن چیزی که در کار رسانه‌ای ماندگاری پیدا می‌کند، اثری است که در رشد و تعالی فرهنگ جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق منابع دینی خسارت‌دیده‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که فعالیت اثرگذاری ندارند، تصریح کرد: امروز توجه به واقعیت‌های رسالت زندگی بشر، رسالت جدی رسانه‌ها محسوب می‌شود و اگر این هدف تحقق یابد، جوامع بشری از انحراف دور مانده و زندگی‌ها به تباهی سپری نمی‌شود.

امام‌جمعه قزوین در ادامه تأکید کرد: باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در ورق‌ زندگی‌مان خدمت به مردم در اولویت قرار داشته باشد و در نتیجه ارتقای کیفیت زندگی جوامع بشری را شاهد باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین «تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی» را مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها معرفی کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک است و اگر نتوانیم در مقابل آن ایستاده و راه‌های نفوذ را ببندیم، به شکستی به مراتب سنگین‌تر از جنگ نظامی دچار خواهیم شد.

وی با بیان این‌که خدمت به خلق نباید فدای اهداف دیگر شود، تأکید کرد: تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی یکی از مصادیق خدمت به خلق محسوب می‌شود و رسانه‌ها نباید اهداف دیگر، از جمله اهداف مادی را فدای این هدف مقدس نمایند.

عابدینی «انعکاس واقعیت‌های جامعه» را رسالت دیگر رسانه‌ها برشمرد و تأکید کرد: رسانه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که واقعیت‌های جامعه را بیان کرده و در مقابل ظلم‌هایی که صورت می‌گیرد، اولین فریاد را بلند کند.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: رسانه‌ها باید «دغدغه دین» داشته باشند و بدانند زمانی که دینِ ما درست شود، سایر عرصه‌ها نیز سامان می‌یابد و مشکلات برطرف خواهند شد.

وی با بیان این‌که «عدالت‌خواهی» رسالت دیگر رسانه‌هاست، بیان کرد: عدالت‌خواهی دغدغه مهم مردم در طول تاریخ به شمار می‌آید و رسانه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که فریاد عدالت‌خواهی را به گوش مردم برساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: رسانه‌ها باید زمینه تشریک مساعی همه دغدغه‌مندان را ایجاد، دغدغه‌ها را تجمیع و برای برطرف کردن آن‌ها نیروها را بسیج کنند چرا که صدای تنها به جایی نمی‌رسد و اگر هم‌افزایی صورت بگیرد می‌توان دردها را درمان کرد.

عابدینی در پایان گفت: خداوند به انسان، قلم و کاغذ قسم یاد کرده زیرا اگر این سه عرصه در خدمت دین قرار گیرند نور ایمان و حکمت در جامعه جاری خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان