۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اردوی راهیان نور دانش‌آموزی سفری فرهنگی و هویتی است
کد خبر: ۲۲۶۳۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اردوی راهیان نور دانش‌آموزی سفری فرهنگی و هویتی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور، یک اردوی فرهنگی و حتی سیاسی است و دانش‌آموزان باید با تاریخ سیاسی کشور خود آشنا باشند.

اردوی راهیان نور دانش‌آموزی سفری فرهنگی و هویتی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، همایش تجلیل از خادمین راهیان نور دانش‌آموزان استان قزوین روز گذشته با حضور مسئولین استانی در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: انقلاب ما یک کالبد و یک روح داشته است، در 38 سال عمر انقلاب، ساختن و آبادانی و سازندگی اصل فعالیت همه بوده است.

وی افزود: سپاه حافظ ارزش‌های اسلامی است، آموزش و پرورش هم به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز است، نفس مسیحایی حضرت امام راحل(ره) و انديشه نورانی امام و مکتب ایشان، روح حاکم بر نظام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور، یک اردوی فرهنگی و حتی سیاسی است، دانش‌آموزان باید تاریخ سیاسی کشور خود بدانند، اردوی راهیان نور اردوی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هویتی است.

قاسمی تصریح کرد: اردوی راهیان نور یک مدرسه تعلیم و تربیت است و فرهنگ با هم بودن، گذشت، اجتماعی بودن و ایثار را برای نسل جوان و نوجوان متبلور می‌سازد، هیچ چیزی بهتر از معرفی یک الگوی خوب نیست.

وی اضافه کرد: اسلام به واسطه نهضت امام حسین(ع) زنده است، معتقدیم که دوران دفاع مقدس همان روح حاکم بر نظام مقدس ایران اسلامی است، امروز نفس معنوی ما، به واسطه این روح مقدس و انديشه و مکتب نورانی امام راحل است.

دوران دفاع مقدس تاریخ ایران اسلامی است که بهترین الگوها در آن جای دارد

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تأکید کرد: کشوری که الگوهای خود را فراموش کند به قهقرا خواهد رفت، بهترین تاریخ ایران اسلامی، دوران دفاع مقدس است که بهترین الگوها در آن جای دارد، باید الگوها را معرفی کنیم، اردوی راهیان نور فرصت کم نظیری برای معرفی این الگوها است.

قاسمی در ادامه گفت: با تمام وجود اعتقاد داریم که راهیان نور فرصتی بی‌بدیل برای دادن بینش الهی به دانش‌آموزان است و قطعاً اثرگذار خواهد بود، شهدای حرم، دانش‌آموزان تربیت شده همین مدارس هستند.

این مسئول با اشاره به رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد: در تشییع حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بیشتر جوانان حضور داشتند، جوانان به نظام و یاران نظام اعتقاد دارند، اعتقاد و نگاه ما به راهیان نور به عنوان یک مدرسه انسان ساز است، در راهیان نور هر کار تربیتی که در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است، می شود انجام داد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان