۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمار سرطان پوست در قزوین بالاتر از میانگین کشوری است
کد خبر: ۲۲۶۴۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت: ۲۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

آمار سرطان پوست در قزوین بالاتر از میانگین کشوری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: سرطان پوست به عنوان شایع‌ترین مورد شناخته شده است و آمارها نشان می‌دهد که این مورد در قزوین بالاتر از میزان کشوری بوده و علل و عوامل مربوط به آن در دست بررسی است.

آمار سرطان پوست در قزوین بالاتر از میانگین کشوری است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از وجود باورهای نادرست در خصوص سرطان در میان مردم خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای از مردم جامعه می‌پندارند که سرطان معصیت خدا بوده در حالی که ۷۰درصد این بیماری‌ها با شیوه زندگی مردم و ۳۰ درصد هم به نحوه تغذیه ارتباط دارد.

وی افزود: با اصلاح برخی موارد تا حدود بسیاری آمار ابتلا به بیماری سرطان در بین مردم کاهش می‌یابد به عنوان نمونه افرادی که مقادیر فراوانی چربی (گوشت قرمز، تخم‌مرغ، محصولات لبنی با مقادیر بالای چربی) را مصرف می‌کنند خطر افزایش احتمال بروز سرطان روده، پستان و کلیه را در آن‌ها افزایش داده و یا دریافت بالای چربی به خصوص در زنان یائسه، احتمال بروز سرطان پستان را افزایش می‌دهد.

نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که مصرف روغن زیتون در کاهش خطر بروز بسیاری از سرطان‌ها مؤثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه سالانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد سرطان جدید در این استان به ثبت می‌رسد، افزود: طبق آخرین آمار کشوری که مربوط به سال ۹۳ است، شایع‌ترین آمار سرطان در بین بانوان به ترتیب مربوط به پوست، پستان و معده بوده و در آقایان هم به ترتیب مربوط به پوست، معده و روده بزرگ است.

اسکویی تصریح کرد: در دو گروه بانوان و آقایان سرطان پوست به عنوان شایع‌ترین مورد شناخته شده است و آمارها نشان می‌دهد که این مورد در قزوین بالاتر از میزان کشوری بوده و علل و عوامل مربوط به آن در دست بررسی است.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان