۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین معرفی قزوین جزو آلاینده‌ترین شهرهای کشور شایسته نیست/ در طرح بهین‌یاب باید ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد شود
کد خبر: ۲۲۶۳۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

معرفی قزوین جزو آلاینده‌ترین شهرهای کشور شایسته نیست/ در طرح بهین‌یاب باید ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد شود

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: دولت برای فعال کردن حوزه صنعت ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که سهم استان قزوین هزار میلیارد تومان است که باید ۱۰ هزار شغل ایجاد شود.

معرفی قزوین جزو آلاینده‌ترین شهرهای کشور شایسته نیست/ در طرح بهین‌یاب باید ۱۰ هزار شغل در استان ایجاد شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان البرز در سالن جلسات فرمانداری قزوین اظهار کرد: بررسی برنامه ششم توسعه پس از چندین هفته در مجلس به اتمام رسید و چندین موضوع مهم در آن مورد توجه قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه موضوع کاهش وابستگی به نفت و اداره کشور بدون اتکا به منابع نفتی مورد توجه قرار گرفت و قرار شد استفاده از فرآورده‌های نفتی جایگزین آن شود.

این مسئول با بیان اینکه توجه به رفاه اجتماعی از دیگر موضوعات مورد توجه در برنامه ششم بود، ابراز کرد: بالاترین بودجه در برنامه ششم یعنی 70 میلیارد تومان به حوزه رفاه اجتماعی تعلق گرفت که ویژه خانواده‌هایی است که عضو کمیته امداد و بهزیستی و دهک‌های پایین جامعه هستند.
وی ادامه داد: موضوع همسان سازی حقوق‌های بازنشستگاه کشوری مدت‌های زیادی بود که روی زمین مانده بود که در این برنامه تصویب شد که این همسان سازی صورت بگیرد و فاصله حقوقی بازنشستگان و شاغلین به حداقل کاهش یابد.
محمدی عنوان کرد: قانون جامع خدمات به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا، دارای خلاهایی بود که در این برنامه این موارد لحاظ شد.
وی اذعان کرد: موضوع دولت الکترونیک و شفاف سازی اموال مسئولان از مباحث مهمی بود که سال‌هاست مطرح بود اما در اجرا با موانعی روبرو شد، در این برنامه مصوب شد قوه قضاییه اموال مدیران را قبل و بعد از مسئولیت آن‌ها در مانیتوری ثبت و نمایش دهد تا این شفافیت مانع ایجاد فضاهایی چون حقوق‌های نجومی و برخی از فسادها شود.
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اشتغال و محیط زیست جزو دغدغه‌های امروز کشور است؛ چرا باید بسیاری از کلان شهرهای ما با تعطیلی مدارس و ادارات روبرو شوند؟ این موضوع که استان قزوین در یکی از روزها رتبه اول آلایندگی در کشور را کسب کرد شایسته قزوین نیست.
وی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به قزوین ابراز کرد: در حدود هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در این سفر تعریف شد که باید در سال 95 و 96 اجرایی شود بنابراین همه مدیران باید با حرکتی جهادی در تحقق این برنامه‌ها کمک کنند.
محمدی گفت: تا به امروز 25 هکتار از اراضی استان تحت آبیاری نوین قرار گرفته است و باید تا پایان امسال 20 هزار هکتار نیز تحت آبیاری نوین قرار بگیرد.
وی در پایان گفت: دولت با اختصاص 18 هزار میلیارد تومان بودجه به دنبال ایجاد تحرک در حوزه صنعت بود و انتظار ما این است با هزار میلیاردی که به استان قزوین اختصاص یافته 10 هزار شغل ایجاد شود تا این اعتبار اختصاص یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان