۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به پلیس فتای استان مراجعه می‌کنند
کد خبر: ۲۲۹۸۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۳:۲۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس پلیس فتا قزوین:

روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به پلیس فتای استان مراجعه می‌کنند

کارشناس پلیس فتای استان قزوین گفت: روزانه شاید بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل مشکلات ناشی از فضای مجازی به پلیس فتای استان مراجعه می‌کنند.

روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به پلیس فتای استان مراجعه می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش استانی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان و با شرکت 500 نفر از دانش‌آموزان در سالن آمفی تئاتر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

مومنی کارشناس پلیس فتای استان قزوین در این مراسم با اشاره به آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی اظهار کرد: هر وسیله و ابزاری که تهیه می‌کنید باید پیش از آن به دانش مربوط به نحوه درست استفاده از آن آگاه شوید تا دچار مشکلات ناشی از عدم اطلاعات و سوء استفاده دیگران نشوید. 

وی افزود: فضای مجازی و ابزارهای دنیای دیجیتال از این امر مستثی نیستند چراکه مشکل زمانی آغاز می‌شود که کاربران فضای مجازی فاقد اطلاعات مربوط به شیوه درست استفاده از این ابزار باشند یا اینکه میزان دانش و معلوماتشان کم باشد. 

کارشناس پلیس فتا با تاکید بر اهمیت استفاده صحيح از تكنولوژي رايانه‌اي خاطرنشان کرد: فضای مجازی نیز مانند سایر اقسام تکنولوژی مزایای زیادی دارد و موجب تسهیل انجام امور می‌شود اما برای کاهش آثار مخرب فضای مجازی باید با داشتن دانش کافی، طریقه استفاده درست از این ابزار را یاد گرفت.

وی تصریح کرد: روزانه شاید بیش از 100 نفر به دلیل مشکلات ناشی از فضای مجازی به پلیس فتای استان مراجعه می‌کنند از آنجا که امروز اغلب مردم دارای گوشی هوشمند هستند بنابراین برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی باید مطالعات خود را افزایش دهید.

خطرات و آسیب‌های دنیای مجازی حتی بیشتر از دنیای حقیقی است
مومنی تاکید کرد: خطرات و آسیب‌های دنیای مجازی حتی بیشتر از دنیای حقیقی است بنابراین تلفن همراه، تبلت و لب تاب خود را که قابل حمل هستند به دست کسی ندهید چون شخصی و حساس بوده و امکان سوء استفاده از آن وجود دارد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: اطلاعات شخصی و عکس‌های خانوادگی خود را در گوشی تلفن همراه خود نگه‌داری نکنید این در حالی است که متاسفانه عکس پروفایل برخی از افراد همچون آلبوم خانوادگی است.

وی در پایان گفت: تا جایی که می‌توانید اطلاعات شخصی خود را در حافظه خارجی نگهداری کنید زیرا با توجه به پیشرفت دنیای دیجیتال و گوشی‌های هوشمند هیچ امنیتی برای گوشی موبایل و سیستم کامپیوتر خانگی وجود ندارد.

در ادامه حجت‌الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: احساس بزرگی و کرامت نفس موجب می‌شود که انسان‌ها به دنبال آسیب‌های مجازی نروند زیرا از دید او کوچک و حقیر به نظر می‌آیند.

وی با تاکید بر اهمیت کرامت انسانی بیان کرد: معرفت و شناخت صحیح نفسانی باعث تقویت حس معنویت در انسان می‌شود که او را از بسیاری از اشتباهات و معضلات اجتماعی مصون می‌سازد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف، فقط خواستن کافی نیست بلکه نیاز به همت، حرکت جدی و سیر مطالعاتی است.

وی ادامه داد: تشکل‌های دانش‌آموزی باید نقشه راه داشته باشند و براساس آن، برای نیل به اهداف حرکت کنند همچنین معلومات و اطلاعاتی که با شرکت در مراسم‌های مختلف کسب می‌کنند به سایر دانش‌آموزان منتقل کنند.

انصاری در پایان با اشاره به علل پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: انقلاب اسلامی بازگشت به فطرت و نیازهای فکر ایرانیان و مفاهیم ارزشمندی نظری عدالت، حریت و آزادگی است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان