۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پذیرش بیش از ۶ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد قزوین
کد خبر: ۲۲۶۲۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

پذیرش بیش از ۶ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ هزار داوطلب درمان در مراکز اقامتی بهبود، بازتوانی و مراکز سرپایی بهزیستی پذیرش شده‌اند.

پذیرش بیش از ۶ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد قزوین
علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به بازید سرزده و شبانه از مراکز بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد "کمپ‌های ترک اعتیاد" استان اظهار کرد: مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد استان ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا اجرای پروتکل ابلاغی اختصاصی بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد ویژه کمپ‌ها توسط سازمان بهزیستی رصد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بهزیستی تنها دستگاه دولتی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در تمامی طیف پیشگیری، درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد برنامه دارد و از آسیب‌دیدگان، حمایت‌های اجتماعی می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: امروز سازمان بهزیستی با استفاده از تیم‌های اجتماع محور فعال در محیط‌های کاری، مهدهای کودک، مدارس و محلات پرخطر در حال اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد است.

وارثی عنوان کرد: بالغ بر 190 واحد خدمات درمان و کاهش آسیب در الگوهای متنوع از قبیل 3 مرکز سرپایی، 22 مرکز اقامتی، 9 تیم‌ سیار کاهش آسیب و همچنین 155 تیم اجتماع محور در استان فعال هستند و همه ساله اعتبار قابل توجهی برای حمایت از داوطلبان درمان، بهبودیافتگان و خانوادهایشان از سوی بهزیستی هزینه می‌شود.

پرداخت 40 درصد هزینه‌های درمان داوطلبان محروم

مدیرکل بهزیستی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 هزار داوطلب درمان در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی و مراکز سرپایی بهزیستی پذیرش شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه خود در سال گذشته کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی حدود 40 درصد هزینه‌های درمان داوطلبان محروم را در قالب کمک هزینه درمان پرداخت می‌کند.

وارثی ادامه داد: معتادین بهبود یافته یک سال پس از پاکی می‌توانند با شرکت در کلاس‌های رایگان فنی و حرفه‌ای و اخذ مدرک از وام‌های خوداشتغالی تا سقف 150 میلیون ریال جهت ایجاد اشتغال استفاده کنند.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بهزیستی هم سو با سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و در انطباق با ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور در قالب برنامه‌های کاهش تقاضای مواد، کاهش آسیب اعتیاد و حمایت‌های اجتماعی از توان و ظرفیت مردم و نهادهای مردمی استفاده می‌کند.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون 90 درصد از خدمات تخصصی بهزیستی در حوزه کاهش تقاضای مواد از طریق تشکل‌های غیر دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های مردمی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان