۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سالانه مسکن ۶۰۰ ایثارگر تامین می‌شود/ احداث مجتمع توانبخشی شهید رجایی در قزوین
کد خبر: ۲۳۰۲۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

دستاوردهای انقلاب در حوزه بنیاد شهید؛

سالانه مسکن ۶۰۰ ایثارگر تامین می‌شود/ احداث مجتمع توانبخشی شهید رجایی در قزوین

احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی شهیدرجایی قزوین در دو فاز تعریف شده بود که اکنون پیمانکار مربوطه در حال تکمیل فاز اول مجتمع می‌باشد و تا ۲۲ اسفند، به مناسبت بزرگداشت روز شهدا به بهره‌برداری خواهد رسید.

سالانه مسکن ۶۰۰ ایثارگر تامین می‌شود/ احداث مجتمع توانبخشی شهید رجایی در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، فعالیت بنیاد شهید از سال 58 به صورت رسمی با هدف رسیدگی به امور و مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر آغاز شد و اکنون 40 هزار ایثارگر زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می‌باشند.
به مناسبت ایام‌الله دهه‌ مبارک فجر در این گزارش به بخشی از فعالیت‌ها و عملکردهای این نهاد اشاره شده است.

احداث درمانگاه صابرین تسهیل‌کننده ارائه‌ خدمات درمانی
از دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، احداث درمانگاه صابرین به منظور تسهیل‌ ارائه‌ خدمات درمانی به جامعه ایثارگران می‌باشد.
احداث مجتمع درمانی صابرین از 2 سال گذشته در دستور کار بنیاد استان قرار گرفت و در سیزدهم فروردین ماه سال جاری با تغییر کاربری فضایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین، شروع به کار کرد به طوریکه هر ماه 500 تا 600 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان به مجتمع درمانی صابرین مراجعه کرده و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

سالانه، مشکل مسکن 600 نفر از ایثارگران برطرف می‌شود
بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برای رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگران، طبق قوانین واگذاری زمین و پرداخت وام‌‌های تبصره‌ای و وام‌های بلاعوض مسکن را در دستور کار خود قرار داده است.
با اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگران، هر ساله، مشکل مسکن 500 تا 600 نفر از این عزیزان برطرف می‌شود.
در سال جاری طبق سهمیه کشوری، به یک هزار نفر از ایثارگران استان قزوین وام پرداخت می‌شود که وام مسکن در شهر قزوین 70 میلیون تومان، شهرستان‌ها 60 میلیون تومان و روستاها 35 میلیون تومان می‌باشد.

ایثارگران قزوین مشاوره دریافت می‌کنند
مرکز مشاوره بنیاد قزوین از سال 72 به همت مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جهت رفع مشکلات و بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های شاهد و ایثارگر، راه‌اندازی شده است.
سالانه دو هزار نفر از ایثارگران استان قزوین، از مرکز مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران برخوردار می‌شوند.

بهره‌مندی 40 هزار ایثارگر از خدمات درمانی بنیاد
بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین علاوه بر ارائه‌ خدمات بیمه اولیه و تکمیلی به 30 هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، اقدامات دیگری مانند پایش سلامت در جهت ارائه‌ خدمات درمانی، بررسی وضعیت جسمی و روحی، افزایش سطح سلامتی و جلوگیری از پیشرفت بیماری به آنها ارائه می‌دهد.
در استان قزوین، 2 هزار و 89 والدین شهدا وجود دارد که از این آمار یک هزار و 341 نفر مادران شهدا و 748 نفر پدران شهدا هستند، همچنین تعداد جانبازان شدید نخاعی 18 نفر، شیمیایی 47 نفر و اعصاب و روان شدید 52 نفر می‌باشند که هر ساله این عزیزان بر حسب ضرورت یک یا دو بار پایش سلامت می‌شوند.

با راه‌اندازی 7 دفتر بنیاد، خدمت‌رسانی به ایثارگران آسان شد
از سال 58، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مساحت 3 هزار و 450 متر مربع با زیر بنای دو هزار و یکصد متر مربع، در طبقه اول با 17 اتاق و طبقه دوم با 16 اتاق، سالن جلسات و نمازخانه تشکیل شده است.
سال 58، اداره‌های تابعه بنیاد در شهرستان قزوین، شهرستان آبیک، شهرستان بویین‌زهرا و شهرستان تاکستان به منظور ارایه خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر تشکیل شده است.
سال 90 بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان البرز، سال 93 دفتر نمایندگی بنیاد در محمدیه و سال جاری در شهرستان آوج راه‌اندازی شده است.

زمینه اشتغال 80 درصد از ایثارگران قزوین فراهم شده است
طی 37 سال از تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، زمینه اشتغال بیش از 80 درصد از جامعه هدف حائز شرایط کار براساس قانون فراهم شده است.
در حال حاضر از مجموعه ایثارگران دارای شرایط اشتغال، یک هزار و 600 نفر بیکار هستند که تلاش بنیاد برای رایزنی با دستگاه‌های مختلف جهت اشتغال و پرداخت وام خوداشتغالی به آنها می‌باشد.

راه‌اندازی صندوق شاهد، حامی ایثارگران شد
تشکیل صندوق قرض‌الحسنه شاهد از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است تا خانواده‌های شاهد و ایثارگر استقلال مالی در زندگی داشته باشند.
در ابتدای تشکیل این صندوق، والدین و همسران شهدا زیر پوشش قرار گرفتند و بعد از دو سال فرزندان شهدا نیز تحت حمایت این صندوق شدند.
عضو شدن جامعه ایثارگران در این صندوق اختیاری بوده و به دلیل ویژگی‌های این صندوق مورد استقبال این قشر معظم از جامعه قرار گرفت.
همچنین با ادغام بنیاد جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، جانبازان حقوق بگیر بنیاد و همسران متوفی جانبازان عضو این صندوق قرار گرفتند.

خط سرخ، شهدای استان قزوین را جهانی کرد
پایگاه اطلاع رسانی امیران، سرداران و سه هزار شهید استان قزوین نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی استانی کشوری است که از سال 1391 راه‌اندازی شده است.
در این پایگاه اطلاع‌رسانی که به نام خط سرخ نامگذاری شده بیش از 200 هزار تصویر، اسناد و مشخصات 3 هزار شهدای استان قزوین در آن گردآوری و عرضه شده است.

راه‌اندازی علمی کاربردی، گامی بلند در ارتقای سطح علمی ایثارگران است
از جمله عملکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی می‌باشد که با تحقق این مهم، گامی بلند در جهت افزایش سطح علمی جامعه هدف بنیاد برداشته شد.
مرکز آموزش علمی کاربردی در سال 91 با دو رشته تاسیس شد و فعالیت خود را با 35 دانشجو آغاز کرد.
اکنون این مرکز بعد از گذشت 4 سال فعالیت، یک هزار و 250 دانشجو دارد که 900 نفر آنان فعال می‌باشند و همچنین از آمار یاد شده، 340 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران، همسران و جانبازان هستند که مشغول به تحصیلند.

جمع‌آوری بیش از 370 هزار سند برگ شهدا در قزوین
جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا از جمله فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین می‌باشد که به منظور شناساندن سیره شهدا به آحاد جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می‌شود.
بنیاد موفق شده بیش از 370 هزار سند برگ از شهدا، جمع‌آوری کند، اکنون این اثرها در مرکز اسناد به صورت استاندارد نگهداری می‌شود.

موزه شهدای قزوین از منحصرترین موزه‌های کشور است
از دیگر فعالیت‌های بنیاد استان قزوین راه‌اندازی موزه شهدای استان قزوین می‌باشد که این موزه از منحصرترین موزه‌های کشور بعد از تهران است.
موزه یاد شده در سالن سرپوشیده به مساحت 300 متر در فضای استاندارد، مدرن و زیبا است، موزه فوق ظرفیت نمایش صدها اثر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس استان قزوین را دارد و علاقمندان می‌توانند از این آثار بازدید کنند.

ارائه‌ خدمات به بیش از 30 هزار دانشجو و دانش‌آموز ایثارگر
در طول 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 30 هزار دانش‌آموز و دانشجو اعم از والدین، همسران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان، همسر و فرزندان آنها تحت پوشش خدمات فرهنگی و تحصیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند.

سالانه بیش از 10 هزار دیدار از ایثارگران انجام می‌شود
سالانه بیش از 10 هزار دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و معتمدین معین انجام می‌شود.

احداث مجتمع توانبخشی شهید رجایی در قزوین
احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی شهیدرجایی قزوین در دو فاز تعریف شده بود که اکنون پیمانکار مربوطه در حال تکمیل فاز اول مجتمع می‌باشد و تا 22 اسفند، به مناسبت بزرگداشت روز شهدا به بهره‌برداری خواهد رسید.
فاز اول مجتمع به مساحت 3 هزار متر مربع، شامل سالن ورزشی چند منظوره، سالن ژیمناستیک، مجموعه آب درمانی با امکانات مرتبط و تاسیسات موتورخانه می‌باشد.
این فاز با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان در حال تکمیل است که تاکنون 700 میلیون تومان آن تخصیص یافته و مابقی نیز جذب خواهد شد.
اکنون پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی شهیدرجایی قزوین، 88 درصد است که با تکمیل فاز اول پروژه، این پیشرفت به 90 درصد ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/7003 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان